Skąd pozyskiwać jakościowy ruch na strony internetowe?

3 min

Istnieje przynajmniej kilkanaście sposobów na pozyskanie jakościowego ruchu na strony internetowe. Nawet najlepiej opracowana witryna, która zawiera merytoryczne treści lub atrakcyjne produkty nie musi być odwiedzana tłumnie przez internautów. Jak to zmienić? Content  marketing, SEO, a może współpraca z influencerami? – poznaj sposoby na przekierowanie ruchu na Twoją stronę internetową.

Podążaj za internautą, czyli analiza ruchu

Doskonałym narzędziem do śledzenia tego, kto wizytuje stronę internetową, jest Google Analytics, który możesz podpiąć pod witrynę. Dzięki poszerzonym statystykom z łatwością sprawdzisz m.in.:

  • jak często strona jest odwiedzana;
  • kto jest nowym, a kto powracającym użytkownikiem;
  • jaki czas osoby spędzają na przeglądaniu treści
  • oraz – co najważniejsze – skąd przychodzą.

Po analizie wykresów i pozostałych danych bez trudu określisz, które sposoby będą najbardziej efektywne w Twoim przypadku. Możesz zainwestować czas i środki finansowe w dobrze znane kanały lub wręcz przeciwnie – w nieużywane dotąd metody,

10 skutecznych sposobów na pozyskanie jakościowego ruchu na stronę internetową

Szukasz najpopularniejszych sposobów, aby skierować ruch na stronę? Skorzystaj z naszych wskazówek.

  1. Pamiętaj o SEO – odpowiednio sformułowane nagłówki, zachowana struktura tekstu oraz wplecenie w niego istotnych słów kluczowych zaowocują wyższą pozycją w wyszukiwarce Google.
  2. Skup się na newsletterach – promowanie oferty, aktualnego artykułu blogowego czy zamieszczenie linku do produktu to tylko wybrane sposoby na przekierowanie ruchu na witrynę.
  3. Wykorzystuj spotkania branżowe – eventy, podczas których zareklamujesz swój biznes, a przy tym podzielisz się wiedzą na konkretny temat, mogą sprawić, że sklep, portal czy blog zyskają większą popularność.
  4. Nie zapominaj o UX–ie – przejrzysta budowa strony, jasna ścieżka zakupowa i brak zbędnych elementów pomogą internautom poczuć się w sklepie internetowym lub na blogu jak u siebie.
  5. Twórz ciekawe treści – w zalewie miałkich, niesprawdzonych wpisów znacząco się wyróżniają. Warto wziąć sobie do serca pogląd, że współcześnie najcenniejszą walutą jest zaufanie, a wartościowe treści pomagają je budować. Pisz nowe artykuły, jak i aktualizuj stare.
  6. Wypróbuj płatne kampanie PPC (ang. pay per click) – kliknięcia reklam prowadzące bezpośrednio na stronę.
  7. Działaj w social mediach – skup się na tworzeniu atrakcyjnych postów, które przyciągają uwagę, ale nie zapominaj też o możliwości precyzyjnego targetowania konkretnych grup docelowych.
  8. Współpracuj z influencerami – jesteś właścicielem sklepu internetowego? Polegaj na popularności osób, z którymi konkretne grupy użytkowników utożsamiają się w mediach społecznościowych.
  9. Zdecyduj się na artykuły sponsorowane – zwiększaj swoją widoczność, zamieszczając eksperckie treści na stronach, które są bliskie tematycznie Twojej witrynie. Uwaga: skierujesz ruch na stronę pod warunkiem, że czytelnika zainteresuje to, co masz do powiedzenia.
  10.  Komentuj! – udzielaj merytorycznych rad na forach, dziel się doświadczeniem, wskazuj nietypowe metody rozwiązywania problemów. W ten sposób możesz zostać zapamiętany, a przez to zwiększy się chęć odwiedzenia Twojej strony.

źródło: https://www.mbridge.pl/

 

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz