Słaby popyt na rynku smartfonów

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 8,7% rok do roku w drugim kwartale 2022 r., zgodnie ze wstępnymi danymi International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. Oznacza to czwarty z rzędu kwartał spadku na rynku smartfonów, ponieważ sprzedaż spadła do ​​286,0 milionów sztuk w kwartale, o około 3,5% mniej niż prognozowano.

„To, co zaczęło się jako branża o ograniczonej podaży na początku tego roku, przekształciło się w rynek o ograniczonym popycie” powiedział dyrektor ds. badań Nabila Popal z zespołem IDC Worldwide Tracker. „Podczas gdy podaż poprawiła się wraz ze wzrostem mocy produkcyjnych i produkcji, inflacja i niepewność gospodarcza poważnie osłabiły wydatki konsumentów i zwiększyły zapasy we wszystkich regionach. W konsekwencji, rynek nadal ma problemy. Chociaż spodziewamy się, że popyt zacznie rosnąć w niektórych regionach pod koniec roku, prognozy dla rynku smartfonów 2022 z pewnością zostaną zrewidowane w dół o kilka punktów.”

Z regionalnego punktu widzenia największy spadek w drugim kwartale miał miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), zgodnie z oczekiwaniami, z 36,5% spadkiem rok do roku, ze względu na wojnę na Ukrainie. Jednak z punktu widzenia wolumenu, Europa Środkowo-Wschodnia odpowiada tylko za 6% światowych dostaw, więc największy spadek globalnych wolumenów pochodził z Chin, gdzie spadł o 14,3% rok do roku. Azja/Pacyfik (z wyłączeniem Japonii i Chin) (APeJC), który odpowiada za prawie połowę wszystkich wysyłek na całym świecie, również spadł o 2,2% w II kw.22. Wszystkie inne regiony, z wyjątkiem Kanady, odnotowały nisko-średnie jednocyfrowe spadki.

Pomimo trudnego otoczenia, pozycjonowanie dostawców nie uległo dużym zmianom w 2Q22. Samsung utrzymał pierwsze miejsce z 21,8% udziałem i zdrowym wzrostem we wszystkich regionach z wyjątkiem Europy. Apple zajął drugie miejsce z 15,6% udziałem, podczas gdy Xiaomi uplasowało się na trzecim z 13,8% udziałem. vivo i OPPO zakończyły kwartał z remisem* na czwartej pozycji z odpowiednio 8,7% i 8,6% udziałem.

- Advertisement -
5 największych firm, światowe dostawy smartfonów, udział w rynku i wzrost rok do roku, drugi kwartał 2022 r. (wstępne wyniki, wysyłki w milionach sztuk)
Firma 2Q22 Ilości dostaw 2Q22 Udział w rynku 2Q21 Wielkość dostaw Udział w rynku 2Q21 Zmiana z roku na rok
1. Samsung 62,4 21,8% 59,1 18,9% 5,6%
2. Apple 44,6 15,6% 44,4 14,2% 0,5%
3. Xiaomi 39,5 13,8% 53,1 16,9% -25,5%
4. vivo* 24,8 8,7% 31,7 10,1% -21,8%
4. OPPO* 24,7 8,6% 32,8 10,5% -24,6%
Inni 89,9 31,5% 92,3 29,5% -2,6%
Całkowity 286,0 100,0% 313,4 100,0% -8,7%
Źródło: Kwartalne śledzenie telefonów komórkowych IDC Worldwide, 28 lipca 2022 r

IDC Smartphone Shipments Decline for the Fourth Consecutive Quarter with 8.7 Drop in 2Q22 Shipments Amidst Global Uncertainty and Softening Demand According to 2022 Jul F 1


Uwagi:

  • Dane mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.
  • Przesyłki, dostawy to przesyłki urządzeń markowych i nie obejmują sprzedaży OEM dla wszystkich dostawców.
  • „Spółka” reprezentuje obecną spółkę macierzystą (lub spółkę holdingową) dla wszystkich marek posiadanych i działających jako spółka zależna.
  • Liczby dotyczą wyłącznie nowych przesyłek i nie obejmują jednostek odnowionych.
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -