Producenci smartfonów znów odczuwają silne skutki pandemii

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
3 min

Według badań TrendForce, globalny wolumen produkcji smartfonów w I kwartale 22 wyniósł 310 milionów sztuk, co oznacza spadek k/k o 12,8%, głównie przypisywany bieżącym korektom zapasów w różnych kanałach dystrybucji, realizowanym przez wiele marek oraz cykliczności poza sezonem, co doprowadziło do stosunkowo słabego wyniku produkcji w 1Q22. W drugim kwartale 22 ponowne pojawienie się pandemii na największym światowym rynku konsumenckim, Chinach, pogłębiło spadek globalnej produkcji telefonów komórkowych do 309 milionów sztuk. Jednak w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r., kiedy odradzająca się pandemia w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej spowodowała gwałtowny spadek całkowitej produkcji, produkcja telefonów komórkowych wzrosła nieznacznie o 0,7%.

TrendForce dalej wskazuje, że wojna między Rosją a Ukrainą nadal pogłębia problem rosnącej globalnej inflacji. Wysoka inflacja oznacza, że ​​dochód do dyspozycji osobistej zmniejszy się i nieuchronnie doprowadzi do wydłużenia cykli wymiany i zmniejszenia budżetów zakupowych poszczególnych urządzeń. Podsumowując 2022 r., korekty w I połowie 22 wynikały przede wszystkim z wpływu chińskich blokad na gospodarkę, podczas gdy korekty w II połowie 22 podkreślają kryzys inflacyjny. Całkowita prognoza produkcji na cały rok zostanie zrewidowana do 1,333 miliarda sztuk i nadal istnieje możliwość korekty w dół w przyszłości.

Ze względu na trudności gospodarcze Chin, liczba przesyłek ponownie spada do 283 milionów, co oznacza roczny spadek o prawie 13%

Z perspektywy regionalnej, ze względu na nacisk Chin na utrzymanie ścisłej polityki „dynamicznego zerowego COVID” i niedawne zaognienie pandemii, wyniki gospodarcze również stoją w obliczu większej presji na spadek, a popyt na smartfony również osłabł w obliczu zapobiegania pandemii. Ogólnie rzecz biorąc, udział w rynku sprzedaży chińskiego rynku smartfonów nadal zajmuje pierwsze miejsce na świecie, ale ze względu na wpływ pandemii jego udział w rynku spadł z 24,2% w zeszłym roku do 21,1% w tym roku, podczas gdy odpowiednia prognoza całkowitej sprzedaży spadła z 325 mln sztuk w ubiegłym roku do 283 mln sztuk, co oznacza roczny spadek o około 12,9%. Chociaż wpływ pandemii w pozostałej części regionu został stosunkowo osłabiony, w obliczu narastającego kryzysu inflacyjnego nawet przeludniony rynek indyjski nie będzie w stanie zapewnić znacznego wzrostu. Z perspektywy prognozy krajowego rankingu udziału przesyłek na 2022 r. trzy pierwsze pozycje zajmą Chiny, Indie i Stany Zjednoczone, z udziałem odpowiednio 21,1%, 13,1% i 11,0%.

Udostępnij
- REKLAMA -