– Zadowolenie pacjentów oraz z tym związane: jakość, niezawodność i otwartość systemów wspierających personel medyczny są dla nas priorytetem. Dlatego z dużą otwartością i konsekwencją podchodzimy do stosowania innowacyjnych rozwiązań – mówi Jarosław Wójciński, dyrektor Departamentu Rozwoju IT w LUX MED. Z tego powodu, po pozytywnej weryfikacji w okresie testowym Grupa LUX MED wybrała rozwiązanie polskiego start-upu RevDeBug, pozwalające na skrócenie czasu eliminowania błędów produkcyjnych oprogramowania co najmniej o połowę.
Grupa LUX MED to obecnie największy dostawca usług medycznych w sektorze prywatnym w Polsce. Pod jej opieką jest 2,5 mln pacjentów. Na jakość obsługi składa się m.in. doświadczenie lekarzy wsparte funkcjonalnością i stabilnością systemów informatycznych. RevDeBug to polski start-up, który opatentował w Stanach Zjednoczonych rozwiązanie skracające o połowę czas potrzebny na usunięcie awarii w oprogramowaniu
Stabilność rozwiązań to z jednej strony efekt prewencji przy dobrym monitorowaniu, z drugiej zaś szybka identyfikacja i usunięcie problemu. – Robimy wszystko, by eliminować nawet najdrobniejsze zagrożenia utrudnień, cały czas szukając nowych mechanizmów do zastosowania. Sięgamy po najnowsze, innowacyjne narzędzia, żeby zapewnić pacjentom najwyższy możliwy poziom obsługi – podkreśla Jarosław Wójciński, dyrektor Departamentu Rozwoju IT w LUX MED.
Dlatego też w ubiegłym roku LUX MED zaczął testować narzędzie RevDeBug. Testy przebiegły zgodnie z deklaracjami dostawcy, co spowodowało pozytywną decyzję o zakupie i wykorzystaniu tego rozwiązania.
– Zaczęliśmy od zastosowania narzędzia w Portalu Pacjenta, mając na uwadze konieczność dostępności pacjentów do procesów samoobsługowych, np. umawianie na wizyty, telekonsultacje online, odnowienie recept, zapytaj lekarza czy sprawdzenie wyników badań – mówi Jarosław Wójciński.
– Obecny, duży rozwój Grupy LUX MED ma swoje podłoże również w dużej otwartości na innowacje. Cały czas poszukujemy nowych rozwiązań technologicznych, wspierających z jednej strony jakość i komfort świadczenia usług medycznych dla naszych pacjentów, z drugiej zaś podnoszących niezawodność i wydajność zmian w systemach, dostarczanych przez dziesiątki wewnętrznych zespołów SCRUM – mówi Tomasz Garbowski, członek zarządu ds. IT i Projektów w Grupie LUX MED.
RevDeBug opatentował swoje rozwiązanie w USA. Działa ono na zasadzie podobnej do czarnej skrzynki w samolocie. Narzędzie nie tylko pokazuje dokładne miejsce w kodzie, gdzie wystąpił błąd, ale i wszystkie czynniki, które spowodowały jego wystąpienie. Oznacza to, że programista nie musi poświęcać swojego czasu na stawianie hipotezy i szukanie problemu po kolejnych linijkach kodu. Od razu widzi, gdzie wystąpił błąd i co go wywołało. – Dzięki temu efektywność pracy działów IT zwiększa się o co najmniej 20 proc., a czas naprawy błędów skraca się o minimum 50 proc. – mówi Adam Kruszewski, dyrektor ds. technicznych RevDeBug.
– Cieszymy się, że RevDeBug pomaga Grupie LUX MED w zapewnianiu bezbłędnego działania Portalu Pacjenta i zwiększenia satysfakcji jego użytkowników. Dla nas jest to również dowód, że nasze narzędzie może usprawniać pracę działów IT i optymalizować działania firm również z branży medycznej – mówi Marek Szmigiel, prezes RevDeBug.