Marka Jablocom ogłosiła, że od 1 marca 2018 roku zmienia nazwę na NOABE. Rebranding związany jest z nową strategią firmy.
Producent rozwiązań z dziedziny telefonii ogłosił, że wraz z początkiem marca 2018 roku zmienia nazwę na NOABE. Przed kilkoma miesiącami Jablocom przedstawił nową strategię biznesową, która zakładała skupienie się wyłącznie na stacjonarnych telefonach GSM. Firma zadeklarowała, że rozwiązania z dziedziny telefonii będą stanowiły podstawę jej działalności, a tym samym rezygnuje z segmentu Security. Zmiana nazwy ma odzwierciedlać nowe cele, jakie postawiła przed sobą marka.
Rebranding zostanie przeprowadzony stopniowo. Firmie zależy na utrzymaniu pozytywnego wizerunku, jaki udało jej się stworzyć pod nazwą Jablocom i będzie uważnie kreować świadomość nowej marki. Logo Jablocom będzie nadal widniało na produktach z aktualnego portfolio, ich opakowaniach i w dokumentacji.
W ofercie firmy znajdują się telefony GSM stanowiące inteligentne i ekonomiczne rozwiązanie w obszarze komunikacji głosowej w firmie. Wykorzystują one usługi sieciowe wybranego operatora telefonii komórkowej, co oznacza znaczne ułatwienie w stosunku do systemów opartych na łączach stacjonarnych i VoIP. Dzięki temu telefony biurkowe można obsługiwać tak samo jak komórkowe i w ramach tej samej umowy.
Oficjalnym importerem stacjonarnych (nabiurkowych) telefonów GSM czeskiego producenta jest firma Kontel.