Rynek VR i AR rośnie w szalonym tempie prawie 40% rocznie

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
4 min

Wielkość rynku rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej, wzrost napędzany rosnącym wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej do oferowania lepszych doświadczeń klientów w handlu internetowym i wciągającej nauki dzięki VR, AR i grywalizacji, inwestycje w AR i VR, transformacja sektora turystycznego z Technologie AR i VR.

The Insight Partners opublikowali najnowsze badanie na temat rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej do 2028 r. Oczekuje się, że globalny rynek rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej zanotuje wzrost z 27,96 mld USD w 2021 r. do 252,16 mld USD w 2028 r. Szacuje się, że w latach 2021-2028 rynek ten będzie corocznie rósł o 36,9%.

Rosnące inwestycje w technologie AR i VR stworzyły lukratywne możliwości rozwoju rynku rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej. Poniżej wymieniono kilka inwestycji dokonanych w ekosystemach rynku rozszerzonej rzeczywistości i wirtualnej rzeczywistości:

  • Zgodnie z artykułem opublikowanym przez Crunchbase w styczniu 2022 roku, rok 2021 był drugim najlepszym rokiem dla inwestycji w VR i AR, ponieważ około 3,9 miliarda dolarów kapitału wysokiego ryzyka pochodziło ze startupów.
  • Jak wynika z artykułu opublikowanego przez Tech Crunch, Niantic, twórca platform rzeczywistości rozszerzonej z siedzibą w San Francisco , sfinalizował w listopadzie 2021 roku umowę o wartości 300 milionów dolarów na budowę metawersu w świecie rzeczywistym.
  • Jak stwierdzono w artykule opublikowanym przez Crunchbase, NAVER Z, południowokoreański twórca aplikacji do tworzenia awatarów 3D, zebrał w listopadzie 2021 roku fundusze o wartości około 188,2 mln USD na stworzenie Metaverse .
  • Według artykułu opublikowanego przez Crunchbase, Magic Leap z Florydy, producent urządzeń do noszenia na ciele, zebrał w październiku 2021 roku łącznie 500 milionów dolarów.
  • W listopadzie 2019 r. Lululemon zainwestował w Mirror, firmę zajmującą się technologią fitness, która wykorzystuje inteligentne lustra do przeprowadzania sesji ćwiczeń w domach swoich klientów. Firma Mirror zakończyła rundę finansowania Serii B o wartości 34 mln USD , kierowaną przez fundusz hedgingowy Point72.

Rzeczywistość rozszerzona i rynek rzeczywistości wirtualnej: według przeglądu komponentów

W oparciu o komponent, rynek rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej jest podzielony na komponenty półprzewodnikowe, czujniki i inne. W 2021 roku segment komponentów półprzewodnikowych miał największy udział w rynku rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej. Główne komponenty, które napędzają technologie AR i VR, obejmują HMD, ekrany do noszenia, jednostki obliczeniowe i czujniki. Ciągłe prace badawczo-rozwojowe w ciągu ostatniej dekady umożliwiły firmom technologicznym dostarczanie rewolucyjnych nakryć głowy oraz systemów AR i VR, które są niedrogie, dostępne, kompaktowe i skuteczne.

Wzrost popytu na komponenty półprzewodnikowe AR/VR w grach, opłacalne korzyści z rozwiązań opartych na rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, niechęć do stosowania technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości oraz wprowadzenie rozwiązań branżowych to jedne z głównych czynników wpływających na rynek do elementów półprzewodnikowych AR i VR. Gry wideo należą do najpopularniejszych technologii rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej, a liczba graczy (gry oparte na AR i VR) na całym świecie gwałtownie wzrosła w ostatnich latach, przyczyniając się do rozwoju rynku rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej.

- Advertisement -

Pandemia COVID-19 drastycznie wpłynęła na sektor turystyczny na świecie w 2020 r. i na początku 2021 r. W związku z tym sektor turystyczny coraz częściej wdraża technologie AR i VR, aby zaoferować widzom możliwość podróżowania, pozostając we własnych domach. Ludzie mogli odkrywać świat siedząc wygodnie na swoich kanapach. W związku z tym, firmy ciężko pracują, aby zmienić doświadczenia podróżnicze za pomocą technologii wycieczek z przewodnikiem. Technologia AR zmienia postrzeganie przez podróżnych ich fizycznego otoczenia i zapewnia dodatkowe doświadczenia turystyczne oraz możliwości interakcji.

Udostępnij
- REKLAMA -