Globalna sprzedaż smartfonów spadła o 8,7% rok do roku w drugim kwartale 2022 r., zgodnie ze wstępnymi danymi International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. Oznacza to czwarty z rzędu kwartał spadku na rynku smartfonów, ponieważ sprzedaż spadła do 286,0 milionów sztuk w kwartale, o około 3,5% mniej niż prognozowano.
„To, co zaczęło się jako branża o ograniczonej podaży na początku tego roku, przekształciło się w rynek o ograniczonym popycie” – powiedział dyrektor ds. badań Nabila Popal z zespołem IDC Worldwide Tracker. „Podczas gdy podaż poprawiła się wraz ze wzrostem mocy produkcyjnych i produkcji, inflacja i niepewność gospodarcza poważnie osłabiły wydatki konsumentów i zwiększyły zapasy we wszystkich regionach. W konsekwencji, rynek nadal ma problemy. Chociaż spodziewamy się, że popyt zacznie rosnąć w niektórych regionach pod koniec roku, prognozy dla rynku smartfonów 2022 z pewnością zostaną zrewidowane w dół o kilka punktów.”
Z regionalnego punktu widzenia największy spadek w drugim kwartale miał miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), zgodnie z oczekiwaniami, z 36,5% spadkiem rok do roku, ze względu na wojnę na Ukrainie. Jednak z punktu widzenia wolumenu, Europa Środkowo-Wschodnia odpowiada tylko za 6% światowych dostaw, więc największy spadek globalnych wolumenów pochodził z Chin, gdzie spadł o 14,3% rok do roku. Azja/Pacyfik (z wyłączeniem Japonii i Chin) (APeJC), który odpowiada za prawie połowę wszystkich wysyłek na całym świecie, również spadł o 2,2% w II kw.22. Wszystkie inne regiony, z wyjątkiem Kanady, odnotowały nisko-średnie jednocyfrowe spadki.
Pomimo trudnego otoczenia, pozycjonowanie dostawców nie uległo dużym zmianom w 2Q22. Samsung utrzymał pierwsze miejsce z 21,8% udziałem i zdrowym wzrostem we wszystkich regionach z wyjątkiem Europy. Apple zajął drugie miejsce z 15,6% udziałem, podczas gdy Xiaomi uplasowało się na trzecim z 13,8% udziałem. vivo i OPPO zakończyły kwartał z remisem* na czwartej pozycji z odpowiednio 8,7% i 8,6% udziałem.
5 największych firm, światowe dostawy smartfonów, udział w rynku i wzrost rok do roku, drugi kwartał 2022 r. (wstępne wyniki, wysyłki w milionach sztuk) | |||||
Firma | 2Q22 Ilości dostaw | 2Q22 Udział w rynku | 2Q21 Wielkość dostaw | Udział w rynku 2Q21 | Zmiana z roku na rok |
1. Samsung | 62,4 | 21,8% | 59,1 | 18,9% | 5,6% |
2. Apple | 44,6 | 15,6% | 44,4 | 14,2% | 0,5% |
3. Xiaomi | 39,5 | 13,8% | 53,1 | 16,9% | -25,5% |
4. vivo* | 24,8 | 8,7% | 31,7 | 10,1% | -21,8% |
4. OPPO* | 24,7 | 8,6% | 32,8 | 10,5% | -24,6% |
Inni | 89,9 | 31,5% | 92,3 | 29,5% | -2,6% |
Całkowity | 286,0 | 100,0% | 313,4 | 100,0% | -8,7% |
Źródło: Kwartalne śledzenie telefonów komórkowych IDC Worldwide, 28 lipca 2022 r |
Uwagi:
- Dane mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.
- Przesyłki, dostawy to przesyłki urządzeń markowych i nie obejmują sprzedaży OEM dla wszystkich dostawców.
- „Spółka” reprezentuje obecną spółkę macierzystą (lub spółkę holdingową) dla wszystkich marek posiadanych i działających jako spółka zależna.
- Liczby dotyczą wyłącznie nowych przesyłek i nie obejmują jednostek odnowionych.