Nvidia wprowadza rewolucję w uczeniu robotów dzięki systemowi AI Eureka

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
4 min

W ostatnich latach branża sztucznej inteligencji i robotyki dokonała znaczących postępów. Jednym z najnowszych przełomów jest projekt Eureka, stworzony przez zespół badawczy Nvidia Research. To system sztucznej inteligencji, który pozwala robotom uczyć się bardziej złożonych zadań, a jego potencjał jest naprawdę imponujący.

Nvidia Research prezentuje – Eureka

Eureka, jak go nazwano, to produkt intensywnych badań przeprowadzonych przez Nvidię, jednego z liderów w dziedzinie technologii graficznych i sztucznej inteligencji. System ten umożliwia uczenie robotów wykonywania różnorodnych, czasem trudnych dla ludzi, zadań za pomocą algorytmów opartych na uczeniu maszynowym. Ale to nie wszystko, co jest godne uwagi w tym projekcie.

Największym osiągnięciem Eureka jest zdolność tworzenia własnych algorytmów nagrody, które wykorzystuje do trenowania robotów. To oznacza, że ​​roboty uczą się, poprawiając swoje działania na podstawie nagród i kar, bez konieczności programowania ich w sposób tradycyjny przez ludzi. Rezultaty są zadziwiające – roboty nauczono wykonywać prawie trzydzieści różnych, bardzo złożonych zadań.

Warto zwrócić uwagę, że niektóre z tych zadań, które Eureka nauczyła roboty wykonywać, wydają się prostymi czynnościami dla ludzi, takie jak otwieranie szuflad czy rzucanie i łapanie piłki. Jednak dla robotów były to wyzwania, które udało się im pokonać dzięki temu innowacyjnemu systemowi.

- Advertisement -

Fokus na robotykę

Nvidia Research jest szczególnie dumna z osiągnięć w dziedzinie robotycznych rąk. Roboty nauczyły się wykonywać zręczności, takie jak pisanie piórem, z niesamowitą szybkością, porównywalną z umiejętnościami człowieka. To pokazuje potencjał Eureka do doskonalenia nie tylko prostych czynności, ale również bardziej wymagających zadań.

Co ciekawe, Nvidia udostępniła algorytmy, które Eureka używa, aby programiści mogli rozpocząć prace nad tworzeniem własnych aplikacji wykorzystujących tę technologię. Dodatkowo, firma stworzyła środowisko symulacyjne o nazwie Isaac Gym, oparte na platformie Omniverse, które pozwala na testowanie i rozwijanie algorytmów w warunkach wirtualnych.

Eureka jest kontrolowana przez zaawansowanego modelu GPT-4, opracowanego przez OpenAI, co daje jej dostęp do zaawansowanych umiejętności przetwarzania języka naturalnego i komunikacji z ludźmi. To pozwala na jeszcze bardziej zaawansowane interakcje z robotami, co jest kolejnym krokiem w rozwoju tej technologii.

Jednym z najważniejszych osiągnięć Eureka jest fakt, że jej algorytmy działają znacznie lepiej niż te napisane przez ludzi – aż o 80 procent. To oznacza, że ​​roboty wyposażone w Eureka są w stanie wykonywać zadania znacznie bardziej efektywnie, co ma ogromny potencjał w wielu dziedzinach, takich jak przemysł czy medycyna.

Nowe projekty, nowe możliwości

Innowacje w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki, takie jak projekt Eureka od Nvidia, otwierają przed nami nowe możliwości. Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, roboty mogą teraz uczyć się bardziej skomplikowanych zadań bez konieczności precyzyjnego programowania. To krok w kierunku przyszłości, w której inteligentne maszyny będą mogły doskonalić swoje umiejętności samodzielnie.

Warto również wspomnieć o znaczeniu akcelerowanej przez GPU symulacji w środowisku Isaac Gym, które pozwala Eureka na szybkie ocenianie efektywności treningów. Dzięki temu system może stale się doskonalić, kompilując statystyki i dostosowując algorytmy nagrody, co przyczynia się do stałego polepszania wyników.

Udostępnij
- REKLAMA -