• Zobacz:
  • Sztuczna inteligencja
  • Wdrożenie
  • Rozwiązania programowania
  • Branża IT
Brandsit
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
  • Aktualności
  • Artykuły
  • Dane
  • Opinie
BrandsitBrandsit
Font ResizerAa
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
Szukaj
  • Kategorie
    • Kanał sprzedaży
    • Sprzęt
    • Innowacje
    • Startupy
    • Opinie
  • Tematy
    • Innowacje
    • AI
  • Personalizacja
    • Innowacje
Obserwuj
  • Regulamin
  • Polityka plików cookies
© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Aktualności

RamBase Cloud ERP w Polsce

Przemysław Kucharzewski
Aktualizacja: 5 maja, 2025 01:26
Przemysław Kucharzewski
Opublikowano 29 listopada, 2019
6 min

20.11 miała miejsce konferencja prasowa norweskiego producenta systemów ERP RamBase firmy Hatteland. O samym wydarzeniu pisaliśmy już w artykule dzień po konferencji prasowej, w czasie której redakcja BrandsIT przeprowadziła ekskluzywny wywiad z przedstawicielami Hatteland Computer, GROWmatica, IT Vision i ITelix.

Przemysław Kucharzewski, BrandsIT: GROWmatica jest firmą specjalizującą się w budowie sprzedaży, czy to pośredniej czy bezpośredniej różnych producentów i usługodawców w sektorze IT. Dlaczego zdecydowałeś się na współpracę z Hatteland?

Jakub Polkowski, VP GROWmatica, obecnie również Partner Channel Executive Polska dla marki RamBase: Pierwszym powodem, dla którego zdecydowałem się na współpracę z Hatteland w zakresie budowania kanału sprzedaży w Polsce, była ich 150-letnia tradycja międzynarodowego biznesu opartego na handlu, produkcji, IT i dystrybucji. Drugim powodem jest fakt, że Hatteand jest firmą norweską, a Skandynawia jest regionem z najwyższymi indeksami digitalizacji, innowacji, automatyzacji, procesów Przemysł 4.0 i Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT). Kolejnym powodem jest skandynawska kultura: otwartość, ciekawość i skłonność do eksperymentowania zaowocowała narodzinami podwalin RamBase w 1971 roku. Hatteland dostarcza rozwiązania adresujące konkretne cele i problematykę codziennego biznesu klientów przy zachowaniu formatu efektywnych kosztów. To co zwróciło moją uwagę, to fakt, że Norwegowie kochają Polskę, co daje świetną synergię Norwegii i Polski w kontekście międzynarodowego biznesu.

BrandsIT: Rozmawiając z potencjalnymi Partnerami na temat współpracy jakich argumentów dotyczących samego systemu ERP RamBase używasz?

Jakub Polkowski, VP GROWmatica, obecnie również Partner Channel Executive Polska dla marki RamBase: System Cloud ERP RamBase oznacza szybki czas wdrożenia, a więc zarazem błyskawiczny start systemu w organizacji, co jest naprawdę dużą korzyścią dla klienta. Wdrożenie systemu w modelu SaaS oznacza małe ryzyko niepowodzenia i jednocześnie atrakcyjne TCO od pierwszego miesiąca wdrożenia, przy jednoczesnej elastyczności wynikającej z możliwości dopasowania systemu do danego klienta. Ważna jest także gotowość całego systemu na IIoT i proces digitalizacji.

BrandsIT: Odd Magne, dlaczego wybraliście Polskę jako jeden z krajów, w których budujecie swój biznes systemów ERP?

Odd Magne Vea, CSO, Hatteland Computer AS: Wybraliśmy Polskę, jako kraj, w którym budujemy nasz biznes, przede wszystkim z powodu podobieństwa kulturowego Polaków i Norwegów, podobnego podejścia do pracy i relacji w prowadzonych biznesach. W Polsce jesteśmy już obecni jeśli chodzi o inwestycje całej grupy Jakob Hatteland. Dodatkowo na północy kraju działają zakłady produkcyjne AutoStore i Tritec Polska , które już używają naszego Cloud ERP RamBase. Uważamy, że Polska jest krajem, w którym gospodarka od wielu lat rośnie, zaś w Polsce ulokowanych jest bardzo dużo firm produkcyjnych, dla których nasz ERP jest idealnym rozwiązaniem. Przedsiębiorstwa mają do wyboru albo lokalne rozwiązania, zazwyczaj o ograniczonej funkcjonalności albo rozwiązania globalnych graczy, które jednak nie przystają w pełni do polskich uwarunkowań biznesowych. Niewątpliwym argumentem za, był fakt, iż w Polsce mamy zespół developerów pracujący nad naszymi rozwiązaniami.

BrandsIT: Jakie macie plany względem polskiego rynku na najbliższe lata?

Jakub Polkowski, VP GROWmatica, obecnie również Partner Channel Executive Polska dla marki RamBase: Cel jaki sobie stawiamy to osiągnięcie kilku procent udziałów rynku systemów ERP w ciągu nie mniej niż 3 lat, chcielibyśmy zamknąć 30 projektów wdrożeniowych w przyszłym roku i sfinalizować podpisanie umów partnerskich z kilkoma firmami. W tej chwili mam dwóch Partnerów w Polsce – ITelix i IT Vision.

Ad imageAd image

BrandsIT: Dlaczego IT Vision zdecydowało się na współpracę z producentem RamBase?

Paweł Prymakowski, CEO, IT Vision: Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie współpracy w zakresie RamBase przede wszystkim z powodów biznesowych: Po pierwsze, wdrożenia tego systemu są stosunkowo szybkie, co oznacza redukcję kosztu wdrożenia dla klienta o 50, a nawet 75%. Rozwiązanie chmurowe oznacza niski koszt utrzymania systemu, dodatkowo pozwala na dokładnie planowanie kosztów – przede wszystkim z powodu braku konieczności zakupu licencji „na zapas”, pełną skalowalność i brak kosztownych upgrade’ów między wersjami. Drugim powodem jest dostosowanie systemu do profilu firm produkcyjnych, które są w kręgu naszych zainteresowań biznesowych. A trzecim – chyba najważniejszym – jest sam producent, z którym mamy bardzo dobre relacje. Producent, który słucha potrzeb swoich partnerów oraz użytkowników, a także jest otwarty na nasze pomysły. Uważam, że jedynie taka droga gwarantuje sukces rynkowy.

BrandsIT: A jakie były powody, dla których ITelix podjął współpracę z RamBase?

Wojciech Kaszycki, właściciel, ITelix Software: Dla nas najważniejszym powodem rozpoczęcia współpracy było wyznawanie przez Hatteland podobnych wartości w biznesie. Przekonał nas też sam produkt, a przede wszystkim fakt, że o RamBase się nie mówi – ponieważ działa. A uważam, że o produktach IT się nie powinno rozmawiać, bo jeśli się rozmawia, to znaczy, że nie działają.

BrandsIT: Dziękuję wszystkim za rozmowę i życzę sukcesów na polskim rynku

TEMATY:HattelandInwestycjeITelixJakub PolkowskiKonferencjaKulturaPrzemysłPrzemysł 4.0Przemysław KucharzewskiRambaseRozwiązania IoTSoftware as a Service (SaaS)Wdrożenie
Udostępnij
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Threads Email Copy Link
Brak komentarzy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Zobacz również

Apple
Aktualności

Apple rozluźnia zasady App Store w Europie, ale wciąż nie rezygnuje z opłat

Izabela Myszkowska
2 lipca, 2025
Materiał sponsorowany

Paczkomat® dla firm – jak uprościć logistykę i zyskać czas

Partner:
InPostInPost
data center, port
Data center

Fokus na GPU zmienia wszystko: dlaczego centra danych projektuje się dziś od zera

Klaudia Ciesielska
1 lipca, 2025
iiyama, asbis
Kanał sprzedaży

ASBIS rozszerza dystrybucję produktów iiyama na region MENA

Izabela Myszkowska
1 lipca, 2025
  • Sztuczna inteligencja
  • Oprogramowanie
  • Blockchain
  • Big Data
  • Sieć
  • Inwestycje
  • CIO
  • M&A
  • Technologia w bankowości
  • Transport
  • Energia
  • Zmiany w prawie
  • Praca w IT
  • Kosmos
  • Regulacje
  • Stany Zjednoczone
  • Unia Europejska
  • Chiny
  • Microsoft
  • Apple
  • Google
  • HPE
  • Intel
  • NVIDIA
  • CrowdStrike
  • Redakcja
  • Reklama
Brandsit

© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Regulamin
  • Polityka plików cookies

Tematy

  • Sztuczna inteligencja
  • Programy partnerskie
  • Wydarzenia
  • Case study
  • M&A
  • Zrównoważony rozwój
  • Rozwiązania sieciowe
  • Nauka
  • Rynek AV
  • Transformacja cyfrowa
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?

Not a member? Sign Up