Czy Twoja firma ma plan odzyskiwania po awarii IT? Dlaczego warto go mieć?

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
4 min

Planowanie odzyskiwania po awarii IT to zarejestrowana polityka lub proces, który ma pomóc organizacji w wykonywaniu procesów odzyskiwania w odpowiedzi na awarię w celu ochrony biznesowej infrastruktury IT. Celem planu odzyskiwania po awarii jest kompleksowe wyjaśnienie spójnych działań, które należy podjąć przed, w trakcie i po klęsce żywiołowej lub katastrofie spowodowanej przez człowieka, aby cały zespół mógł podjąć te działania. Plan przywracania po awarii powinien dotyczyć zarówno katastrof spowodowanych przez człowieka, które są zamierzone, takie jak skutki terroryzmu lub ataki hakerskie, jak i przypadkowe, takie jak awaria sprzętu.

Oczywiście plan odzyskiwania po awarii szczegółowo opisuje scenariusze zmniejszania przerw i szybkiego wznawiania operacji po awarii. Jest to centralny element planu ciągłości biznesowej i powinien być zaprojektowany tak, aby zapobiegać utracie danych i umożliwiać wystarczające odtworzenie infrastruktury IT. Poza wyraźną korzyścią płynącą z poprawy ciągłości biznesowej w każdych okolicznościach posiadanie firmowego planu odzyskiwania po awarii może pomóc organizacji na kilka innych sposobów.

Finanse i koszty

Plany odzyskiwania po awarii obejmują różne komponenty, które poprawiają efektywność kosztową. Do najważniejszych elementów należą zapobieganie, wykrywanie i korygowanie, jak omówiono powyżej. Środki zapobiegawcze zmniejszają ryzyko katastrof spowodowanych przez człowieka. Działania detekcyjne mają na celu szybką identyfikację problemów w momencie ich wystąpienia, a działania naprawcze przywracają utracone dane i umożliwiają szybkie wznowienie działalności.

Osiągnięcie celów efektywności kosztowej wymaga regularnego utrzymywania systemów informatycznych w optymalnym stanie, wysokopoziomowej analizy potencjalnych zagrożeń oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa. Aktualizowanie oprogramowania i optymalna konserwacja systemów oszczędza czas i jest bardziej opłacalne. Przyjęcie zarządzania danymi w chmurze w ramach planowania odzyskiwania danych po awarii IT może jeszcze bardziej obniżyć koszty tworzenia kopii zapasowych i konserwacji.

- Advertisement -

Zwiększona produktywność i lepsze utrzymanie klientów

Wyznaczenie określonych ról i obowiązków wraz z odpowiedzialnością, zgodnie z wymaganiami planu odzyskiwania po awarii, zwiększa efektywność i produktywność zespołu. Zapewnia również zwolnienia kadrowe do kluczowych zadań, poprawiając produktywność zwolnień chorobowych i obniżając koszty rotacji.

Klienci niełatwo wybaczają awarie czy przestoje, zwłaszcza jeśli skutkują one utratą wrażliwych danych. Planowanie odzyskiwania po awarii pomaga organizacjom osiągnąć i utrzymać wyższą jakość usług w każdej sytuacji. Zmniejszenie ryzyka, na jakie narażeni są Twoi klienci w wyniku utraty danych i przestojów, zapewnia im lepszą obsługę w trakcie i po awarii, wzmacniając ich lojalność.

Zgodność i skalowalność

Użytkownicy biznesowi w przedsiębiorstwach, rynki finansowe, pacjenci służby zdrowia i instytucje rządowe polegają na dostępności, czasie działania i planach odtwarzania po awarii ważnych organizacji. Te organizacje z kolei polegają na swoich DRP, aby zachować zgodność z przepisami branżowymi.

Planowanie odzyskiwania po awarii pozwala firmom identyfikować innowacyjne rozwiązania w celu obniżenia kosztów utrzymania archiwów, tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania. Przechowywanie danych w chmurze i powiązane technologie usprawniają i upraszczają proces oraz zwiększają elastyczność i skalowalność. Proces planowania odzyskiwania po awarii może zmniejszyć ryzyko błędu ludzkiego, wyeliminować zbędny sprzęt i usprawnić cały proces IT. W ten sposób sam proces planowania staje się jedną z zalet planowania odzyskiwania po awarii, usprawniając działalność biznesową i czyniąc ją bardziej rentowną i odporną, zanim cokolwiek pójdzie nie tak.

Udostępnij
2 Comments

Dodaj komentarz

- REKLAMA -