• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Raport Snowflake: Chmura narzędziem cyberbezpieczeństwa
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Chmura

Raport Snowflake: Chmura narzędziem cyberbezpieczeństwa

Izabela Myszkowska
Opublikowano 2023/05/23 at 3:50 PM
Izabela Myszkowska  - Redaktor Brandsit
Udostępnij
5 min czytania
chmury, czwarta rewolucja, canon
Udostępnij

Najnowszy raport przygotowany przez Snowflake, firmę oferującą Chmurą Danych, ukazuje, że największe światowe firmy finansowe coraz częściej wybierają rozwiązania chmurowe w celu wzmocnienia cyberbezpieczeństwa (50,5%), wykrywania oszustw (38,6%) i zarządzania roszczeniami (33,8%). Niedawne głośne cyberataki i przestępstwa finansowe, w połączeniu ze zwiększoną aktywnością mediów i kontrolą regulacyjną, skłoniły zespoły technologiczne do dokonania niezbędnych inwestycji w chmurę, aby lepiej chronić dane i utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa oraz zarządzania.

- Reklama -

Badanie pokazuje, jak ważne dla organizacji finansowych jest zwalczanie zagrożeń i łagodzenie rosnącej przestępczości finansowej wraz z postępującą cyfryzacją systemów bankowych i płatniczych. Dedykowane inwestycje w zaawansowaną analitykę danych w chmurze doprowadzą do wzrostu innowacyjnych rozwiązań, które umożliwią wykrywanie oszustw i anomalii w czasie rzeczywistym, poprawią doświadczenia klientów i skrócą czas reakcji na działania doświadczonych przestępców, którzy mają wiedzę na temat procesów bankowych i luk w zabezpieczeniach.

“Docelowo organizacje dążą do osiągnięcia lepszych efektów w zakresie obsługi klienta i wyników komercyjnych przy jednoczesnym szybkim wprowadzaniu produktów na rynek, a wszystko to przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa i zarządzania danymi. Ponieważ zapotrzebowanie na dane jest wyższe niż kiedykolwiek wcześniej, rośnie koszt alternatywny dla firm, które pozostają przy starszych technologiach. Organizacje będą musiały wykorzystać wartość technologii chmurowej, aby stawić czoła rosnącej przestępczości finansowej, poprawić skłonność do wglądu w dane i wspierać zróżnicowane pod względem danych potrzeby klientów. Niezależnie od tego, czy chodzi o specjalistów, którzy chcą analizować więcej danych w celu testowania strategii, banki dążące do stworzenia nowego pakietu zrównoważonych rozwiązań finansowych, czy też ubezpieczycieli, którzy chcą dokładniej kalkulować ryzyko – wszyscy oni muszą zadbać o to, aby ich przestrzenie robocze w chmurze cechowały się elastycznością, skalowalnością i wydajnością, aby zapewnić lepsze wyniki biznesowe.”

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Rinesh Patel, Global Head of Financial Services, Snowflake

W badaniu Snowflake’s Financial Services Cloud Pulse przepytano 311 globalnych liderów C-Suite i kierowników wyższego szczebla ds. technologii z największych firm finansowych obejmujących sektory: bankowy, zarządzania aktywami oraz ubezpieczeń o ich kompetencje w zakresie wykorzystywania danych w chmurze. Przeanalizowano wiele aspektów – od wyzwań branżowych i złożoności decyzji, po strategię przedsiębiorstwa i wpływ na biznes. Podczas gdy prawie połowa respondentów (48,7%) uważa, że zrealizuje swoją przyszłą strategię dotyczącą chmury danych w ciągu dwóch do pięciu lat, wiele firm z sektora finansowego już teraz wdraża te rozwiązania lub planuje to zrobić w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a to wskazuje na pilną potrzebę podejmowania działań w tym zakresie.

37% firm finansowych decyduje się na przyjęcie strategii wielochmurowej zamiast chmury hybrydowej (34%), pojedynczej (14%) lub prywatnej (14%). Ich decyzja opiera się na trzech kluczowych korzyściach: dostępie do najlepszych indywidualnych dostawców rozwiązań (67%), elastyczności w negocjowaniu kosztów (44%) oraz dostępie do modułowej elastyczności (36%) w zakresie możliwości platformy danych. Wielochmurowość jest postrzegana jako część szerszego dążenia do zwiększenia niezawodności infrastruktury, efektywności kosztowej, interoperacyjności i zapewnienia zgodności z przepisami.

  • Wiele firm finansowych wdraża nowoczesne platformy danych w chmurze, aby korzystać z rozszerzonych możliwości nauki o danych (34%). Celem tych organizacji jest osiąganie lepszych wyników w zakresie danych oraz automatyzacja i budowanie przewagi konkurencyjnej. Działanie to wspiera dążenie firm do rozwijania oferowanych produktów, usług i aplikacji.
  • Możliwość udostępniania danych lub współpracy z użytkownikami (34%) oraz korzystania z rynków danych w chmurze (12%) zostały wymienione jako korzyści związane z korzystaniem ze środowiska chmury, co zapewnia użytkownikom dostęp do danych gotowych do zapytań. Użytkownicy mogą uzupełniać dane wewnętrzne o dane zewnętrzne, aby wzbogacić analizę danych i zapewnić szeroki wgląd w określone zagadnienie. 
  • Organizacje poświęcają do 40% czasu na samo zarządzanie danymi. To sprawia, że wiele firm finansowych poświęca więcej czasu na zarządzanie danymi w chmurze niż na innowacje biznesowe i podejmowanie decyzji. 
  • Gdy większość organizacji (66,9%) twierdzi, że ich zespoły technologiczne są przede wszystkim odpowiedzialne za inwestycje w chmurę, badanie wskazuje, że coraz większy wpływ na proces decyzyjny mają inne podmioty, w tym te z obszaru biznesu (15,4%) i scentralizowanego biura danych (16,1%).

Zobacz również

Seria dużych wycieków danych – jak się chronić?

PESEL cenniejszy od nazwiska

Kierunek: Cyfryzacja – Strategie i Wyzwania Cyberbezpieczeństwa w Polskich Firmach

To może być jeden z największych  jednorazowych wycieków w historii polskiego internetu

Wykorzystanie ludzkich słabości – Anatomia ataków BEC

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Scanway
Scanway zmierza na NewConnect. Spółka podała szczegóły oferty publicznej
Inwestycje Pieniądze
Kompetencje cyfrowe, praca
Przegląd polskich rozwiązań technologicznych w HR
Startup Biznes
relaks
Kiedy jest najlepszy czas na pracę, ćwiczenia i relaks? Przewodnik po biorytmach dla lepszego zdrowia
Ciekawostki Work&Life
Partnerstwo
Play dąży do dominacji na rynku telekomunikacyjnym. Kolejna akwizycja operatora
Aktualności biznesowe Biznes

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X