NASK w webinarze z home.pl: Nazwa domeny i jej rola w promowaniu własnego biznesu

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
5 min

Założenie własnej działalności jest aktualnie niezwykle proste, nie trzeba nawet wychodzić z domu. Niestety, jak wskazują ekonomiści, dużo firm upada już w pierwszym roku swojej działalności.

Co zrobić, by pozostać na rynku i być konkurencyjnym?

Jednoznacznej odpowiedzi i gotowej recepty na sukces niestety nie ma. Kluczowymi elementami jest oczywiście posiadanie dobrego pomysłu i planu na biznes oraz zgromadzenie środków na jego sfinansowanie. Warto jednak pamiętać, że w dzisiejszych czasach firmy, których nie ma w sieci, dla większości po prostu nie istnieją. Skoro większość jest już on-line, to jak się wyróżnić? Tu kluczem jest dobrze dobrana nazwa domeny internetowej.

Idealna nazwa domeny od home.pl

Z całą pewnością posiadanie dobrej nazwy domeny od home.pl jest niezmiernie ważnym elementem aby zbudować własną, wartościową markę i zabezpieczyć jej obecność w Internecie.

Dobra nazwa domeny jest jak prestiżowy adres w centrum miasta pod który łatwo trafiają aktualni i potencjalni klienci. Z jednej strony pozytywnie wpływa na odbiór działalności, z drugiej, pozwala na skuteczne odnalezienie firmy na tle gorzej zlokalizowanej konkurencji. Dzięki własnej domenie zyskasz niezależność i uwiarygadniasz swoją działalność w sieci. Własna domena dodaje autentyczności i sprawia, że nasi klienci nie zastanawiają się, czy ktoś się pod nas podszywa.

Z pewnością idealna nazwa domeny powinna być łatwa do zapamiętania i wymówienia, możliwie krótka (chociaż nie jest to regułą) oraz wpadająca w ucho.

- Advertisement -

Niestety, nie jest to łatwe, ponieważ krótkie i generyczne nazwy domen są od lat zajęte. Do wyboru mamy również kilka tysięcy różnych rozszerzeń domen jak np. domeny narodowe, generyczne czy też funkcjonalne.

Domena .pl elementem komunikacji marketingowej

W Polsce najpopularniejszym rozszerzeniem jest domena .pl. Z jakich powodów polscy mikro, mali i średni przedsiębiorcy decydują się na to, żeby wybrać domenę .pl? Najczęstszy powód jest prosty: „jesteśmy polskim przedsiębiorstwem!”. Ale jaki związek z komunikacją marketingową ma wybór domeny .pl? [zobacz WEBINAR]

Posiadanie własnej domeny z pewnością uwiarygadnia działalność firmy. Wybór domeny .pl jest jasnym przekazem, że swoją komunikację marketingową kierujemy do Polaków. Wielu internautów wpisuje w pasku przeglądarki adres automatycznie dodając do nazwy firmy, marki czy produktu po prostu .pl. W Polsce domena .pl jest domeną pierwszego wyboru – 7 na 10 domen rejestrowanych w naszym kraju to właśnie domeny .pl. Przedsiębiorstwa mogą również wybrać domenę funkcjonalną (taką jak np. agro.pl, auto.pl czy turystyka.pl) aby podkreślić charakter swojej działalności. Firmy czy organizacje lokalne mogą ponadto zarejestrować swoją nazwę w domenie regionalnej (np. .waw.pl, katowice.pl, .mazury.pl) podkreślając tym samym swój lokalny charakter co dla wielu odbiorców ma niebagatelne znaczenie. Warto także zarejestrować swoją nazwę w domenie .pl aby ochronić swoją firmę czy markę przed nieuczciwą konkurencją. Należy pamiętać, że domenę internetową wykorzystujemy nie tylko do stron internetowych ale także np. do kont pocztowych. Jeśli naszą korespondencję kierujemy do obecnych czy potencjalnych partnerów lub klientów w Polsce to adres pocztowy w domenie .pl dodatkowo wzmaga poczucie bezpieczeństwa wśród odbiorców, którzy zyskują zaufanie do nadawcy posługującego się znaną domeną. – mówi Tomasz Szladowski, Marketing Manager w NASK

Własna strona WWW vs profil na Facebook

Pierwszym filarem budowania własnej „e-marki” jest posiadanie własnej strony WWW. To właśnie na niej powinny opierać się nasze kolejne działania, jak np. posiadanie profilu firmowego w mediach społecznościowych. Większości od razu przychodzi na myśl pytanie, po co mi własna strona skoro bez ponoszenia większych nakładów finansowych mogę założyć przykładowo fanpage na Facebook lub konto na Instagramie?

Media społecznościowe mogą być dobrym sposobem na promowanie własnej marki, jednak błędem jest uznanie ich za jedyny sposób, aby to zrobić. Korzystając z tego typu rozwiązań musimy mieć świadomość, że jesteśmy zmuszeni do przyjęcia tego, co oferuje nam dany dostawca i przestrzegania jego warunków.

Prawdziwy lider swojej branży dzięki własnej stronie WWW buduje tożsamość swojej marki w sposób w jaki sam chce, mając całkowitą kontrolę nad jej zawartością.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -