Polska krajem zakupów w e-sklpeach

Podobne tematy

„W czasie lockdownu, wykorzystaliśmy to, co było już gotowe. Powinniśmy to docenić” – rozmowa z Robertem Paszkiewiczem

Rozwój rynku e-commerce znacząco przyspieszył w konsekwencji pandemii. Jak prowadzić e-sklep, aby wyróżnić się na rynku, na którym jest...

Customer experience, czyli skuteczny sposób na handel w sieci

Coraz szybszy rozwój handlu internetowego wymaga narzędzi umożliwiających tworzenie jak najlepszych doświadczeń klienta. Dlatego UX staje się kluczowym czynnikiem...

Wolt numerem 1 w tegorocznym rankingu startupów Tech5

Wolt, firma technologiczna z siedzibą w Helsinkach, znana ze swojej platformy do zamawiania posiłków, zdobyła tytuł „najbardziej obiecującego startupu”...

Prawie co drugi Polak przynajmniej raz w miesiącu kupuje w internecie. 9% z nas robi to codziennie lub prawie codziennie. To najwyższy odsetek w Europie. Co do zakupów w sklepach stacjonarnych, 63% Polaków nie rzadziej niż raz w tygodniu płaci zbliżeniowo. Co jeszcze wynika z badania Mastercarda „Masterindex – ogólnoeuropejskie trendy w handlu elektronicznym i nowych metodach płatności”?

Zagraniczne e-sklepy wcale nie tak atrakcyjne

Polscy konsumenci zdecydowanie mniej chętnie niż pozostali badani Europejczycy kupują w internetowych sklepach za granicą. W ciągu ostatniego roku zdecydował się na to co piąty Polak. „Ograniczeniami, które wskazujemy, przede wszystkim jest kwestia zwrotu produktów, obsługa klienta i bariery językowe. Cały czas wiele, nawet znanych, serwisów międzynarodowych nie oferuje języka polskiego i takich warunków, do jakich polscy internauci są przyzwyczajeni” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe. Polaków, którzy robią zakupy w zagranicznych e-sklepach, zwykle przekonują do tego lepsza dostępność produktów (35%) oraz atrakcyjniejsza cena (33%).

Ubrania i buty wygrywają z jedzeniem

Co kupujemy w internecie? Badani z Polski wymieniają najczęściej ubrania i obuwie (51%). Sporą popularnością cieszą się też książki (35%), elektronika (33%), kosmetyki (30%) oraz artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenie wnętrz (29%). Rzadziej w sieci nabywamy żywność (17%), rezerwujemy pokój w hotelu (17%), a także kupujemy bilety kolejowe lub lotnicze (14%). Za swoje internetowe zakupy najchętniej płacimy przelewem. Przy wyborze metody płatności bierzemy pod uwagę głównie jej szybkość (35%) oraz wygodę (34%). Tylko 19% Polaków ma na względzie bezpieczeństwo.

Polska krajem płatności zbliżeniowych

Jeśli chodzi o zakupy w sklepach stacjonarnych, już 23% z nas codziennie lub prawie codziennie płaci kartami zbliżeniowymi. W Polsce są one popularne jak nigdzie indziej w Europie. Aż 85% polskich konsumentów mówi, że ich karta ma funkcję zbliżeniową. Większość Polaków ma jedną kartę płatniczą (58%). Najczęściej używamy kart debetowych (78%). Z kredytowych korzysta 30% z nas. Co ciekawe, tylko 39% polskich badanych woli płacić gotówką. Jedynie 31% – ma zaś ją zawsze przy sobie.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.