Co nakręca cyfrową transformację branży finansowej?

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
2 min

Branża usług finansowych jest obecnie w fazie bardzo dużych zmian. Rośnie znaczenie bankowości elektronicznej a tradycyjne banki muszą zamierzyć się z konkurencją ze strony fintechowych start-upów. Zmieniają się oczekiwania klientów i sposób w jaki korzystają z usług finansowych. Jak pokazują wyniki badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh aż 83 proc. zarządzających sektorem finansowym uznaje, że przyjęcie nowego bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta będzie ogromnym wyzwaniem. Jednocześnie 86 proc. badanych uznaje, że ich organizacja jest w stanie sprostać nowym wymaganiom.

Wsparciem w tym procesie są innowacyjne rozwiązania z zakresu druku, elektronicznego obiegu dokumentów i cyfryzacji. Co przemawia za inwestycją w te narzędzia? Wśród najważniejszych argumentów wskazywane są możliwości większej personalizacji i obniżenia kosztów. 51 proc. badanych wymieniło także kwestie związane z ochroną środowiska.

Rywalizacja tradycyjnych instytucji finansowych ze start-upami znacznie przyśpieszyła przebieg cyfrowej transformacji w tym sektorze. Wprowadzenie większego zakresu automatyzacji i digitalizacji dokumentów jest konieczne dla uzyskania wyższego poziomu efektywności oraz przyśpieszenia procesów związanych z obsługą klienta i realizacją usług. Ma również ogromne znaczenie dla obniżenia kosztów – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.

Instytucje finansowe stoją przed trudnym zadaniem. Muszą spełnić oczekiwania klientów, którzy chcą korzystać z ich oferty w sposób tradycyjny a jednocześnie być gotowi na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w obsłudze i dostępie do usług. Automatyzacja, bezpieczna cyfryzacja, szybka archiwizacja mają ogromne znaczenie dla przyśpieszenia procesów związanych z obsługą klientów. Wprowadzenie wydajniejszych narzędzi pozwoli również lepiej korzystać z potencjału danych, którymi dysponują. A to pozwoli instytucjom finansowym lepiej i szybciej badać potrzeby oraz prowadzić bardziej spersonalizowaną komunikację z klientami.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -