Skąd pozyskiwać informacje o rozwijaniu biznesu online?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Rozwój e-biznesu wymaga nie tylko smykałki do przedsiębiorczości czy obycia w cyfrowym świecie, ale również pokory objawiającej się przede wszystkim chęcią ciągłej nauki. W końcu tylko głupiec twierdzi, że wie już wszystko, a mądry człowiek każdego dnia szuka sposobności do tego, by nauczyć się czegoś nowego.

Rynek e-commerce jest aktualnie jednym z najprężniej się rozwijających. To oznacza, że baza informacji na jego temat nieustannie się powiększa. W tym natłoku czasami ciężko jest zdecydować, na co warto zwrócić uwagę, a co można pominąć. Dlatego jeszcze przed rzuceniem się w wir nauki, warto wybrać kilka rzetelnych źródeł wiedzy.

Portale biznesowe

Sporą dawkę wiedzy na temat rozwijania biznesu online znajdziesz na ogólnopolskich portalach biznesowych. Ich dużą zaletą jest to, że w znaczącej większości przeważają na nich treści tworzone przez rzetelnych dziennikarzy branżowych. Z kolei wadą to, że każdego dnia pojawia się na nich tyle nowych informacji, że ciężko za nimi nadążyć.

Dlatego wybierz te rubryki czy kategorie, które najbardziej interesują Cię z perspektywy rozwoju Twojego biznesu i staraj się z nimi być na bieżąco. By nie musieć kilka razy dziennie zaglądać do serwisu, zaplanuj sobie poranną lub wieczorną prasówkę albo zapisz się do newslettera, by otrzymywać powiadomienia tylko o tych informacjach, które mogą być dla Ciebie interesujące.

- Advertisement -

Blogi, wideoblogi, podcasty praktyków

Nawet najlepsza wiedza teoretyczna nie da Ci tyle, co praktyczna – a zwłaszcza przekazywana przez praktyków. W dziedzinie rozwoju biznesu online prężnie działa wielu przedsiębiorców, którzy swoimi doświadczeniami i radami chętnie dzielą się w sieci.

Dostępne są blogi, wideoblogi, podcasty – cały przekrój treści z których najczęściej możesz korzystać zupełnie za darmo. Sprawdź, co w tej dziedzinie oferuje Ci rynek, przetestuj kilka źródeł i wybierz swoich faworytów. W zależności od tego, jaką formę przyswaja Ci się najlepiej, czytaj, oglądaj, słuchaj ich regularnie i staraj się wdrażać w swoje biznesowe życie to, czego się dowiesz.

Grupy dyskusyjne

Niegdyś popularne fora internetowe już od kilku lat odchodzą do lamusa – zwłaszcza wśród osób łaknących wiedzy o biznesie. Dość skutecznie ich miejsce zajmują grupy dyskusyjne w mediach społecznościowych. Jednak wraz z rosnącą liczbą takich grup, ciężko jest nad wszystkimi nadążyć i filtrować tylko przydatne biznesowo treści.

Dla osób sprzedających lub rozważających sprzedaż za pośrednictwem najpopularniejszej w Polsce platformy do handlu elektronicznego, całkiem niedawno powstała Społeczność Allegro, skupiona wokół spraw kliencko-sprzedawczych.

To miejsce dobre do wymiany wiedzy, zadawania pytań, szukania odpowiedzi razem z innymi użytkownikami na temat prowadzenia sprzedaży w marketplace’ie. Można zakładać wątki tematyczne, brać udział w dyskusjach, śledzić i oceniać inne dyskusje itp. Nad wszystkim czuwają administratorzy i moderatorzy serwisu.

Książki i czasopisma biznesowe

Jeśli chodzi o zarządzanie biznesem, w wydawnictwach dostępne jest całe mnóstwo publikacji książkowych i czasopism, które są przydatnym źródłem wiedzy. Oczywiście fundamenty warto budować na klasykach wśród tytułów i autorów, jednak dobrze jest również sięgać po najnowsze pozycje – zwłaszcza w tematyce rozwoju biznesu online, która bardzo dynamicznie się zmienia.

W przypadku zdobywania wiedzy warto stawiać na jej jakość, zamiast ilość. Dlatego w swoją codzienną rutynę wpisz przynajmniej jedną godzinę, którą poświęcisz na poszerzanie informacji o rozwijaniu biznesu online, korzystając z kilku wybranych źródeł. Dzięki temu unikniesz poczucia chaosu i lepiej przyswoisz wiedzę. Powodzenia!

Udostępnij
- REKLAMA -