• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44512645 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
44512390 44512381 BZxBZ
Infekcjom wirusowym towarzyszy większe ryzyko zaburzeń układu nerwowego
Świat Work&Life
44512363 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
technologia, cyfryacja, IT
Elektronizacja, AI i ESG, czyli nowe trendy w sektorze public
Branża IT Biznes
44511695 44511681 BZxBZ
Włochy: dzikie zwierzęta w zatłoczonych górach przechodzą na tryb nocny
Świat
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Przyszłość EdTech
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Technologia > Startup > Przyszłość EdTech
Startup

Przyszłość EdTech

Redakcja  - NewsRoom Brandsit 2 tygodnie temu 6 min czytania
Udostępnij
6 min czytania
software, oprogramowanie
Udostępnij

Biorąc pod uwagę wszystko, co dzieje się na świecie, z widmem globalnej recesji w tle, inwestycje wydają się dość ryzykowne. Jednak niektóre branże rozwijają się nawet pomimo niestabilnych czasów. Jednym z takich obszarów, którym inwestorzy wydają się być zainteresowani, jest EdTech.

Działam w branży edukacyjnej od prawie 10 lat, pomagając w tworzeniu nowych produktów i ekspansji na nowe rynki. Przez ten czas popełniłem wiele błędów i doszedłem do kilku wniosków. Najważniejszy z nich: Pierwsze kroki zawsze powinny uwzględniać zgłębienie tematu i walidację pomysłów. To pomaga zminimalizować ryzyko i podjąć właściwe decyzje. I właśnie dlatego wierzę, że EdTech będzie nadal się rozwijać i rozrastać w przyszłości. Mówią o tym również liczby.

Przyjrzyjmy się liczbom

Wartość globalnego rynku EdTech w 2021 roku wyniosła $106,46 mld, a to dopiero początek. Od 2022 do 2030 roku rynek ten ma rosnąć rocznie o 16,5%, a od 2019 do 2025 roku ma powiększyć się 2,5 razy aż do $404 mld w 2025.

Największy udział ma w tym Ameryka Północna: w 2021 roku ten region uzyskał 35% globalnego przychodu, częściowo ze względu na znaczące inwestycje w EdTech. Jednocześnie najszybciej rozwija się region Azji i Pacyfiku: Jego skumulowany roczny wskaźnik wzrostu ma wynosić 19% od 2022 do 2030 roku. Częściowo ze względu na rosnącą liczbę urządzeń smart w Indiach i innych krajach rozwijających się.

Liczba edtechowych start-up’ów wycenionych na ponad 1 mld dolarów (tzw. jednorożców) rośnie bardzo szybko. W ciągu ostatnich 2 lat wzrosła niemal dwukrotnie. Na dzień 29 lipca 2022 roku na świecie istniało 36 edtechowych jednorożców. W ciągu ostatniej dekady pozyskały one w sumie ponad $30 mld. Łączna wartość rynkowa tych firm osiągnęła $105 mld. W Chinach takich start-up’ów jest 8, w USA 16, a w Indiach 7.

Rozwój branży jest niezaprzeczalny. W 2010 roku pozyskała ona globalnie zaledwie $500 milionów kapitału wysokiego ryzyka (venture capital). A w 2021 roku liczba ta gwałtownie wzrosła do $16.1 mld (32-krotny wzrost).

Co napędza rozwój EdTech?

Znaczna część inwestycji typu venture dotyczyła edukacji zawodowej lub korporacyjnej oraz podnoszenia kwalifikacji. W 2020 roku 48% transakcji inwestycyjnych należało do segmentu edukacji siły roboczej, 33% w programie K-12 i 16% w szkolnictwie wyższym.

Świat się zmienia, a pracownicy muszą zdobywać nowe umiejętności, aby utrzymać swoją pracę lub znaleźć lepszą. Ponadto, wiele osób zaczęło zmieniać swoje zawody w poszukiwaniu wyższych zarobków i większych perspektyw. Branża IT wydaje się atrakcyjna, ponieważ zapotrzebowanie na programistów jest ogromne. Na przykład, U.S. Bureau of Labor Statistics przewiduje, że liczba miejsc pracy wzrośnie o 22.2% do końca dekady. Co więcej, zauważam, że kursy programowania online i inne narzędzia EdTech rysują jasną ścieżkę dla osób, które chcą wkroczyć na rynek IT.

Uważam, że kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do szybkiego rozwoju EdTech jest rosnąca liczba urządzeń mobilnych, które pozwalają uczyć się, a nawet pracować za pomocą smartfonów czy tabletów. Pandemia również nadała impet pędzącemu rozwojowi EdTech. Miliony studentów rozpoczęły naukę online, a nowe formy edukacji zdalnej pojawiły się w mgnieniu oka.

Innowacje w dziedzinie EdTech również napędzają wzrost. Na przykład kursy online często wykorzystują gamifikację, aby utrzymać uwagę studentów i zadbać o ich motywację. Według badania TalentLMS, 84% respondentów uważa, że gamifikacja sprawia, że uczniowie są bardziej zaangażowani, a 85% twierdzi, że spędziłoby więcej czasu, korzystając z oprogramowania, gdyby było ono gamifikowane. Myślę, że w najbliższych latach na pewno zobaczymy coraz więcej startupów zbudowanych na koncepcji gamifikacji.

Co dalej?

Wierzę, że EdTech będzie się nadal rozwijał. I to jest coś, z czym wszyscy eksperci wydają się zgadzać (nawet jeśli ich prognozy ilościowe różnią się). Na przykład, według World Economic Forum (WEF), w 2020 roku na platformie Coursera było zarejestrowanych 71 milionów studentów. W 2021 roku liczba ta wzrosła do 92 milionów. Spodziewam się, że ten trend będzie się pogłębiał.

Przewiduję, że będziemy świadkami pojawiania się nowych produktów i usług, w tym kursów online z rzeczywistością rozszerzoną lub powiększoną. Oczywiście EdTech nie jest całkowicie pozbawiony ryzyka. Przed tym segmentem stoi kilka wyzwań. Na przykład firmy EdTech nie mogą pozwolić sobie na odpoczynek nawet przez jeden dzień. Muszą nadążać za nowymi osiągnięciami technologicznymi. Dla przykładu kurs online nie powinien być czymś niezmiennym, ale raczej powinien być w stanie ewoluować. Nie każda firma jest w stanie pracować z taką prędkością. Również mniejsze firmy i obiecujące startupy mogą nie być w stanie konkurować z ogromnymi korporacjami wchodzącymi na rynek EdTech. Jednocześnie, jeśli startup oferuje naprawdę unikatowy produkt, jego pozycje są znacznie bezpieczniejsze nawet na nasyconym rynku.

Kolejnym istotnym wyzwaniem jest prywatność danych. Klienci powinni móc zaufać dostawcy kursów online, a jest to możliwe tylko wtedy, gdy firma jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwo gromadzenia, przetwarzania i przechowywania danych.

Niemniej uważam, że istnieje ogromny potencjał dla EdTech. Jak już wspomniałem, w ciągu najbliższych kilku lat będziemy świadkami gwałtownego wzrostu tego rynku. Duże rynki, które odniosły sukces, takie jak USA, będą się rozwijać, podobnie jak rynki rozwijające się (Filipiny, Indonezja, itd.). Myślę, że wkrótce zobaczymy kolejny boom w Azji Południowo-Wschodniej, dlatego firmy powinny zwrócić większą uwagę na ten region. Uważam, że wiele organizacji może skorzystać na badaniu rynków rozwijających się, poznawaniu ich kultury i próbach budowania lokalnych wielokulturowych zespołów.


Materiał autorstwa: Alex Yelenevych, Współzałożyciel i Dyrektor Marketingu CodeGym.cc, platformy do nauki języka Java

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo