Koniec ery startupu

Podobne tematy

Marcowe wydanie Brands Magazin – edytorial

Sklepy internetowe rosną w siłę, powoli zabierając klientów handlowi stacjonarnemu. Jeszcze kilka, może kilkanaście lat temu, oferta sklepów internetowych...

Lider z wieńcem laurowym

Nowy model przywództwa zdefiniował James C. Collins, wykładowca i konsultant zasad zarządzania, autor między innymi „Built to last” (w...

Miesięcznik, który właśnie Państwo czytają, to zupełnie nowa odmiana brandsIT, do tej pory znanego jako portal o IT i biznesie. Po półtora roku od powstania brandsIT przyszedł czas na kolejny krok – zaoferowanie czytelnikom nowego nośnika przekazywania informacji, porad i opinii – dołączenie do portalu magazynu w formie cyfrowej.

Epoka startupu przechodzi do historii. To ważny moment dla każdej firmy – przejście na inny model działania, osiągnięcie pewnej dojrzałości i zmiana, która jest potrzebna, wręcz konieczna, a która często budzi obawy. Myślę, że czasami jest problem z ustaleniem, czym właściwie jest startup? Czym powinien się cechować? Kiedy i jak się kończy ten okres? Czy moja firma to jeszcze startup, czy już nie? A może czasami wygodniej jest nazywać przedsiębiorstwo startupem dłużej niż przez te magiczne dwa lata? To modne i bezpieczne określenie, a zatem także kuszące.

Ekonomiści często porównują gospodarkę do żywego organizmu, mając na myśli skalę makro, ale podobnie jest także w mikroskali. Każda firma, tak jak każdy organizm, musi w końcu dojrzeć i zacząć korzystać z doświadczenia zdobytego w okresie bardziej beztroskim – w okresie startupu. Myślę, że najważniejszym jest, żeby wiedzieć kiedy i w jaki sposób wprowadzić firmę w stan „dojrzałości”. Ale chyba największe obawy budzi pytanie „co dalej? jaką drogą teraz pójdziemy?” i słusznie, bo odpowiedź na nie może być kluczowa dla dalszego rozwoju firmy. Ten moment swoistej inicjacji jest konieczny, żeby osiągać wyznaczone cele, żeby rozwijać własny biznes, bo przecież „kto stoi w miejscu, ten się cofa”.
brandsIT wchodzi właśnie na tą drogę dojrzałości. Przez prawie półtora roku zdążyliśmy wiele się nauczyć, dostrzec i wypracować, poznać preferencje naszych czytelników. Dzięki czemu mogliśmy stworzyć magazyn będący inspiracją, poradnikiem, źródłem wiedzy.

W dzisiejszych czasach biznes jest coraz mocniej związany z IT, wręcz staje się niemożliwym funkcjonowanie w środowisku gospodarczym bez związku z technologią. Dlatego właśnie miesięcznik brandsIT to nie tylko IT, ale także treści dla każdego zainteresowanego tematyką biznesową. Tematem numeru jest chmura. Przedstawiliśmy krótki przewodnik po tym nieco trudnym temacie, a właściwie pierwszą jego część. Druga będzie elementem kolejnego numeru, który pojawi się na portalu już 5 lutego.

Zaczynamy Nowy Rok z nowym wymiarem brandsIT. To będzie rok wyzwań, realizacji kolejnych planów, pierwszy rok „dojrzałego” brandsIT. Cieszę się, że są Państwo z nami dziś i wierzę, że dzięki nowej formie łatwiej będzie nam wspólnie stworzyć społeczność z założeniem zdobywania wiedzy, informacji i wolności w kształtowaniu opinii.

Życzę Państwu, aby 2019 rok obfitował w chęć rozwoju i zdobywania wiedzy, sukcesy i powodzenia, w same dobre i opłacalne kontrakty, ciekawe projekty oraz w radość i satysfakcję z wykonywanej pracy.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.