- Reklama -

Czym są Social Media?

Zobacz

- Reklama -

Wiele mówi się dziś o mediach społecznościowych, a słowa „social media” zagościły w naszym języku na dobre. Ale czym tak naprawdę są serwisy społecznościowe? Jak powstały i jak przebiegał ich rozwój? Wreszcie: jaką pełnią dziś funkcję? Zapraszamy – spójrzcie wstecz wraz z nami i poznajcie historię social mediów!

Pierwsze platformy social media

Początki mediów społecznościowych sięgają lat 70. ubiegłego stulecia. Wówczas pojawił się program CBBS Warda Christensena, zrzeszający miłośników gier komputerowych. W ślady jego producentów poszli kolejni, a na rynku pojawiły się nowe platformy. Sukcesem okazał się m.in. portal classmates.com (przypominający polską Naszą Klasę). Wciąż jednak daleko mu było do serwisów, z których dziś wszyscy korzystamy. Kiedy nastąpił przełom? W 1997 roku, gdy powstał portal SixDegrees.com, umożliwiający dodawanie bliskich do kręgu znajomych. Co było dalej?

Portale na miarę XXI wieku

Serwis SixDegrees.com po zaledwie czterech latach zakończył swój żywot. W jego miejsce pojawiały się jednak kolejne, a w 2003 roku powstał LinkedIn oraz MySpace. Zarówno jeden, jak i drugi zyskały olbrzymią popularność! LinkedIn do dziś pozostaje największym serwisem dla profesjonalistów, zaś MySpace przestał istnieć zaledwie kilka lat temu. Przez wiele lat skupiał jednak miłośników muzyki i był platformą, na której mogliśmy obserwować rozwój wielu znanych dziś artystów. To jednak nie koniec kariery social media.

Przełom

Kolejnym przełomem był 2004 rok i narodziny Facebooka – niekwestionowanego lidera wszystkich współcześnie istniejących serwisów społecznościowych. Miesięczna liczba jego aktywnych użytkowników na na koniec marca 2019 roku wynosiła 2,38 miliarda osób! W 2005 roku pojawił się YouTube – platforma muzyczna, która swą popularnością szybko przewyższyła MySpace. Niedługo potem, bo już w 2006 roku w Polsce rejestrowaliśmy swoje konta w Naszej Klasie, a cały świat zachwycił się krótkimi wiadomościami na Twitterze rok później. 2010 to data powstania platform Pinterest oraz Instagram, zaś w kolejnych latach pojawiły się Google+ i Snapchat.

Czym są dla nas media społecznościowe?

Media społecznościowe pozostają obecne w życiu niemal każdego z nas. Korzystają z nich zarówno prywatni użytkownicy, jak i przedsiębiorcy. Są doskonałym narzędziem komunikacji – umożliwiają nam bieżący, łatwy i tani kontakt z bliskimi, także tymi oddalonymi o setki, a nieraz tysiące kilometrów od nas. Są również narzędziem sprzedaży dla sklepów internetowych i firm usługowych oraz kanałem promocji dla wszystkich, którzy budują swój wizerunek w sieci. Do najpopularniejszych dziś serwisów, oprócz Facebooka, należy YouTube, Instagram, LinkedIn oraz Twitter. Coraz większą popularność, szczególnie wśród młodzieży, notuje również Tik Tok – społecznościowa aplikacja mobilna służąca do tworzenia i udostępniania krótkich materiałów wideo. Social Media to również sposób na rozreklamowanie swojego biznesu, w tej materii [pomoc znajdziecie pod adresem https://obtk.pl/social-media/]

Trudno wyobrazić sobie dziś świat bez mediów społecznościowych. Gdy niegdyś najwięksi gracze tracą na popularności, Internet podbijają nowe, społecznościowe portale. Które z nich będą na szczycie w przyszłości, a które niechybnie już wkrótce zakończą swoje istnienie? O tym dopiero się przekonamy!

- Reklama -

Polecamy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.