Globalny rynek e-commerce osiągnie 55,6 biliona dolarów do 2027 r.

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
2 min

Według raportu „Rynek handlu elektronicznego: globalne trendy w branży, udział, wielkość, wzrost, możliwości i prognozy na lata 2022–2027” autorstwa Research And Markets, globalny rynek e-commerce osiągnął wartość 13 bln USD w 2021 r. Wydawca spodziewa się, że do 2027 r. rynek osiągnie 55,6 bln USD, średnioroczny wzrost w okresie prognozy na poziomie 27,4% w latach 2022-2027. Mając na uwadze niepewność związaną z COVID-19, Research and Market stale śledzi i ocenia bezpośredni i pośredni wpływ pandemii na różne gałęzie przemysłu końcowego.

Szybka urbanizacja na całym świecie jest jednym z kluczowych czynników napędzających wzrost rynku. Co więcej, rosnąca penetracja Internetu i wykorzystanie urządzeń takich jak smartfony, laptopy i tablety w celu uzyskania dostępu do portali e-commerce również zapewnia impuls do wzrostu rynku.

Handel elektroniczny umożliwia organizacjom prowadzenie działalności bez fizycznej obecności, minimalizując w ten sposób koszty infrastruktury, komunikacji i ogólne. Rynek jest dodatkowo napędzany rosnącą preferencją zakupów online, zwłaszcza wśród kobiet, oraz rosnącym wpływem platform społecznościowych na nawyki zakupowe.

Kanały sprzedaży online zapewniają konsumentom bezproblemowe zakupy, prezentując jednocześnie szeroką gamę produktów do wyboru w przystępnych cenach. Ponadto, pojawienie się modeli biznesowych pod marką własną i bezpośrednio skierowanych do konsumentów stwarza pozytywne perspektywy dla wzrostu rynku. Dzięki temu, organizacje mogą gromadzić i wykorzystywać dane konsumentów oraz dostarczać konsumentom spersonalizowane produkty i doświadczenia. Rozprzestrzenianie się COVID-19 dało kolejny impuls do działań związanych z handlem elektronicznym, ponieważ klienci przenoszą się na platformy internetowe w celu zamawiania podstawowych produktów w warunkach blokady i dystansu społecznego.

- Advertisement -
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -