Druk wielkoformatowy – czyli jak zdobyć przewagę nad reklamą konkurencji?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Współcześni przedsiębiorcy doskonale wiedzą jak istotną kwestią dla konkurencyjności ich firmy na rynku jest odpowiednia reklama. Sto lat temu dobrze prosperujący handlarz wystawiał przed sklepem szyld, by przechodnie mogli bez trudu trafić do jego przybytku. Dziś, w dobie globalizacji i olbrzymiego rozwarstwienia rynku idea reklamy w przestrzeni publicznej pozostała ta sama. Zmieniła się jednak forma – do szerokiej rzeszy potencjalnych odbiorców trafia się poprzez wydruk wielkoformatowy.

Wydruk wielkoformatowy – banery reklamowe dla megalomanów?

Bez względu na to, jaka opinia panuje w przekonaniu płci pięknej, w marketingu niezmiennie rządzi zasada: „rozmiar ma znaczenie”. Wydruk wielkoformatowy odnalazł się w przestrzeni publicznej idealnie. Pozwala on zagospodarować duże powierzchnie, takie jak billboardy, tablice reklamowe, szyldy, a nawet fasady budynków mieszkaniowych. Wykonanie tego typu baneru nie jest prostym zadaniem, dlatego usługi te oferuje jedynie wyspecjalizowane grono drukarni wielkoformatowych. Ze względu na to, że jest to stosunkowo świeża technologia, rozstrzał cenowy ofert pomiędzy firmami może być spory – wiele zależy od lokalizacji oraz sprzętu, jakim dysponuje wykonawca. W Polsce wyróżnia się profesjonalne drukarnie wielkoformatowe z Poznania.

glowne 2

Fot. Realizacja Poznańskiej drukarni wielkoformatowej Eye-design.net.pl

- Advertisement -

Banery wielkoformatowe nie świadczą raczej o megalomanii firmy, ale o jej ambicjach. Dlatego też zarówno lokalne przedsiębiorstwa, jak i globalne marki chętnie inwestują w każdą dostępną powierzchnię reklamową w przestrzeni publicznej. Do najczęstszych form wydruku wielkoformatowego należą billboardy. Taka reklama to częsty obrazek, szczególnie wzdłuż mocno obłożonych ruchem ciągów komunikacyjnych (trasy wylotowe z dużych miast, okolice galerii handlowych itp.). Mimo, że przestaliśmy zwracać na nie szczególną uwagę, to każdego dnia stykamy się z wydrukami wielkoformatowymi – mowa tutaj o plakatach i szyldach wystaw sklepowych, tablicach reklamowych, reklamie na przystankach, wyklejaniu samochodów firmowych itp.

Korzyści z reklamy wielkoformatowej – czy to dobra inwestycja w firmę?

Zastanawiając się nad skutecznością banerów wielkoformatowych warto zadać sobie pytanie, czego po nim oczekujemy. Oczywiście wielkość inwestycji jest proporcjonalna do miejsca umieszczenia reklamy oraz jej wielkości, a zatem także do otrzymanego efektu, dlatego nie ma uniwersalnego wskaźnika konwersji tego typu działań marketingowych. Po reklamie z drukarni wielkoformatowej możemy oczekiwać większej ilości klientów, którzy zainteresują się naszą działalnością w ogólnym ujęciu oraz konkretną, reklamowaną ofertą. Marka staje się rozpoznawalna w skali lokalnej, przez co jest bardziej szanowana tak przez klientów, jak i przez potencjalnych partnerów. Spójrzmy tylko na globalnych liderów w swoich branżach, jak Coca-Cola czy Apple. Na logo tych firm nieświadomie natykamy się kilkunastokrotnie dziennie…

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -