Raport – firmy coraz częściej decydują się na bardziej funkcjonalne strony internetowe

Podobne tematy

Raport Pekao: Krajobraz po bitwie. Wyniki sektora przedsiębiorstw w pierwszym półroczu 2020 roku

Polskie przedsiębiorstwa relatywnie dobrze poradziły sobie z wyzwaniami biznesowymi, jakie postawiła przed nimi pierwsza faza kryzysu COVID-19 – wynika...

Raport: 85% ataków jest następstwem wymuszenia hasła

Multi-factor authentication (MFA, uwierzytelnianie wieloskładnikowe) opiera się na przeświadczeniu, że kombinacja nazwy użytkownika i hasła jest niedostatecznym zabezpieczeniem w...

Software house’y sięgają po venture capital – Raport

Coraz większa liczba software house’ów decyduje się na dywersyfikację przychodów poprzez wdrażanie własnych produktów, dzięki czemu otwiera się na współpracę...

Dobrze zaprojektowana, użyteczna i funkcjonalna strona internetowa to podstawa dla prowadzenia biznesu. Firmy już nie traktują stron www wyłącznie jako okna wystawowego, w którym prezentowane są produkty i usługi. Według badania Oferteo.pl przedsiębiorstwa chcą budować w ramach swojej strony internetowej interaktywne narzędzie komunikacji z klientem i coraz baczniejszą uwagę zwracają na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych. Rzadko z kolei decydują się na prowadzenie eksperckiego bloga tematycznego.

Firmy chcą budować od podstaw

ofereteo.pl

Z analizy zapytań złożonych w serwisie Oferteo.pl wynika, że zdecydowanie najczęściej firmy chcą budować stronę internetową od podstaw – wskazało tak 78 proc. z nich. Znacznie rzadziej przedsiębiorstwa decydują się na przebudowę już istniejącej strony (11 proc.). Samym projektem graficznym strony było zainteresowanych 3 proc. firm, 2 proc. potrzebowało tylko zakodowania strony www, a 6% proc. miało jeszcze innego rodzaju zlecenia.

Najczęściej przedmiotem zlecenia jest ogólna strona firmowa. Potrzebę jej stworzenia lub przebudowania zgłosiło 53 proc. badanych firm. Poza tym firmy były zainteresowane m.in. przygotowaniem na ich potrzeby sklepu internetowego (9 proc. wskazań) czy serwisu tematycznego (7 proc.). Tylko 3 proc. z nich wskazało, że chce stworzyć firmowego bloga. Może być to o tyle zaskakujące, że blog uważany jest za jedno z podstawowych i najważniejszych narzędzi służących kreowaniu marki. Ponadto odpowiednio prowadzony blog ma istotne znaczenie pod kątem SEO.

Strona www jako narzędzie komunikacji… mobilnej?

oferteo.pl

Firmy badane przez Oferteo wskazywały również, jakie funkcjonalności chcą wdrożyć na swoich stronach. Najczęściej oczekiwana była możliwość edytowania strony przez firmę (23 proc.).

W dalszej kolejności firmy wskazywały, że chciałyby, aby na stronie działał formularz kontaktowy (20 proc. wskazań), 10 proc odpowiedzi dotyczyło możliwości rejestrowania się użytkowników, 8 proc. – umożliwienia im dodawania komentarzy, a 4 proc. – zbudowania forum.

Warto również zauważyć, że 17 proc. wskazań padło na przygotowanie wersji strony na urządzenia mobilne, a 6 proc. – na responsywność, czyli automatyczne dopasowanie strony do rozmiaru okna urządzenia. Jest to o tyle ważne, że internauci coraz częściej przeglądają strony www, korzystając z tabletów i smartfonów, a według danych przedstawionych przez firmę StatCounter w październiku 2016 roku ich odsetek wyniósł ponad 51 proc. Tym samym po raz pierwszy liczba użytkowników korzystających z mobile przewyższyła liczbę tych, którzy korzystają z internetu na komputerze. W dodatku w Polsce liczba odsłon stron na tabletach i smartfonach wyniosła w tym samym okresie ponad 60 proc.

Strona potrzebna jak najszybciej

oferteo.pl

Firmy chcą, aby realizacja ich zlecenia na wykonanie strony www rozpoczęła się jak najszybciej – najczęściej w ciągu miesiąca, co zadeklarowało 87 proc. firm. Tylko co dziesiąta firma wskazała, że może się to stać w ciągu trzech miesięcy, 2 proc. – za 3 miesiące lub później, a 1 proc. jeszcze nie zadecydował o terminie.

To nic dziwnego, że firmom zależy na czasie; w końcu strona www to podstawa do komunikacji z klientem. Warto poza tym pamiętać, że taką komunikację możemy prowadzić także za pomocą profesjonalnych serwisów, które ułatwiają zdobywanie nowych klientów. Im szersza jest nasza dostępność online, tym większa szansa na to, że dotrzemy do potencjalnych klientów – powiedział Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.