• Zobacz:
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Sztuczna inteligencja
  • Wdrożenie
  • Rozwiązania programowania
Brandsit
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
  • Aktualności
  • Artykuły
  • Dane
  • Opinie
BrandsitBrandsit
Font ResizerAa
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
Szukaj
  • Kategorie
    • Kanał sprzedaży
    • Sprzęt
    • Innowacje
    • Startupy
    • Opinie
  • Tematy
    • Innowacje
    • AI
  • Personalizacja
    • Innowacje
Obserwuj
  • Regulamin
  • Polityka plików cookies
© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Aktualności

Raport „Wrocławski rynek IT”

Newsroom BrandsIT
Aktualizacja: 4 maja, 2025 5:24 pm
Newsroom BrandsIT

We wtorek 15 października miała miejsce premiera raportu „Wrocławski rynek IT”, który został opracowany przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej  oraz ITCorner.

Dzięki zaangażowaniu lokalnego sektora informatycznego, raport jest jedną z najdokładniejszych publikacji dotyczących IT w stolicy Dolnego Śląska.

Podczas konferencji Ewa Kaucz, prezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej oraz Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający Unity Group, członek zarządu ITCorner opowiedzieli m.in. o tym:

·       ile osób pracuje we wrocławskiej branży IT

·       dla kogo pracują wrocławskie firmy IT

Ad imageAd image

·       czym dokładnie zajmują się przedsiębiorstwa informatyczne we Wrocławiu

·       jakie są największe wyzwania związane z branżą IT w mieście

We Wrocławiu w branży IT pracuje 36 tysięcy osób, co jest liczbą naprawdę imponującą, stawiającą branżę IT w czołówce. Wiekszość firm IT skarży się na trudności w pozyskaniu specjalistów o najdłuższym stażu oraz najwyższej specjalizacji – wynika z raportu przygotowanego przez ARAW i ITCorner.

“Wrocławski sektor IT” to najdokładniejsze i najbardziej kompleksowe badanie tej branży, jakie do tej pory zostało zrealizowane na Dolnym Śląsku. W badaniu ankietowym wzięło udział prawie 120 wrocławskich firm, dodatkowo 15 menedżerów udzieliło wywiadów pogłębionych. Raport został opracowany przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i ITCorner – wrocławski klaster innowacyjnych firm IT.

Jak podkreśla we wstępie do raportu Ewa Kaucz, prezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, staliśmy się, jako miasto, jednym z najważniejszych ośrodków rozwoju technologii w Polsce, a nasze przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości i kraju pochodzenia, podbijały kolejne rynki oraz zbudowały międzynarodową renomę.

Specjaliści IT we Wrocławiu zyskali interesującą i dobrze płatną pracę, a sytuacja w branży przyciągnęła nowych ekspertów – z całego świata. Dzięki badaniu widzimy, że wrocławskie firmy wciąż mają ambitne plany. Duże korporacje zabiegają o to, by do Wrocławia trafiły jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie procesy i ciekawe projekty. Małe i średnie firmy są gotowe do budowy nowych produktów, rozwoju portfolio świadczonych usług oraz wejścia na kolejne rynki – tłumaczy Ewa Kaucz.

Grzegorz Rudno-Rudziński,  członek zarządu ITCorner i partner zarządzający Unity Group, zaznacza, że raport stanowi również cenne źródło wiedzy dla władz Wrocławia, ponieważ jest nie tylko diagnozą lokalnej branży IT, ale i prognozą jej rozwoju.

Dlatego może pomóc im poprowadzić lokalny ekosystem w kierunku innowacji. Z kolei dla potencjalnych inwestorów i klientów może być wskazówką: jakie są silne strony wrocławskiego rynku IT, jakim wyzwaniom musi sprostać i jak lokalna branża będzie się kształtować w najbliższych latach – dodaje Grzegorz Rudno-Rudziński.

Zapraszamy do zapoznania się z jego pełną treścią: https://www.wroclaw.pl/biznes/files/Raport_IT.pdf

TEMATY:ITCornerUnity GroupWywiad
Udostępnij
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Threads Email Copy Link
Brak komentarzy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Zobacz również

Cyberbezpieczeństwo

Polacy wiedzą, czym jest MFA – ale tego nie używają. Co blokuje bezpieczeństwo online?

Izabela Myszkowska
8 maja, 2025
Waymo
Aktualności

Waymo stawia na Warszawę. Dlaczego Alphabet buduje tu swoje autonomiczne zaplecze?

Natalia Zębacka
8 maja, 2025
Asbis
Kanał sprzedaży

ASBIS dywersyfikuje rynki i portfolio. Kazachstan i Ukraina ciągną w dół

Klaudia Ciesielska
8 maja, 2025
Apple, Safari
AI

Apple testuje AI w Safari. Google może stracić więcej niż 20 miliardów rocznie

Izabela Myszkowska
8 maja, 2025
  • Sztuczna inteligencja
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Oprogramowanie
  • Blockchain
  • Big Data
  • Sieć
  • Inwestycje
  • Startup
  • CIO
  • M&A
  • Technologia w bankowości
  • Transport
  • Energia
  • Startup
  • Zmiany w prawie
  • Praca w IT
  • Kosmos
  • Regulacje
  • Stany Zjednoczone
  • Unia Europejska
  • Chiny
  • Microsoft
  • Apple
  • Google
  • HPE
  • Intel
  • NVIDIA
  • CrowdStrike
  • Redakcja
  • Reklama
Brandsit

© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Regulamin
  • Polityka plików cookies

Tematy

  • Sztuczna inteligencja
  • Programy partnerskie
  • Wydarzenia
  • Case study
  • M&A
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Zrównoważony rozwój
  • Rozwiązania sieciowe
  • Nauka
  • Rynek AV
  • Transformacja cyfrowa
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password
Zaloguj się przez LinkedIn

Lost your password?

Not a member? Sign Up