Rynek gier w chmurze – niskie koszty, szybkie wzrosty

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Według danych z raportu “Cloud Gaming Market by Platform, Type i Geography – Forecast and Analysis 2022-2026” przygotowanego przez Technavio dotyczącego rynku gier w chmurze, wielkość rynku gier w chmurze ma wzrosnąć o 5,73 miliarda USD w latach 2021-2026, jednak średnioroczne tempo wzrostu prawdopodobnie zmniejszy się do 31,13%. 46% wzrostu rynku będzie pochodzić z Ameryki Północnej w okresie prognozy. Stany Zjednoczone to kluczowy rynek gier w chmurze w Ameryce Północnej. Wzrost rynku w tym regionie będzie szybszy niż wzrost rynku w innych regionach.

Oszczędności i szybki onboarding to jeden z kluczowych czynników wspierających rozwój rynku gier w chmurze. Gry w chmurze nie wymagają fizycznych kopii gier, co jest głównym czynnikiem napędzającym rozwój tego rynku. Chmura stale aktualizuje i zapewnia kopie zapasowe gier przechowywanych na platformie chmury. To znacznie zmniejsza całkowity koszt grania. Eliminuje również potrzebę regularnych aktualizacji sprzętu w celu grania w najnowsze gry. Pozwala także użytkownikom grać w te same gry na różnych platformach, w tym na komputerach PC, laptopach, tabletach i smartfonach.
Dlatego przejście na gaming w chmurze zmniejsza koszty gier. Usługi gier w chmurze mają krótszy czas oczekiwania podczas ładowania lub aktualizacji niż tradycyjne gry. Dlatego wdrożenie jest szybkie. Wszystkie te czynniki będą napędzać wzrost rynku gier w chmurze w okresie prognozy.

Jednym z czynników hamujących rozwój rynku gier w chmurze jest zapotrzebowanie na infrastrukturę. Przyjęcie gier w chmurze w gospodarkach wschodzących byłoby wyzwaniem ze względu na brak szybkich i niezawodnych połączeń internetowych. Dostawcy usług internetowych uważają, że ekspansja na obszary wiejskie nie jest opłacalna finansowo. Na przykład na instalację szerokopasmową negatywnie wpływają koszty i niska liczba użytkowników na kilometr kwadratowy. Przy infrastrukturze takiej jak 5G, w dużej mierze niedostępnej dla mieszkańców obszarów wiejskich, trudno jest wdrożyć usługi gier w chmurze.

Ponadto szacuje się, że niedostateczna penetracja sieci 5G stanowi istotną przeszkodę we wzroście rynku. Nie wszystkie narody mają wymagane zasoby, aby spełnić wymagania dotyczące przepustowości nowych technologii, takich jak 5G, a aby w pełni zrealizować to samo, konieczne będą ogromne ulepszenia infrastruktury. Ponadto, szacuje się, że kupujący, tj. gracze, poniosą znaczne wydatki kapitałowe podczas zakupu takiej infrastruktury gier w chmurze. Czynniki te są kluczowym wyzwaniem dla rynku w okresie prognozy.

- Advertisement -

Rynek gier w chmurze jest rozdrobniony, a dostawcy wdrażają  strategie organicznego i nieorganicznego wzrostu,  aby konkurować na rynku. Niektóre firmy działające na tym rynku to Alphabet Inc., Apple Inc., Blade SAS, International Business Machines Corp., LiquidSky Software Inc., Microsoft Corp., NVIDIA Corp., Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corp., i Ubitus KK itp.

Alphabet Inc. – Firma oferuje wspaniałe wrażenia dla graczy i wspiera twórców gier, minimalizując złożoność infrastruktury i przyspieszając analizę danych dzięki Google Cloud dla gier.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -