Kampanie reklamowe Google Ads potrafią przynieść mnóstwo korzyści, ale pod warunkiem, ze będą poprowadzone dobrze. W przypadku błędnego działania, równie dobrze może się okazać, ze przepalimy budżet, niewiele przy tym zyskując. Co robić, aby osiągnąć wariant pierwszy i zwielokrotnić swoją sprzedaż, uzyskując przy tym jak największy zwrot z inwestycji w tę formę działań marketingowych? Mamy kilka rad na ten temat i przedstawiamy je poniżej.
Co tak naprawdę dają kampanie Google Ads?
Wśród wielu różnych kanałów marketingowych, kampanie reklamowe Google Ads wyróżniają się na co najmniej kilka sposobów. Jednym z nich, niewątpliwie bardzo istotnym, jest fakt, że można je uruchomić bardzo szybko. To istotne chociażby w przypadku konieczności szybkiego reagowania na trendy rynkowe i działań związanych z real time marketingiem, gdy tak naprawdę liczy się to, jak szybko zareagujemy na nadarzającą się okazję wyróżnienia się wśród konkurencji i szybkiego dotarcia do mnóstwa odbiorców.
Inną z zalet reklam Google Ads jest ich ogromna elastyczność. Prowadząc tego rodzaju działania, można bardzo dobrze doprecyzować grupę odbiorców. To z kolei znacząco zwiększa szanse na to, że nie tylko przyciągniemy ich uwagę, lecz również zwiększymy szanse na dokonanie zakupów – a przecież w kampaniach promocyjnych właśnie o poprawienie sprzedaży chodzi najczęściej, czyż nie?
Tworzenie kampanii Google Ads – bardziej skomplikowane, niż się wydaje
Warto przy tym zauważyć, ze choć reklamy Google Ads wydają się proste w konfiguracji, tak naprawdę sprawa jest bardziej skomplikowana. Jeżeli faktycznie zależy nam na uzyskaniu dobrych efektów, warto, aby ustawieniom reklamy przyjrzał się ktoś, kto się na tym po prostu zna i ma doświadczenie z prowadzenia podobnych działań.
Dlaczego? Ponieważ źle zaprojektowana kampania może się skończyć tym, że przepalimy budżet, emitując reklamy niekoniecznie skierowane do grupy, która faktycznie dokonuje zakupów. Co więcej, może się okazać, ze struktura wydatków w kampanii jest niekoniecznie najlepsza z możliwych. Podobnie emisja we wszystkich możliwych kanałach dystrybucji czasami będzie pożądana, ale często wręcz przeciwnie.
Tymczasem doświadczony specjalista nie tylko odpowiednio zawęzi grupę docelową, lecz również zoptymalizuje komunikaty reklamowe i… będzie na bieżąco śledzić, co się dzieje z kampanią. To bardzo istotne, ponieważ często może dochodzić do sytuacji, w której do tej pory świetnie działające kampanie, w którymś momencie zaczną mieć gorsze wyniki, na przykład w wyniku działań konkurencji lub zmian rynkowych. Specjalista, którego obowiązkiem jest tworzenie kampanii Google Ads, powinien jak najszybciej zauważać takie momenty i wprowadzać odpowiednie modyfikacje już prowadzonych działań.
Pamiętaj o remarketingu
Kampanie reklamowe Google Ads mają jeszcze jedną, bardzo istotną cechę, która pozwala zwiększyć efektywność działań. Chodzi mianowicie o remarketing, czyli o powtórne docieranie z komunikatami promocyjnymi do osób, które już raz widziały Twoją stronę i na przykład zrezygnowały ze skorzystania z oferty, by poszukać dodatkowych informacji. Dzięki remarketingowi można ponownie te osoby zainteresować i nakłonić je do dania Twojemu sklepowi drugiej szansy. To bardzo istotne, ponieważ ktoś, kto już jest w trakcie podejmowania decyzji zakupowych, bez tego mógłby uciec do konkurencji i tam dokonać zakupu – tymczasem właśnie remarketing „ściąga” te osoby ponownie do Ciebie.
Artykuł sponsorowany