Firmy doceniają cyfryzację. Ale wciąż są potężne bariery do pokonania

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
2 min

Europejskie przedsiębiorstwa przewidują, że projekty transformacji cyfrowej zwiększą produktywność średnio o 38 proc., a ogólny zwrot z inwestycji (ROI) spodziewany jest już po niecałych 5 latach

Wyniki badania pokazują, że europejskie przedsiębiorstwa ufają technologiom, które zwiększają ich produktywność, ale napotykają poważne bariery dotyczące specjalistycznej wiedzy i umiejętności, aby ukończyć prowadzone projekty transformacji cyfrowej. Eksperci przewidują, że projekty transformacji cyfrowej pozwolą zwiększyć produktywność średnio o 38 proc. w ciągu zaledwie 3 lat, przewidując ogólny zwrot z inwestycji (ROI) w ciągu niecałych 5 lat. Jednak do tej pory, średnio zaledwie 15 proc. organizacji ukończyło swoje projekty transformacji cyfrowej.

Prawie 40 proc. respondentów stwierdziło, że ich organizacje pozostają w tyle za konkurencją, jeśli chodzi o transformację cyfrową. Głównymi barierami we wdrażaniu technologii cyfrowej transformacji były: brak wiedzy wewnątrz organizacji (35 proc.), brak wewnętrznych zasobów i umiejętności IT (32 proc.), obawy dotyczące interoperacyjności z istniejącą infrastrukturą IT (30 proc.) oraz brak specjalistycznego wsparcia IT z zewnątrz lub brak świadomości w zakresie oferty wyspecjalizowanych dostawców rozwiązań IT (30 proc.).

“Wyniki badania pokazują, że europejskie firmy rozumieją możliwości, jakie oferują najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie wzrostu wydajności oraz usprawniania ich działalności, ale dla wielu z nich oczywiste bariery nadal pozostają trudne do pokonania” – powiedział Jan Kaempfer, dyrektor marketingu Panasonic Connect Europe.

- Advertisement -

“Przedsiębiorstwom brakuje wewnętrznej wiedzy i zasobów, a dodatkowo mają trudności ze znalezieniem specjalistycznego wsparcia zewnętrznego, którego potrzebują do realizacji swoich planów. Właśnie z tego powodu ponad rok utworzony został Panasonic Connect Europe integrując ofertę firmy w zakresie sprzętu, oprogramowania oraz usług technologicznych, aby pomóc europejskim firmom sprostać wyzwaniom związanym z cyfrową transformacją”.

W badaniu przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Connect Europe wzięło udział 300 decydentów wyższego szczebla odpowiedzialnych za cyfrową transformację przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. 

SOURCES:Panasonic
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -