• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Medycynę czeka nowa rewolucja? Sztuczna inteligencja bez regulacji może być niebezpieczna
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Sztuczna inteligencja

Medycynę czeka nowa rewolucja? Sztuczna inteligencja bez regulacji może być niebezpieczna

Izabela Myszkowska
Opublikowano 2023/03/27 at 2:17 AM
Izabela Myszkowska  - Redaktor Brandsit
Udostępnij
3 min czytania
medycyna
Udostępnij

Chociaż sztuczna inteligencja ogólna, która może rozwiązywać problemy tak jak ludzie, jest wciąż odległa o dziesięciolecia, “wystarczająco dobre” AI, takie jak ChatGPT i ChatGPT-4 OpenAI, które potrafią pisać oryginalną prozę i rozmawiać z ludzką płynnością, mają potencjał, by całkowicie zmienić opiekę zdrowotną.

- Reklama -

Rewolucyjna technologia nadchodzi szybciej, niż większość ludzi w branży zdaje sobie z tego sprawę. GlobalData szacuje, że cały rynek sztucznej inteligencji będzie wart 383,3 miliarda dolarów w 2030 roku, przy solidnej 21% skumulowanej rocznej stopie wzrostu (CAGR) w latach 2022-2030.

„ChatGPT może być wykorzystywany do pomocy lekarzom w zadaniach biurokratycznych, dzięki czemu lekarze mogą poświęcić więcej czasu na interakcję z pacjentem. Co ważniejsze, chatboty mogą zwiększyć skuteczność i dokładność procesów opieki prewencyjnej, identyfikacji objawów i opieki po wyzdrowieniu”.

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Tina Deng, główny analityk ds. urządzeń medycznych w firmie GlobalData

Integracja sztucznej inteligencji z chatbotami i wirtualnymi asystentami może motywować pacjentów i wchodzić w interakcje z nimi. Może przeglądać objawy pacjenta, a następnie zalecać porady diagnostyczne i różne opcje, takie jak wirtualne wizyty kontrolne lub wizyty osobiste z pracownikiem służby zdrowia. Może to zmniejszyć obciążenie personelu szpitalnego, zwiększyć efektywność przepływu pacjentów i obniżyć koszty opieki zdrowotnej. Podczas pandemii COVID-19 powstały chatboty do bezkontaktowego badania objawów COVID-19 w placówkach służby zdrowia oraz pomagające odpowiadać na pytania społeczeństwa.

Chatboty mogą odpowiadać na zapytania pacjentów dotyczące produktów medycznych i dzielić się z klientami nowinkami dotyczącymi marki. Firmy farmaceutyczne i produkujące urządzenia medyczne mogą czerpać korzyści z używania wirtualnych agentów obsługujących sztuczną inteligencję do automatyzacji procesów obsługi klienta i zapewniania pacjentom całodobowej opieki. Dodatkowo chatboty mogą być wykorzystywane do celów społecznościowych, zwiększając zaangażowanie pacjentów. Chatboty doradzają, jak zachować zdrowie po leczeniu. Wysyłają automatyczne przypomnienia o zażyciu leków i ponownej wizycie.

„Wykorzystanie chatbotów w opiece nad pacjentem i badaniach medycznych budzi kilka wątpliwości natury etycznej. Ponieważ masowe dane pacjentów są wprowadzane do uczenia maszynowego w celu poprawy dokładności chatbotów, informacje o pacjentach są podatne na ataki. Informacje dostarczane przez chatboty mogą być bardziej niedokładne i wprowadzające w błąd, w zależności od źródeł przekazywanych do chatbotów. Niezależnie od zagrożeń, chatboty oparte na sztucznej inteligencji będą szeroko stosowane w branży medycznej. Oczekuje się, że więcej przepisów będzie regulowało wykorzystanie chatbotów do celów zdrowotnych”.

Tina Deng, główny analityk ds. urządzeń medycznych w firmie GlobalData

Zobacz również

Sztuczna Inteligencja w Cyberbezpieczeństwie: Przyjaciel czy Wróg?

Rola sztucznej inteligencji w e-commerce

Jak douczyć i dopasować ChatGPT do swoich potrzeb?

CEO OpenAI szantażuje UE? Regulacje sztucznej inteligencji budzą kontrowersje

Rewolucja w Cyberbezpieczeństwie – Jak Sztuczna Inteligencja Zmienia Reguły Gry

Źródło GlobalData
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

serwer, pamięć masowa, technologia, modernizacja infrastruktury IT, data center
The Art of Protection – Bezpieczne środowisko dla firmowych danych w macierzach IBM FlashSystem
Rozwiązania ARTYKUŁ SPONSOROWANY Technologia
kryptowaluty, bitcoin
Kiedy fiskus uzna odliczenie kosztów „kopania” kryptowalut?
Kryptowaluty Pieniądze
szkoła, IT fitness test
Test Kompetencji Cyfrowych: jak dolnośląska młodzież mierzy się z technologią?
Ciekawostki Work&Life
cyberbezpieczeństwo, cyberprzestępczość, Cyberprzestrzen, Citrix, cisco
Sztuczna Inteligencja w Cyberbezpieczeństwie: Przyjaciel czy Wróg?
Sztuczna inteligencja Technologia

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X