Grupa Kapitałowa ACTION S.A. w trzecim kwartale 2020 r. – wzrost przychodów o 14 proc.

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

GK ACTION S.A. zamknęła trzeci kwartał tego roku z wynikiem lepszym od oczekiwanego, zwiększyła też liczbę klientów w Polsce i zagranicą. Spółka w sanacji z jednej strony zoptymalizowała koszty, z drugiej opracowała mocną strategię rozwoju opartą o zdywersyfikowaną ofertę handlową i szkoleniową, a także sprawną logistykę.

W dobie rozkwitu handlu internetowego, a także poszukiwania nowych nisz rozwoju rynku strategia Action przynosi zamierzony efekt. Spółka dzięki temu jest beneficjentem zmian zachodzących na globalnym rynku e-commerce.

Dziś, wykuwając swoją biznesową przyszłość w Polsce i zagranicą, świadomi wszystkiego, czego doświadczyliśmy w przeszłości przede wszystkim dzięki sanacji, jesteśmy gotowi do tego, by po jej formalnym zakończeniu znów w pełni rozwinąć żagle i ponownie stać się firmą pierwszego wyboru dla naszych partnerów. Action jest ważnym ogniwem rynku internetowego i to stanowi doskonałą podstawę do dalszego rozwoju firmypodkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Rozwój Action Business Center i segmentu konsumenckiego

Strategia Spółki wypracowana w czasie sanacji opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to Action Business Center, czyli dystrybucja z wartością dodaną kierowana głównie do klientów w kraju. Drugi to szeroka gama produktów konsumenckich oferowanych sklepom internetowym zarówno w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej.

- Advertisement -

Spółka w ramach Action Business Center dociera do resellerów, integratorów i instalatorów, którzy dzięki jej wsparciu w postaci bogatego wachlarza szkoleń, doświadczonego zaplecza technicznego i projektowego, mogą kompleksowo obsłużyć każdą inwestycję w obszarze serwerów i sieci komputerowych, systemów ochrony i klimatyzacji, a ostatnio również i fotowoltaiki.

Chcąc po zakończeniu sanacji być jeszcze bardziej wartościowym kontrahentem dla naszych partnerów musimy już dziś wdrażać projekty, które pozwolą im realizować nie tylko dochodowy, ale też ekologiczny biznes oparty o odnawialne źródła energii. Dlatego mocno rozwijamy dziś w ramach Action Business Center projekt fotowoltaiki, który w połączeniu z pozostałymi oferowanymi przez nas rozwiązaniami tworzy ekosystem w pełni zautomatyzowanej, „eko” inwestycji, jaką mogą realizować współpracujący z nami partnerzy biznesowi dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

W segmencie produktów konsumenckich Action największy nacisk kładzie na rozwój w Unii Europejskiej, której rynek jest szeroki i różnorodny, co daje ogromne możliwości rozwoju. Dobrą współpracę z powiększającą się liczbą partnerów zagranicznych wspiera wysoce zautomatyzowana logistyka i zaawansowane systemy informatyczne. Oba te kluczowe czynniki pozwalają Spółce być jeszcze efektywniejszym elementem w łańcuchu dostaw na rynku europejskiego handlu internetowego.

Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za trzeci kwartał 2020 r.

  za 3 kwartał 2020 narastająco
tys. zł 2020 2019 zmiana rdr % 2020 2019 zmiana rdr %
Przychody 464 807 407 167 57 640 14,2 1 412 838 1 143 022 269 816 23,6
Koszty operacyjne 25 025 28 591 -3 566 -12,5 76 575 85 111 -8 536 -10,0
EBITDA 8 802 -2 091 10 893 17 631 -2 014 19 645
Zysk netto 6 692 -4 109 10 801 11 511 -8 535 20 046
Udostępnij
- REKLAMA -