Europejski startup chce wyznaczać standardy mikromobilności na świecie

Zobacz

- Reklama -

Estoński startup DUCKT wchodzi na amerykański rynek ze swoim flagowym produktem: stacjami dokująco –ładującymi dla mikromobilności. Stacje, wykorzystując technologię IoT (internet rzeczy), komunikują się z użytkownikami i elektrycznymi hulajnogami lub rowerami za pośrednictwem aplikacji. Pozwalają zaparkować izabezpieczyć e-pojazd oraz naładować jego baterię.

– Wykorzystanie stacji dokująco – ładujących pozwala nie tylko ograniczyć chaos, jakiego w związku z dynamicznym rozwojem mikromobilności doświadcza wiele miast na świecie, lecz również dodatkowo ograniczyć jej wpływ na środowisko naturalnewyjaśnia Cagri Selcuklu, dyrektor zarządzający i współzałożyciel DUCKT Dzięki naszemu rozwiązaniu odpada konieczność zbierania e-pojazdów z ulic i ich przewożenia do miejsca ładowania, co pozwala zredukować związane z logistyką zużycie energii i emisję CO2.

JOCO jest pierwszym w Nowym Jorku operatorem rowerów „na minuty” oferującym w 100 proc. elektryczną flotę, dostarczaną przez firmę Acton, zarządzaną dzięki platformie i aplikacji firmy Vulog. Jest również pierwszym operatorem, którego sieć powstaje w oparciu o wynajem prywatnych posesji, na których lokalizowane są stacje DUCKT. Takie rozwiązanie pozwala na większą dostępność stacji dla użytkowników. Ich „gospodarzom” przynosi zysk z najmu oraz wzrostu atrakcyjności danej lokalizacji – co jest szczególnie istotne w przypadku takich miejsc jak hotele, sklepy, centra rozrywki czy biurowce.

Po przeprowadzonym z sukcesem kwietniowym pilotażu, do końca lata JOCO i DUCKT zamierzają rozbudować sieć do 1100 stanowisk dokujących, 100 lokalizacji oraz 1000 e-rowerów.

Uniwersalne stacje parkowania i ładowania DUCKT poddane zostały testom międzynarodowej, niezależnej organizacji certyfikującej DEKRA.

– Przeprowadziliśmy testy certyfikacyjne FCC/ISED upewniając się, że rozwiązania DUCKT spełniają normy emisyjne mówi Bryan Mikesh, dyrektor zarządzający DEKRA.Cieszymy się, że możemy partnerować DUCKT w ich rozwoju w Stanach Zjednoczonych.

USA to kolejny kierunek rozwoju europejskiego pioniera mikromobilności. Rozwiązania DUCKT w ramach różnorodnych modeli biznesowych – prywatnych, publicznych i mieszanych – funkcjonują już z powodzeniem w Kanadzie, Turcji, na Bliskim Wschodzie i w wielu lokalizacjach europejskich. Szczególnym projektem jest duża publiczno-prywatna współpraca z Paryżem, w ramach której stacje DUCKT stały się elementem uniwersalnej miejskiej infrastruktury, obsługującej różnych operatorów e-hulajnóg.

DUCKT wspierany jest przez europejski fundusz EIT InnoEnergy, inwestujący w inicjatywy i technologie wpierające zieloną transformację energetyczną, przyczyniające się do realizacji ambitnych europejskich celów emisyjnych. Według niedawno opublikowanego raportu EIT InnoEnergy, europejski rynek mikromobilności w ciągu najbliższych sześciu lat osiągnie wartość 380 mln euro. Do roku 2030 po europejskich ulicach ma jeździć nawet 30 mln prywatnych e-rowerów i e-hulajnóg. Floty tych wypożyczanych „na minuty” wzrosną do 2,7 mln e-pojazdów.

  • Infrastruktura dla mikromobilności jest jednym z najważniejszych czynników jej rozwoju i popularyzacji. Sama miokromobilność zaś jest kluczowym narzędziem w pokonywaniu kryzysu klimatycznegokomentuje Jakub Miler, CEO w EIT InnoEnergy Central Europe. Czasu na tworzenie przełomowych technologii w tym obszarze zostało naprawdę niewiele. Dlatego takie rozwiązania jakie proponuje DUCKT – łatwe do wdrożenia, uniwersalne, mogące szybko przynieść wymierne korzyści – są dziś na wagę złota.
- Reklama -
Źródło:InnoEnergy

Polecamy

- Reklama -