Co zrobić, gdy klienci rezygnują z newslettera?

Materiał Partnera
4 min

Newsletter to narzędzie marketingowe, przy pomocy którego możesz zbudować trwałe relacje ze swoimi klientami. Jest on wysłany na pocztę elektroniczną i zawiera informacje o aktualnej ofercie firmy czy o planowanych zniżkach w sklepie. Zdarza się jednak, że klienci rezygnują z newslettera i nie życzą sobie, by przesyłać wiadomości na ich skrzynkę mailową. Jak należy się wtedy zachować?

Jak zachęcić klientów do newslettera?

To, że w newsletterze, znajdują się wyłącznie informacje na temat oferty twojego sklepu, może nie do końca zachęcić klientów do tego, aby wyrazili zgodę na otrzymywanie go na pocztę elektroniczną. Dlatego wykorzystaj kilka trików, które przekonają do tego, że utrzymywanie relacji z twoją firmą naprawdę im się opłaca. Dlatego też:

  • wskaż, jakie korzyści czekają na tych, którzy otrzymują newsletter – zadbaj o to, aby takie osoby czuły się wyjątkowo. Zaproponuj im rabat na zakupy, darmową dostawę, wyślij im próbki produktów i zapewnij o tym, że zawsze będzie czekała na nich specjalna oferta. Opisz też, jak szybko i łatwo można zapłacić za zrobione u ciebie zakupy – w tym celu skorzystaj z oferty www.dotpay.pl i zadbaj o elastyczne formy płatności
  • postaraj się o to, aby newsletter był estetycznie zaprojektowany – nie umieszczaj w nim na siłę zbyt dużej ilości informacji, odpowiednio dobierz kolorystykę, krój czcionki, tak by był czytelny
  • wyróżnij CTA, czyli wezwanie do działania – wskaż klientowi, co powinien zrobić – nie bój się takich zwrotów jak „zapisz się”, „dołącz”, „skorzystaj”.

Rezygnacja z newslettera – co robić?

Uszanuj osobę, która zapisała się do twojego newslettera i daj jej możliwość, aby kiedy tylko będzie tego chciała, mogła szybko się z niego wypisać.

Ponadto warto, aby po wypisaniu się z newslettera, otrzymała ona od ciebie kilka słów:

- Advertisement -
  • podziękuj jej za to, że korzystała z tej usługi – będzie to dobrze świadczyło o twojej firmie,
  • poinformuj ją, że pomyślnie zrezygnowała z newslettera i nie będzie otrzymywać wiadomości z twoją ofertą na adres mailowy,
  • zapytaj, jakie były powody jej decyzji – dzięki temu być może dowiesz się o tym, jakie błędy popełniłeś i udoskonalisz mailowy kontakt z klientami. Warto w tym celu wykorzystać krótką ankietę,
  • z wyczuciem napisz jej o tym, co traci, rezygnując z otrzymywania newslettera.

Newsletter – skuteczne narzędzie e-marketingu

Newsletter firmowy to dziś niemal obowiązkowe narzędzie marketingowe w przypadku e-sklepów i firm. Pozwala on:

  • zbudować trwałe relacje z klientami – zwłaszcza wtedy, gdy wraz z wiadomością zostanie wysłany kod rabatowy
  • zwiększyć sprzedaż – klient, który regularnie otrzymuje wiadomości o ofercie, propozycje zniżek, ma poczucie, że dana firma o nim pamięta – tym samym czuje się doceniony, chętniej robi zakupy i korzysta z usług.

Rezygnacja z newslettera jest też cenną informacją – dzięki temu zyskujesz wiedzę, jaka grupa osób jest rzeczywiście zainteresowana twoją ofertą. Dlatego mimo tego, że nie wszyscy klienci będą chcieli, abyś wysyłał im wiadomości mailowe, postaraj się zachęcić do tego jak najszersze grono konsumentów.

Udostępnij
- REKLAMA -