Nazwa.pl odnotowała 45% wzrost ruchu w Polskim Internecie

Podobne tematy

Cyfrowa transformacja biznesu w dobie koronawirusa

Ostatnimi czasy wiele firm stanęło przed dylematem, którego nikt nie mógł się spodziewać. Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa zmieniła się z...

OVHcloud Healthcare: bezpieczny hosting dla sektora medycznego i ochrony zdrowia

Wiodący europejski dostawca usług cloud wprowadza dedykowane dla polskiego sektora medycznego i ochrony zdrowia zarządzane rozwiązanie w chmurze prywatnej,...

Raport: Po pandemii firmy boją się ryzykować, ale wierzą, że nadchodzą lepsze czasy

Epidemia COVID-19 uderzyła nie tylko w nasze zdrowie, ale równie mocno zaatakowała biznes. Firmy, którym udało się przetrwać te...

Największa w Polsce spółka, zajmująca się utrzymaniem stron WWW w technologii chmury, odnotowała w miesiącu marcu 45% wzrost ruchu do obsługiwanych przez nią serwisów WWW. Trwająca pandemia koronowirusa COVID-19 oraz kwarantanna domowa Polaków wpłynęły na zwiększone zainteresowanie treściami publikowanymi w Internecie.

Można śmiało stwierdzić, że życie gospodarcze i towarzyskie Polaków przeniosło się do sieci Internet. Zamknięcie zakładów pracy, szkół i uczelni wyższych, ograniczenie codziennej aktywności zawodowej i osobistej – to wszystko wpłynęło na większe zainteresowanie cyfrowymi treściami, na które zazwyczaj nie mieliśmy wcześniej czasu. Akcja społeczna #zostanwdomu, promowana przez rząd i wiele znanych osób publicznych, zmobilizowała Polaków do ograniczenia kontaktów z innymi ludźmi do niezbędnego minimum. Każdy szuka jednak swojego sposobu na przetrwanie tego trudnego okresu. Trudnego, gdyż życie każdego z nas całkowicie się odmieniło i trzeba było znaleźć sposób na siebie.

– Odnotowaliśmy w momencie ogłoszenia pandemii gwałtowny wzrost ruchu do kilkuset tysięcy serwisów WWW utrzymywanych przez nazwa.pl. Wzrost tego ruchu przełożył się na dużo większe obciążenie naszej sieci i serwerów. Dla naszego hostingu realizowanego w technologii chmury nie ma to jednak większego znaczenia. Włączyliśmy do chmury kolejne serwery, które bez problemu poradziły sobie ze zwiększającym się obciążeniem. Cieszymy się, że strony WWW naszych Klientów zyskały na popularności i mogą oni być spokojni, że tak zaawansowana technologia, jaką posiadamy bez problemu poradzi sobie nawet z dwukrotnie większym obciążeniem – powiedział Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

Zwiększony ruch w sieci Internet to jednak duże wyzwanie dla wszystkich dostawców usług hostingowych, a także operatorów telekomunikacyjnych. Zapewnienie działania usług hostingu na najwyższym poziomie, przy tak dużym wzroście zainteresowania, w przypadku firmy nazwa.pl było możliwe jedynie dzięki zastosowaniu technologii chmury obliczeniowej. W przeciwieństwie do tradycyjnego hostingu, gdzie każda strona obsługiwana jest przez pojedynczy serwer, którego zasoby mogą się szybko wyczerpać, w przypadku Cloud Hostingu oferowanego przez nazwa.pl każda strona obsługiwana jest jednocześnie przez setki serwerów, które mogą przejmować pomiędzy sobą obsługę dowolnej strony WWW w czasie ułamka części sekundy.

Kolejny nadchodzący kryzys, zapewne w wielu branżach, zweryfikuje, które firmy działają na solidnych podstawach, a które nie wytrzymają presji ciężkich czasów. Dostawcy hostingu, czy też łącz, którzy wcześniej zainwestowali w odpowiednią infrastrukturę, obecnie nie muszą się martwić zwiększonym jej wykorzystaniem, a w dodatku mogą zaoferować klientom nowe usługi, których mniej przezorne firmy nie będą w stanie z oczywistych względów zrealizować.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.