Czy SEO i UX idą w parze?

Podobne tematy

Od czwartku można dopisać się do spisu wyborców lub wpisać się do rejestru przez internet

Można dopisać się do spisu wyborców lub wpisać do rejestru przez internet - poinformowało w środę Ministerstwo Cyfryzacji. Dodano, że od czwartku przez internet można też zgłaszać chęć głosowania korespondencyjnego.

Hakerzy żądają okupu od organizacji zarządzającej połowami ryb

Serwery Organizacji Rybołówstwa Północno-Zachodniego Atlantyku (NAFO) - międzynarodowej organizacji zarządzającej dostępem do łowisk - pozostają niedostępne po cyberataku. Hakerzy domagają się okupu od instytucji mającej siedzibę w kanadyjskim Halifaksie.

USA wszczęły dochodzenie ws. podatków cyfrowych na amerykańskie firmy

Stany Zjednoczone wszczęły formalne śledztwo ws. "nieuczciwych", zdaniem Białego Domu, podatków cyfrowych planowanych lub już nałożonych na amerykańskie firmy technologiczne zagranicą, w tym w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii oraz w Indiach.

Skuteczne pozycjonowanie odgrywa ogromną rolę w budowaniu sukcesu strony. Jednak coraz większą wagę przywiązuje się również do tzw. czynnika ludzkiego, czyli user experience. Czy te dwa składniki współczesnego e-marketingu mogą się wzajemnie uzupełniać?

Ludzie kontra roboty, czyli Google stawia na jakość

Google wciąż modyfikuje czynniki wpływające na pozycję stron w wynikach wyszukiwania. To, co działa dzisiaj, może nie być skuteczne jutro. Dlatego strategie pozycjonowania ulegają ciągłym zmianom. Klasyczny konflikt pomiędzy SEO a UX miał swój początek w czasach, kiedy algorytmy nie były jeszcze aż tak udoskonalane pod kątem oceny przydatności treści dla użytkownika. Obecnie to dobry content i odczucia odbiorcy względem strony, stały się jednymi z ważniejszych kwestii, które decydują o skuteczności pozycjonowania. Właśnie dlatego UX i SEO to doskonały duet łączący skuteczny e-marketing z wysoką wartością użytkową.

Jak wykorzystać potencjał UX z korzyścią dla SEO?

Po pierwsze, dobry i czytelny content to podstawa. Twoja witryna powinna odpowiadać na faktyczne pytania, które wpisuje się w wyszukiwarkę. Musi oferować konkretne informacje w przejrzysty i czytelny sposób. W kontekście UX znaczenie ma tutaj nie tylko widoczność strony dla algorytmów, ale przede wszystkim możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Dobry content to nie tylko wysoka wartość marketingowa. Sposób, w jaki prezentujesz swoją treść i czy zachęcasz nią odwiedzających do dalszej eksploracji, wpływa m.in. na ilość czasu, którą spędzają na twojej stronie.

Jak to wszystko ma się do SEO? Wśród czynników rankingowych Google wymienia się m.in.: usability (użyteczność witryny); czas, który użytkownicy spędzają na stronie; oraz bounce rate (wskaźnik odrzuceń). To dowód na to, że content i strona wizualna, tak ściśle kojarzone z UX, wykazują też silny wpływ na rankingi wyszukiwania. Z tych względów twoja strona musi być nie tylko wartościowa, ale i intuicyjna, responsywna oraz atrakcyjna wizualnie. Jej celem jest dostarczenie pozytywnych emocji. Kolejną istotną kwestią łączącą SEO i UX, jest CTR, czyli współczynnik klikalności. Warto w tym celu zadbać m.in. o jakość często ignorowanych Meta Description oraz Title. Każde z nich ma niebagatelną wartość zarówno dla samego pozycjonowania, jak i nakierowywania użytkowników na twoje treści. Znaczenie ma nie tylko optymalizacja opisów meta, ale i przyciągający tekst, który faktycznie zachęci odbiorcę do kliknięcia twojego linku.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą działu e-marketingu Agencji Brandingowej Tango – tango-marketing.pl

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.