• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44543341 44543331 BZxBZ
Apple z największym spadkiem przychodów od prawie czterech lat
Pieniądze Polska
44543635 44543632 BZxBZ
Komisarz Wojciechowski: rezerwa UE dla rolników powinna zostać uruchomiona w ciągu kilku tygodni
Pieniądze Polska
44543126 44220253 BZxBZ
MF projektuje nowe regulacje dla obrotu paliwami
Branża energetyczna Pieniądze Podatki i koszty Polska
44542993 44542983 BZxBZ
Goldman Sachs: światowa gospodarka urośnie o 2,3 proc. w 2023 r.
Ekonomia Pieniądze Podatki i koszty Polska
44542081 15331554 BZxBZ
Holandia: używanie leków dopasowanych do DNA pacjenta wyraźnie zmniejsza skutki uboczne
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Finansowi giganci idą w NFT. Visa wystartowała z rocznym programem wspierającym twórców
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Pieniądze > NFT > Finansowi giganci idą w NFT. Visa wystartowała z rocznym programem wspierającym twórców
Pieniądze

Finansowi giganci idą w NFT. Visa wystartowała z rocznym programem wspierającym twórców

Izabela Myszkowska 10 miesięcy temu 5 min czytania
Udostępnij
5 min czytania
NFT
Udostępnij

Roczna kampania edukacyjna Visa Creator Program to szansa dla artystów, muzyków, projektantów mody, filmowców i kreatywnych twórców z całego świata, na skalowanie swoich biznesów z wykorzystaniem technologii blockchain. Dzięki programowi wymiany wiedzy i mentoringowi Visa, już od tego roku będą oni mogli budować swoje biznesy w oparciu o NFT i wykorzystać potencjał rynku, który tylko w 2021 roku osiągnął wartość ok 40 miliardów dolarów.

Wirtualne dzieła sztuki sprzedawane z zabezpieczeniem w postaci tokenów NFT osiągają zawrotne ceny. Kolektyw Larva Labs sprzedaje swoje wirtualne dzieła z liczącego 10 tysięcy projektów cyklu CryptoPunks za miliony dolarów. W 2021 roku obraz Mike’a Winkelmanna tworzącego pod pseudonimem Beeple został sprzedany w postaci NFT za rekordowe 69 milionów dolarów. Zespół Kings Of Leon, prekursor w NFT z muzycznego świata, tylko na sprzedaży swojego najnowszego albumu „When You See Yourself” w postaci pliku cyfrowego zarobił w ubiegłym roku ponad 2 miliony dolarów. To przykładowe dane, które są realnym poparciem na szanse, jakie rysuje przed twórcami z całego świata gigant transakcji bezgotówkowych, Visa.

Visa Creator Program, którego pomysłodawcą jest Micah Johnson, twórca społeczności Aku World NFT, był zapowiadany przez Visa już w ubiegłym roku. W praktyce roczny program edukacyjny, który daje pełne wsparcie teoretyczne, produktowe i mentoringowe, wystartował w marcu tego roku. Tworzy nie tylko nieograniczoną liczbowo sieć twórców korzystających z dostępu do wiedzy o innowacjach gospodarki cyfrowej, ale i sieć praktyków NFT wspierających początkujących przedsiębiorców w ich drodze do tzw. “tokenizacji”.

– Tradycyjny sposób sprzedaży towarów fizycznych wiąże się naturalnie z ogromnymi wyzwaniami takimi jak logistyka czy ubezpieczenie (co jest szczególnie istotne w przypadku unikalnych obiektów – jak np. dzieła sztuki). W dodatku w dobie przerwanych łańcuchów dostaw sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Własnie dlatego w coraz szybciej rozwijającym się świecie z pomocą przychodzą tokeny NFT, które pozwalają kreatywnym, utalentowanym twórcom cyfryzować swoje produkty – objaśnia Bartosz Bilicki, ze startupu SmartVerum.com, który tokenizuje sztukę i tworzy artystyczny metaverse.

Cyfrowa sztuka nowym e-commerce

Oprócz mentoringu i aspektu społecznościowego program Visa ma zapewniać twórcom także inne korzyści, takie jak możliwość współpracy z siecią klientów i partnerów giganta finansowego, a także dostęp do liderów w dziedzinie Web3. Uczestnicy programu otrzymają również jednorazowe stypendium, które pomoże im wdrożyć zaproponowane rozwiązania.

– Visa doskonale zanalizowała potencjał tokenów NFT i dane o ich sprzedaży w poszczególnych branżach w 2021 roku. To właśnie szerokorozumiana sztuka (a więc także dzieła muzyków, projektantów mody i filmowców), według NonFungible.com uplasowała się na 3 miejscu* najbardziej dynamicznie rosnących gałęzi gospodarki, wykorzystujących technologię blockchain – tłumaczy Bilicki i dodaje, że inwestycja w edukację przedsiębiorców z dziedziny z milionowym potencjałem, którzy jednocześnie chcą budować biznes i sprzedawać online, to inwestycja Visy w budowanie nowej mentalności biznesowej małych biznesów. – To zaprocentuje w przyszłości dla obu stron, jesteśmy świadkami narodzin zupełnie nowej gałęzi dystrybucji wiążących się poprzez niepisany kontrakt partnerski, nawiązywany na etapie szkolenia – przewiduje założyciel SmartVerum.com.

To nie pierwsze zaangożowanie Visa w technologię blockchain. Już w sierpniu 2021 roku było głośno o zakupie popularnego CryptoPunk, który, jak przyznaje szef krypto w Visa Cuy Sheffield, nie był jedyną inwestycją firmy w NFT. W ubiegłym roku Visa zbudowała wewnętrzny zespół ds. kryptowalut, a w grudniu 2021 r. uruchomiła sekcję doradztwa kryptograficznego wspierającą klientów i partnerom we własnych inwestycjach z tego obszaru gospodarki cyfrowej. – To, co jest dla nas tak ekscytujące w NFT, to obniżenie bariery wejścia dla ludzi, którzy chcą budować biznes i sprzedawać online – podsumował w jednej z wypowiedzi Sheffield.

Visa nie jest jednak jedynak jedynym graczem z kategorii płatności bezgotówkowych, tak aktywnym w obszarze NFC. Na początku 2022 roku Mastercard ogłosił współpracę z czołową giełdą kryptowalut Coinbase, która ma na celu uprościć zakup niewymiennych tokenów i doświadczeń klienta. Obie firmy pracują nad odblokowaniem nowych sposobów płatności, dzięki którym użytkownicy będą mogli w przyszłości płacić za NFT przy użyciu swojej karty Mastercard. Zgodnie z założeniami współpracy, gwarantuje to efekt skali w nowej metodzie sprzedaży i zakupu cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich.

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo