Rządowy projekt zakupu laptopów dla czwartoklasistów stanowi istotną inwestycję w kompetencje cyfrowe polskich uczniów – ocenia Związek Cyfrowa Polska. Eksperci organizacji podkreślają, że rozwój umiejętności informatycznych powinien stanowić jedno z najważniejszych zadań polskiego systemu edukacji.
Bezpłatne laptopy dla uczniów czwartych klas szkół podstawowych. To pomysł rządu, który, jeśli doczeka się realizacji, będzie w praktyce oznaczał zakup i przekazanie do szkół aż 370 tys. sztuk nowoczesnych komputerów.
Na te plany pozytywnie zareagowali przedstawiciele branży cyfrowej. Związek Cyfrowa Polska, organizacja zrzeszająca ekspertów i przedstawicieli najważniejszych firm technologicznych, podkreśla korzystny wpływ przekazania komputerów na rozwój umiejętności cyfrowych młodego pokolenia.
I podkreśla, że budowa nowoczesnej gospodarki jest niemożliwa bez nowoczesnej szkoły.
„Krok w dobrą stronę”, ale musimy zrobić więcej
Związek Cyfrowa Polska ocenia planowane przekazanie laptopów jako „krok w dobrą stronę”. Główną zaletę stanowi inkluzywność projektu, który zapewni nowoczesny i sprawnie działający sprzęt uczniom ze wszystkich środowisk. W opinii organizacji sporym plusem jest także ustandaryzowanie sprzętu. Dziś nauczyciele mogą korzystać z dowolnych programów i narzędzi, jednak, jak przekonują eksperci Cyfrowej Polski, warto stworzyć pewien zamknięty katalog narzędzi cyfrowych, wykorzystywanych w procesie nauczania.
Według rekomendacji branży laptopy dla uczniów powinny stanowić zaledwie pierwszy duży krok w procesie modernizacji polskiej szkoły.