W ramach działań zwiększających bezpieczeństwo w sieci bank oferuje klientom skorzystanie z dodatkowej usługi – CyberRescue. Usługa ta gwarantuje całodobowe i bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa dla klientów ING.
CyberRescue to całodobowe centrum pomocy w zakresie bezpieczeństwa w sieci, które nie tylko pomaga, ale również ostrzega. Aby uzyskać pomoc wystarczy pobrać kod w Moim ING i aktywować usługę na formularzu firmy CyberRescue. Następnie w razie potrzeby skontaktować przez Messenger, zadzwonić, napisać SMS lub maila. Zespół wykwalifikowanych specjalistów CyberRescue z dziedziny bezpieczeństwa przeprowadzi rzetelną analizę problemu klienta, poda sposoby jego rozwiązania oraz zapewni wskazówki na przyszłość, żeby problem się nie powtórzył.
W ING dbamy o ochronę naszych klientów i rozwijamy narzędzia i usługi wspierające bezpieczne bankowanie. Widzimy potrzebę nie tylko stałej edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, ale również udostępniania narzędzi i miejsca, do którego klient może się zwrócić po szybką pomoc w każdej sytuacji stanowiącej zagrożenie on-line. Świadomość bezpiecznego poruszania się po interencie i natychmiastowa reakcji zmniejszają ryzyko zostania oszukanym, a na tym najbardziej nam zależy – podkreśla Marcin Giżycki, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego
CyberRescue zapewnia:
- bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa
- bieżące powiadomienia o nowych metodach cyberoszustów – mailowe lub na messenger
- wsparcie specjalisty 24/7 przez telefon, mail, SMS i Messenger
- wsparcie bezpieczeństwa w internecie np. na portalach aukcyjnych czy w sklepach internetowych
- wsparcie w przypadku m.in.: zgubienia lub skradzionego telefonu, przechwycenia skrzynki mailowej lub konta na portalu społecznościowym czy oszustwa dot. przesyłek,
- wiadomości z podejrzanym linkiem czy załącznikiem
Żeby aktywować usługę CyberRescue w ING należy:
- zalogować się do Mojego ING
- w sekcji Usługi, w strefie bezpieczeństwa wybrać CyberRescue
- wygenerować kod, a podany w procesie link przekieruje do formularza firmy CyberRescue.
- po wypełnieniu formularza i pozytywnej weryfikacji klient dostanie SMS-a oraz maila z komunikatem powitalnym.