Piaseczno inwestuje w system bezpieczeństwa publicznego

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
4 min

Piaseczno zainwestowało w nowoczesne oprogramowanie, oparte na wspomaganiu systemu dyspozytorskiego, komputerowo. Firmą odpowiedzialną za wdrożenie nowoczesnego rozwiązania, które wpisuje się w koncepcję inteligentnego miasta, jest światowy lider w branży technologicznej, firma Hexagon, której dział Bezpieczeństwa, Infrastruktury oraz Gospodarki przestrzennej odpowiada za wdrażanie usług informatycznych w obszarach o krytycznym znaczeniu.

Nowoutworzone miejskie centrum dyspozytorskie stało się jeszcze bardziej wydajne dzięki nowym narzędziom wspierającym działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa publicznego i działalności służb miejskich. Wdrożony system daje możliwość swobodnego przepływu informacji, co pozwala na usprawnienie pracy straży miejskiej, służb drogowych i transportowych, przedsiębiorstw wodociągowych i kanalizacyjnych oraz innych jednostek porządku publicznego, które mają krytyczne znaczenie dla mieszkańców miasta. Dzięki nowemu systemowi wszyscy: dyspozytorzy, pracownicy terenowi i koordynatorzy, mają dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, co powoduje szybszą i skuteczniejszą reakcję na zaistniałe incydenty na terenie miasta. Istotą wprowadzonego rozwiązania jest danie możliwości reakcji na zgłoszenia stosownie do lokalizacji, dostępności ludzi oraz sprzętu. Dodatkowym elementem jest możliwość monitorowania przez władze miasta sposobu w jaki są usuwane skutki poważnych incydentów, ale również zbieranie danych statystycznych, które mają bardzo duże znaczenie dla kluczowych wskaźników w zapewnieniu mieszkańcom Piaseczna najwyższej jakości usług. Dzięki podłączeniu do strony internetowej, mogą oni na bieżąco śledzić informacje dotyczące zgłoszonych incydentów.

Do tej pory, wszelkie zdarzenia były przekazywane osobno do każdej z jednostek lokalnych.

Rozwiązanie CAD, współpracuje z różnymi systemami miejskimi, takimi jak: sieć czujników IoT do monitorowania stanów wód, sieć czujników ukazujących obłożenie parkingów miejskich, system monitoringu wizyjnego oraz aplikacja Mobile Alert (służy do zgłaszania szkód drogowych, zagrożeń ruchu oraz innych utrudnień związanych z infrastrukturą miejską). System dyspozytorski rejestruje zgłoszenia z wielu źródeł, w tym nadesłane pocztą elektroniczną, zgłoszone przez telefon czy poprzez aplikację Mobile Alert. Integracja z wieloma systemami daje operatorom dostęp do danych, które umożliwiają znacznie lepsze rozeznanie sytuacji, co z kolei przyczynia się do poprawy jakości obsługi incydentów, redukując jednocześnie stres personelu.

- Advertisement -

„Oprogramowanie HxGN OnCall® Dispatch stanowi rdzeń naszej koncepcji Smart City. Dzięki niemu możemy odpowiednio reagować na każdy incydent, niezależnie od tego, czy został zgłoszony przez telefon, e-mail, aplikację mobilną czy zarejestrowany przez czujnik. Mając dostęp do większej ilości informacji i możliwość lepszego skoordynowania działań możemy skrócić czas reakcji i jednocześnie zwiększyć bezpieczeństwo i podnieść jakość usług, które świadczymy mieszkańcom Piaseczna”mówi Tomasz Pawlak, kierownik Referatu Innowacji Miejskich i koordynator projektu Smart City w Urzędzie Miasta i Gminy Piaseczno.

„Piaseczno słynie z innowacji w zakresie technologii, które usprawniają funkcjonowanie systemów miejskich. Jesteśmy dumni z tego, że Hexagon poprzez swoje rozwiązania może włączyć się w realizację inicjatywy miasta inteligentnego oraz działania podejmowane przez władze Piaseczna na rzecz poprawy bezpieczeństwa publicznego.” mówi Max Weber, Senior Vice President of EMEA for Hexagon’s Safety, Infrastructure & Geospatial (SIG) division.

W ramach inicjatywy Smart City miasto i gmina Piaseczno, wykorzystuje także oprogramowanie geoprzestrzenne oraz narzędzia badawcze, które pomagają usprawnić rozwój miejskich systemów informacji geograficznej.

Udostępnij
- REKLAMA -