Czy e-sklepy korzystają z AdWords?

Podobne tematy

Włosi rozpoczynają badania kliniczne nad nowym potencjalnym lekiem na Covid-19

Główny włoski organ regulacyjny ds. leków dał we wtorek zielone światło dla badań klinicznych na ludziach nad raloksyfenem, generycznym lekiem na osteoporozę, który według naukowców może być również skutecznym lekiem na Covid-19.

Badanie: po przejściu COVID-19 przeciwciała utrzymują się zwykle do siedmiu miesięcy

Po przejściu COVID-19 przeciwciała utrzymują się najczęściej do siedmiu miesięcy i w tym czasie zachowują zdolność niszczenia wirusa - wykazało najnowsze badanie portugalskich naukowców.

Naukowcy chcą wykorzystać uczenie maszynowe do odczytania wymarłych języków

Naukowcy z amerykańskiego Massachusetts Institute of Technology (MIT) chcą wykorzystać uczenie maszynowe do odczytywania wymarłych języków, takich jak m.in. starożytne pismo klinowe - informuje serwis CNet.

O sile reklamy można pisać wiele. Jednak faktem jest, że w różnym stopniu każda reklama ją posiada. Reklama w wyszukiwarce jest jedną z podstawowych metod promocji sklepów internetowych. Jak wiele firm z niej korzysta i jakie są powody nie stosowania jej?

56 proc. e-sklepów nigdy nie prowadziło kampanii AdWords – tak wynika z danych platformy Shoper. Powodem jest brak środków i doświadczenia. Tymczasem wyszukiwarka to miejsce, od którego klient bardzo często zaczyna zakupy w sklepie internetowym. Szuka interesującego go produktu, sprawdza cenę i dostępność w różnych witrynach. Na samym początku lejka sprzedażowego sklepy powinny maksymalizować wysiłki, by trafiło do nich jak najwięcej klientów. Głównymi sposobami na to jest pozycjonowanie sklepu i reklama AdWords. Nawet jeśli w wynikach wyszukiwarki sklep przegrywa z konkurencją, poprzez reklamę tekstową AdWords czy Google Shopping ma szansę na ściągnięcie ruchu na swoją stronę.

Umożliwienie sklepom dostępu do ekspertów od marketingu internetowego to jeden z pierwszych kroków do profesjonalizacji e-sklepów. Powodem nieprowadzenia kampanii reklamowych jest bowiem najczęściej brak wiedzy na ten temat – tak przyznało 46 proc. ankietowanych przez platformę Shoper sklepów. Dla 28 proc. sprzedawców działanie jest zbyt kosztowne a dla 11 proc. zajmuje zbyt wiele czasu.

Uruchomić i zatowarować e-sklep to jedno, pozyskać do niego ruch to już zupełnie co innego. Rozpoczynając sprzedaż w internecie trzeba się znać nie tylko na oferowanych produktach, ale również na mechanizmach marketingu internetowego. Nie wszyscy sprzedawcy taką wiedzę posiadają, a jest ona bardzo istotna już na samym początku – mówi Tomasz Tybon, dyrektor ds. sprzedaży w Dreamcommerce

Żeby pomóc e-sklepom na starcie, na początku 2016 r. platforma Shoper wprowadziła usługę Sklep z zamówieniami, w ramach której każdemu nowemu sklepowi uruchamiana jest i bezpłatnie prowadzona miesięczna kampania AdWords. Po miesiącu sklep może kontynuować współpracę z platformą, prowadzić kampanię sam lub zlecić agencji.

Dlaczego sklepy nie korzystają?

E-sklepy rzadko jednak zostają klientami agencji performance marketingowych ze względu na zbyt małe budżety, którymi dysponują. Według ankiety połowa sklepów jest w stanie przeznaczyć na dwumiesięczną kampanię AdWords nie więcej niż 500 zł. Tyle samo sprzedawców jest w stanie zaakceptować koszt pojedynczej transakcji przychodzącej z reklamy Google na poziomie 5 proc. wartości koszyka zakupowego. 28 proc. sklepów nie potrafi określić takiego kosztu, co również potwierdza brak doświadczenia z narzędziami marketingowymi.

Po ponad roku prowadzenia kampanii dla sklepów widzimy, jak bardzo taka usługa była naszym sklepom potrzebna. Dotychczas blisko 300  klientów skorzystało z prowadzonych przez nas kampanii – wylicza Tomasz Tybon.

Do tej pory platforma wygenerowała tym klientom ponad 4,6 mln zł przychodu. W marcu ruszyła usługa kampanii AdWords dla sklepów korzystających z oprogramowania w Indiach i Turcji. Niedługo Shoper planuje również zaproponować sklepom pomoc w prowadzeniu kampanii na Facebooku.

Dane pochodzą z internetowej ankiety wypełnionej przez 413 e-sklepów z platformy Shoper od stycznia 2016 do marca 2017.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.