Czy SEO i UX idą w parze?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Skuteczne pozycjonowanie odgrywa ogromną rolę w budowaniu sukcesu strony. Jednak coraz większą wagę przywiązuje się również do tzw. czynnika ludzkiego, czyli user experience. Czy te dwa składniki współczesnego e-marketingu mogą się wzajemnie uzupełniać?

Ludzie kontra roboty, czyli Google stawia na jakość

Google wciąż modyfikuje czynniki wpływające na pozycję stron w wynikach wyszukiwania. To, co działa dzisiaj, może nie być skuteczne jutro. Dlatego strategie pozycjonowania ulegają ciągłym zmianom. Klasyczny konflikt pomiędzy SEO a UX miał swój początek w czasach, kiedy algorytmy nie były jeszcze aż tak udoskonalane pod kątem oceny przydatności treści dla użytkownika. Obecnie to dobry content i odczucia odbiorcy względem strony, stały się jednymi z ważniejszych kwestii, które decydują o skuteczności pozycjonowania. Właśnie dlatego UX i SEO to doskonały duet łączący skuteczny e-marketing z wysoką wartością użytkową.

Jak wykorzystać potencjał UX z korzyścią dla SEO?

Po pierwsze, dobry i czytelny content to podstawa. Twoja witryna powinna odpowiadać na faktyczne pytania, które wpisuje się w wyszukiwarkę. Musi oferować konkretne informacje w przejrzysty i czytelny sposób. W kontekście UX znaczenie ma tutaj nie tylko widoczność strony dla algorytmów, ale przede wszystkim możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Dobry content to nie tylko wysoka wartość marketingowa. Sposób, w jaki prezentujesz swoją treść i czy zachęcasz nią odwiedzających do dalszej eksploracji, wpływa m.in. na ilość czasu, którą spędzają na twojej stronie.

Jak to wszystko ma się do SEO? Wśród czynników rankingowych Google wymienia się m.in.: usability (użyteczność witryny); czas, który użytkownicy spędzają na stronie; oraz bounce rate (wskaźnik odrzuceń). To dowód na to, że content i strona wizualna, tak ściśle kojarzone z UX, wykazują też silny wpływ na rankingi wyszukiwania. Z tych względów twoja strona musi być nie tylko wartościowa, ale i intuicyjna, responsywna oraz atrakcyjna wizualnie. Jej celem jest dostarczenie pozytywnych emocji. Kolejną istotną kwestią łączącą SEO i UX, jest CTR, czyli współczynnik klikalności. Warto w tym celu zadbać m.in. o jakość często ignorowanych Meta Description oraz Title. Każde z nich ma niebagatelną wartość zarówno dla samego pozycjonowania, jak i nakierowywania użytkowników na twoje treści. Znaczenie ma nie tylko optymalizacja opisów meta, ale i przyciągający tekst, który faktycznie zachęci odbiorcę do kliknięcia twojego linku.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą działu e-marketingu Agencji Brandingowej Tango – tango-marketing.pl

- Advertisement -

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -