Obecna sytuacja wymaga od wielu przedsiębiorców zmiany modelu działania i przenoszenia niektórych obszarów funkcjonowania firmy do internetu. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom firma inFakt udostępnia dla zewnętrznych biur rachunkowych swoją „Aplikację dla Zdalnych Księgowych”. Jest to narzędzie umożliwiające im obsługę klientów przez internet.
„Aplikacja dla Zdalnych Księgowych” to autorskie rozwiązanie inFaktu, z którego współpracujący z firmą specjaliści korzystają już od wielu lat. Teraz „AdZK” zostanie udostępniona stacjonarnym biurom rachunkowym oraz księgowym.
Księgowi, którzy zdecydują się na skorzystanie z aplikacji, mogą zarejestrować się na stronach inFakt. Następnie trzeba stworzyć konto dla każdego z obsługiwanych klientów, którzy nie ponoszą za to dodatkowych opłat. Później należy wprowadzić dane każdego klienta: kwoty jego przychodów, rozliczenia kosztów oraz odprowadzony VAT czy ewidencję środków trwałych. Nie ma potrzeby przenoszenia samych dokumentów. InFakt zapewnia odpowiednie przeszkolenie dla nowych użytkowników swojego narzędzia, a także dalsze wsparcie od poniedziałku do soboty od 7:00 do 22:00.
Jakie są korzyści z „AdZK”?
Księgowi korzystający z aplikacji mają dostęp do dokumentacji klienta z każdego miejsca – wystarczy do tego urządzenie połączenie z internetem. Nie ma konieczności osobistego spotykania się, a księgowy w czasie rzeczywistym może obserwować faktury wystawiane w aplikacji przez klientów. Dodatkowo aplikacja znacząco skraca czas pracy księgowego dzięki zastosowaniu technologii OCR (Optyczne Rozpoznawanie Znaków) automatycznie odczytującej dane z dokumentów.
– Obecnie wszyscy staramy się przebywać jak najrzadziej poza domem, jednak nadal trzeba rzetelnie wykonywać swoje obowiązki. Dzięki „AdZK” księgowi bez wychodzenia z domu lub przyjmowania w nim klientów mogą pracować i zachowywać dla nich ciągłość rozliczeń, co może być znacznym ułatwieniem podczas reorganizacji pracy w biurach rachunkowych – mówi Wiktor Sarota, CEO firmy inFakt.
Jest to także wygodne rozwiązanie dla klientów, którzy nie muszą gromadzić papierowej dokumentacji ani zawozić jej do księgowego – wszystkie potrzebne czynności odbywają się poprzez aplikację. Ponadto na bieżąco mogą śledzić w aplikacji, co dzieje się z ich dokumentami oraz jak poszczególne faktury przychodowe i kosztowe wpływają na wysokość zobowiązań publicznoprawnych. Przedsiębiorca otrzymuje więc stały i wygodny wgląd w swoje dokumenty, informacje o wysokości należnych podatków i przypomnienia o terminie ich płatności.
„Aplikacja dla Zdalnych Księgowych” jest już dostępna. Rejestrować się można pod adresem. https://www.infakt.pl/aplikacja-dla-zdalnych-ksiegowych/. Pierwsze dwa miesiące korzystania z narzędzia będą bezpłatne, po tym czasie stawka wyniesie 25 zł za każdego obsługiwanego klienta.
Najważniejsze funkcje „Aplikacji dla Zdalnych Księgowych” to:
- Automatyczne rozczytywanie dokumentów dzięki technologii OCR. Aplikacja zamienia zdjęcia faktur kosztowych na rozczytane dokumenty gotowe do sprawdzenia i zaksięgowania. Rozpoznaje również drobne błędy w rodzaju literówek czy niezgodności danych i zgłasza je do korekty.
- Możliwość sprawnej współpracy przez internet. Przedsiębiorca i księgowy mogą pracować na niej równocześnie w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, bez potrzeby wymiany papierowych dokumentów.
- Natychmiastowy odbiór faktur przychodowych. Księgowi otrzymują stały dostęp online do faktur sprzedażowych klientów. Można je sprawdzać i księgować w dogodnym czasie.
- Szybkie przesyłanie dokumentów kosztowych. Wystarczy, że przedsiębiorca zrobi zdjęcie dokumentu kosztowego za pomocą aplikacji mobilnej, a księgowy w kilka sekund otrzymuje do niego dostęp. Klient może także przesłać dokument przez aplikację www.
- Wygodna i bezpieczna archiwizacja. Księgowy ma zapewniony porządek w fakturach, pomocne katalogowanie i całkowite wyeliminowanie problemu zagubionych faktur. Wszystko to dzięki zapewnionemu miejscu na przechowywanie dokumentów z dostępem dla niego i dla klienta.
- Wsparcie merytoryczne i techniczne. Nasi eksperci podatkowi są gotowi rozwiać wątpliwości w każdym trudnym, indywidualnym przypadku księgowym. Jeśli księgowy potrzebuje wsparcia w korzystaniu z aplikacji, może je otrzymać od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00 – 22:00.
- Automatyczne księgowanie. Gdy aplikacja wykryje, że podobne faktury rozliczane są w ten sam sposób, to zaproponuje ich automatyczne zaksięgowanie. Po stronie użytkownika pozostanie jedynie zweryfikowanie poprawności.
- Wysyłka dokumentów bezpośrednio z aplikacji. Za pomocą podpisu elektronicznego można wysłać deklaracje VAT swoich klientów bezpośrednio z aplikacji.