Rockstar Games, legenda światowego przemysłu gier komputerowych, znana z ikonicznych tytułów takich jak Grand Theft Auto i Red Dead Redemption, rozważała kiedyś krok na duży ekran. Jednakże, jak wyznał Dan Houser, współzałożyciel firmy, studio zdecydowało się ostatecznie zrezygnować z adaptacji swoich największych hitów na potrzeby filmu lub telewizji.
Powody tej decyzji są jasne i pragmatyczne. Houser wyjaśnił, że podczas swojej długoletniej pracy w Rockstar Games otrzymywał liczne propozycje adaptacji, jednak bracia Houserowie doszli do wniosku, że ryzyko utraty kontroli nad swoimi wizjami jest zbyt duże, aby podjąć taką inwestycję.
Houser uznał, że filmy oparte na grach cechowała niska jakość. Choć jego zdaniem Housera czasy się zmieniły, a jakość adaptacji może wzrosła, Rockstar Games woli zachować bezwzględną kontrolę nad swoimi markami, które są cenione na miliardy dolarów.
Po odejściu z Rockstar Games, Dan Houser założył nowe studio, Absurd Ventures, które obecnie poszukuje głównego projektanta do pracy nad ambitną grą akcji AAA z otwartym światem. To posunięcie może sugerować dalsze ambicje twórcze Housera poza granicami konwencjonalnych adaptacji.
Decyzja o rezygnacji z planów filmowych była również motywowana ekonomicznymi i jakościowymi obawami.
Rockstar Games, znane ze swojej perfekcjonistycznej estetyki i innowacyjnego podejścia do rozgrywki, kontynuuje swoją misję tworzenia epickich doświadczeń interaktywnych, pozostając w centrum uwagi światowej społeczności graczy. Decyzja o zachowaniu kontroli nad swoimi flagowymi tytułami pokazuje ich zobowiązanie do jakości i autentyczności w każdym aspekcie swojej działalności.
Choć Rockstar Games rozważało adaptację filmową swoich najbardziej rozpoznawalnych serii, ostatecznie zdecydowano się na wybór pełnej kontroli i niezależności, kierując się zdrowym rozsądkiem i doświadczeniem z przeszłości.