Kampanie newsletterowe – dlaczego warto?

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
3 min

Przez jednych niedoceniane, przez drugich źle wykorzystywane, a przez wybrane i doświadczone agencje marketingu internetowego tworzone na najwyższym poziomie – kampanie newsletterowe! Ta forma marketingu powinna być wykorzystywana przez wszystkie firmy, którym zależy na utrzymaniu klientów oraz pozyskaniu nowych osób, zainteresowanych ofertą. Dlaczego? Rozbudza ciekawość, jest korzystny cenowo, a także wpływa na postrzeganie marki przez użytkowników.

Kilka powodów, dla których warto wykorzystywać newsletter

Właściwa grupy odbiorcówdocieranie  do tych, do których chce się dotrzeć! W przypadku użycia newslettera istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że treści dotrą do osób ze stworzonej listy. Nie jest on poddany wpływom algorytmów oraz innych czynników zewnętrznych, zmniejszających jego zasięg. Dodatkowo listę użytkowników można dowolnie dzielić, kategoryzować lub łączyć. Dzięki temu łatwiej jest sprawdzić, która z nich jest tą najodpowiedniejszą.

Personalizacja – klucz do wzbudzenia zainteresowania.  Udogodnieniem w komunikacji e-mailowej jest możliwość skierowania treści bezpośredniej. Oznacza to, że w treści wiadomości może zostać wykorzystane np. jej imię. Dzięki takiemu działaniu można w większym stopniu wpłynąć na jej przywiązane do firmy – odbiorca ma wrażenie, że oferta jest stworzona specjalnie dla niego.

- Advertisement -

Kreatywne tworzenie. Mimo, iż newsletter posiada swoje szablony, to daje również możliwość na komponowanie wiadomości w ciekawy sposób. Grafika, tekst i układ zależy tylko od pomysłu, dostosowanego do wybranej grupy!

Raportowanie – sposób na lepsze poznanie odbiorców. Jeśli zachodzi potrzeba analizy klientów, a tej kwestii świetnie sprawdzi się e-mail marketing. Dzięki automatycznie generowanym raportom z kampanii zyskuje się wiedza na ich temat działań – kiedy oraz skąd odbierają newsletter, a także na jakie treści chętnie reagują.

Newsletter = oferta. E-mail marketing jest wykorzystywany do prezentowania usług firm. Wiedza o tym również klienci! Dlatego chętnie zapisują się do newsletterów danych marek. Trzeba to wykorzystać, kierując do nich wartościowe treści!

A więc – warto rozpocząć działania e-mail marketingu! Jednak trzeba zadbać o to, aby zajęła się tym odpowiednia firma z wieloletnim doświadczeniem. Jeśli przywiązuje się dużą wagę do skutecznych działań z zakresu online, warto powierzyć swoje działania w sieci firmie Alte Media https://www.altemedia.pl . Szczególnie w kwestii wykorzystania newslettera!

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -