Jak płacić mniej za reklamę w Google Ads?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Google Ads, tuż obok Facebook Ads, jest jedną z największych platform reklamowych. W ciągu ostatnich lat coraz bardziej podkreśla się jej ogromny potencjał w precyzyjnym dotarciu do wyselekcjonowanej i realnie zainteresowanej grupy odbiorców. Dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads mogą zdziałać cuda i przynieść zyski, o których nie śniło się marketerom. Z drugiej strony, nieprzemyślana strategia i źle ustawiona reklama są najszybszą drogą do przepalenia budżetów reklamowych. Jak temu zapobiec? Poznaj narzędzia, które pomogą ci zarządzać kampaniami i zwiększyć konwersję, oszczędzając na wydatkach reklamowych.

Krok 1 – przeanalizuj działania konkurencji

Analiza konkurencji jest pierwszym krokiem w planowaniu skutecznej strategii marketingowej. Gdzie obecna jest twoja konkurencja? Na jakie frazy i słowa kluczowe się pozycjonuje? Jak wyglądają jej kreacje i zestawy reklam? – to tylko kilka kwestii, które należy rozważyć przed ustaleniem własnych celów reklamowych. Zgłębienie tajemnic rywala pozwoli na elastyczne dopasowanie strategii i bezpośrednio przełoży się na sposób prowadzenia kampanii w Google Ads.

Na rynku istnieje szereg narzędzi – płatnych i darmowych – dzięki którym zrobisz szybki research. Ciekawym rozwiązaniem jest np. SimilarWeb i Searchmetrics, które „wyplują” widoczność konkurencyjnej strony, płatne słowa klucze, a nawet oszacują koszty działań reklamowych i wartości CPC.

Krok 2 – znajdź słowa kluczowe

Wybór odpowiednich fraz jest kluczowym czynnikiem, którzy może przesądzić o powodzeniu działań reklamowych. W tym zakresie warto zaufać dopracowanym algorytmom Google.

Autorskie narzędzia Google takie jak Narzędzie propozycji słów kluczowych czy Google Trends są pomocne szczególnie w początkowej fazie tworzenia kampanii. Narzędzie propozycji słów kluczowych pozwoli ci przeprowadzić dokładną analizę wybranych fraz kluczy – liczbę wyszukiwań, konkurencyjność czy koszt za klik. Natomiast dzięki Google Trends zbadasz popularność (i jej wahania w czasie) zapytań na konkretnych rynkach i wybierzesz najbardziej optymalny czas dla włączenia reklam.

- Advertisement -

Krok 3 – stwórz zestawy reklamowe

Im więcej, tym lepiej – to uniwersalna zasada, które swoje zastosowanie znajdzie również w świecie marketingu. Wielu ekspertów podkreśla konieczność przygotowania wielu zestawów reklamowych. Czasami będą się one różnić wyłącznie szykiem zdania, innym razem – słowem kluczowym, a jeszcze innym – korzystać z różnych CTA. Testowanie różnych kreacji pozwoli ci zidentyfikować najlepiej konwertującą opcję, a tym samym – zoptymalizować kampanię.

Od niedawna panel Google Ads umożliwia tworzenie inteligentnych kampanii produktowych, w których możesz… dać Google wolną rękę. Systemy uczące się na bieżąco miksują dostarczone treści i po serii testów dopasowują zestaw do docelowego miejsca wyświetlania. Prowadzenie automatycznych kampanii ma na celu szybkie zwiększenie zasięgów i osiągnięcie wyższych wartości konwersji.

Krok 4 – zoptymalizuj budżet reklamowy

Zarządzanie budżetem należy do najważniejszych obowiązków osoby odpowiedzialnej za prowadzenie kampanii w Google Ads. Źle zoptymalizowane działania mogą szybko spowodować wzrost stawek przy niskiej (lub zerowej) konwersji i zmarnowanie potencjału reklam. Optymalizacja kreacji to jedno, ale projektując kampanię, warto zastanowić się, jak można zoptymalizować budżet i wydając mniej, zwiększyć swoje zyski.

Interesujące rozwiązanie proponuje platforma PromoNavi (https://promonavi.pl/), oficjalny partner Google. Użytkownik, podłączając w serwisie swoje konto Google Ads, dostaje możliwość korzystania z pakietu narzędzi do optymalizacji i automatyzacji kampanii.

Specjalista ds. Google Ads ma przed sobą trudne zadanie – prowadzenie skutecznych kampanii i zwiększanie zysków z reklam. W celu optymalizacji działań reklamowych wielu z nich sięgnie po dostępne narzędzia online: planery słów kluczowych, kreatory reklam, różnego rodzaju rabaty i zniżki. Mają one duży potencjał, a dobrze wykorzystany – może przyczynić się do podniesienia konwersji i sukcesu kampanii.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -