Kto powinien korzystać z masowej wysyłki SMS?

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

Masowa wysyłka SMS, czy to do kontaktu z dużą ilością osób jednocześnie, czy na przestrzeni czasu, przydaje się wielu firmom i organizacjom. Można ją skonfigurować na przykład na platformie https://mprofi.pl/. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład zintegrować wysyłkę SMS poprzez API ze swoją własną aplikacją firmową lub innymi narzędziami, aby jeszcze bardziej zautomatyzować cały proces.

W tym materiale chcielibyśmy podać i omówić kilka przykładów konkretnych branż i typów organizacji, w których masowa wysyłka SMS sprawdza się najlepiej i najczęściej. To oczywiście tylko kilka przykładów, natomiast realnie możliwości wykorzystania tego rodzaju technologii są niemal nieograniczone, więc również firmy spoza wymienionych branż powinny się nią zainteresować.

Masowa wysyłka SMS dla szkół i urzędów

Szkoły, urzędy i inne tego typu organizacje często znajdują się w sytuacji, kiedy muszą coś zakomunikować dużej grupie ludzi. Jeśli nie są to kwestie typowo urzędowe, które wymagają formy listownej, pojawia się pytanie, jak zrobić to szybko, sprawnie i skutecznie. Jako odpowiedź jawią się wiadomości tekstowe.

Chociaż obecnie do komunikacji z bliskimi używa się częściej komunikatorów niż SMS-ów, to wciąż tradycyjne wiadomości tekstowe charakteryzują się wysoką otwieralnością (i zwykle otwierane są w bardzo krótkim czasie po otrzymaniu). Powód jest prosty – niemal każdy ma przy sobie telefon 24/7 i zareaguje, gdy usłyszy powiadomienie, chyba że będzie akurat bardzo zajęty.

- Advertisement -

Dlatego też SMS-y są dobrą formą powiadomienia o festynach i innych wydarzeniach organizowanych w gminie, zebraniach w szkole, zagrożeniach, które pojawiły się w danej okolicy (np. atmosferycznych) i nie tylko. To wygodna i nowoczesna forma komunikacji o dużym zasięgu, a do tego łatwa w wykorzystaniu.

SMS-y w e-commerce

Jest wiele informacji, które sklep internetowy mógłby chcieć przesłać swoim klientom. Począwszy od wiadomości o statusie zamówienia, przez kody rabatowe, po zaproszenie do zapoznania się z nową ofertą. Czemu nie zrobić tego SMS-em? 

Wielu klientów chętnie będzie z takiej opcji korzystało. Dzięki temu na przykład od razu dowiedzą się, że ich zamówienie zostało wysłane, a nie będą musieli na przykład w tym celu specjalnie sprawdzać skrzynki e-mail.

Wiadomości tekstowe najlepiej nadają się do krótkich komunikatów, natomiast zawsze można umieścić w nich linki. Na przykład takie prowadzące do regulaminu konkursu, opcji zmiany daty lub miejsca dostawy i nie tylko. Jest też możliwość dołączania do wiadomości różnego rodzaju grafik. 

Platformy SMS a branże, które wymagają umawiania wizyt

Problem umawiania się na wizyty, a następnie nieprzychodzenia na nie, dotyczy wielu branż. Zwłaszcza tych, w przypadku których czas oczekiwania na wizytę jest długi, więc jest dużo czasu, aby o niej zapomnieć lub się rozmyślić. Często rozwiązaniem problemu jest właśnie przypomnienie SMS-owe.

Dzięki niemu osoba, która zapomniała o wizycie, przypomni sobie o niej i się pojawi, a ktoś, kto się rozmyślił, być może zadzwoni, aby poinformować o rezygnacji i będzie można zastąpić go kimś innym. W przypadku małych organizacji można próbować wysyłać takie SMS-y ręcznie, ale dla większych klinik, salonów urody i innych tego typu miejsc masowa wysyłka SMS wykorzystująca możliwość automatyzacji to najlepsza opcja.

Udostępnij
- REKLAMA -