• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Duże zbiory danych wymagają dużej odpowiedzialności – Big Data i cyberbezpieczeństwo
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Maj2022 > Duże zbiory danych wymagają dużej odpowiedzialności – Big Data i cyberbezpieczeństwo
Maj2022

Duże zbiory danych wymagają dużej odpowiedzialności – Big Data i cyberbezpieczeństwo

Klaudia Ciesielska 9 miesięcy temu 2 min czytania
Udostępnij
2 min czytania
Big Data
Udostępnij

Według danych Research and Markets[1], globalny rynek bezpieczeństwa dużych zbiorów danych osiągnął wartość 16,40 mld USD w 2021 r. Należy się spodziewać, że do 2027 r. rynek osiągnie wartość 43,82 mld USD , wykazując coroczny przyrost o 16,70% w latach 2022-2027.

Bezpieczeństwo big data odnosi się do różnych środków i narzędzi stosowanych w celu zabezpieczenia danych i procesów analitycznych. Chroni przed cyberatakami, kradzieżami lub innymi złośliwymi działaniami, które mogą potencjalnie zaszkodzić cennym danym. Pomaga również w zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji i dzienników przechowywania danych, poprawie wydajności systemów, umożliwieniu wygodnego udostępniania zasobów i zapobieganiu nieautoryzowanemu dostępowi w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności organizacji. Ponieważ cyberzagrożenia mogą prowadzić do strat finansowych, utraty reputacji i przestojów operacyjnych, bezpieczeństwo dużych zbiorów danych zyskało na znaczeniu wśród firm na całym świecie

“Wraz z rosnącymi obawami o prywatność, nastąpiło powszechne przyjęcie zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa.”

W dzisiejszych czasach różne przedsiębiorstwa wykorzystują narzędzia do analizy big data w celu poprawy swoich strategii biznesowych i wydajności, co zwiększa ryzyko cyberataków. Wraz z rosnącymi obawami o prywatność, nastąpiło powszechne przyjęcie zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa. Poza tym, niedawna epidemia koronawirusa (COVID-19) przyspieszyła wprowadzenie pracy z domu na szeroką skalę, co z kolei eskaluje zapotrzebowanie na bezpieczeństwo dużych zbiorów danych w celu zapewnienia środowiska pracy dla pracowników.

Dodatkowo, rosnąca skłonność do korzystania z zaawansowanych technologii cyfrowych, takich jak rozwiązania chmurowe, wzmacnia zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa dużych zbiorów danych. Ponadto, rządy różnych krajów wprowadzają surowe przepisy dotyczące ochrony danych i prywatności. To, w połączeniu z integracją technologii sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) w rozwiązaniach bezpieczeństwa dużych zbiorów danych, katalizuje wzrost rynku. Co więcej, pojawiający się trend cyfryzacji, coraz powszechniejsze stosowanie zasad „przynoszenia własnego urządzenia” (BYOD), szybka penetracja Internetu i rosnące inwestycje w rozwiązania zabezpieczające to tylko niektóre z innych czynników zapewniających pozytywne perspektywy rynkowe.


[1] Raport “Big Data Security Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027”, wydany przez Research and Markets

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo