Snowflake podsumowuje 3 lata działalności w Polsce

Snowflake Polska świętuje trzecie urodziny, chwaląc się sześciokrotnym wzrostem liczby pracowników i dziesiątkami funkcjonalności rozwijanych przez polskich inżynierów od chmury.

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, zwiększyła liczbę pracowników do ponad 350 specjalistów od czasu uruchomienia w Warszawie drugiego europejskiego ośrodka inżynieryjnego w lutym 2021 r. i planuje kontynuować ten wzrost w ciągu najbliższych lat. Jak wskazano w komunikacie, polscy inżynierowie Snowflake odegrali kluczową rolę w ulepszaniu platformy Snowflake dla klientów globalnych, odpowiadając za opracowanie m.in. Document AI, rozwiązania, które pomaga przedsiębiorstwom korzystać z dużych modeli językowych w celu łatwego wyodrębniania treści z danych nieustrukturyzowanych, natywnej integracji do migracji danych z ServiceNow, czy wsparcia dla repozytoriów git.

W odpowiedzi na dynamiczny wzrost liczby pracowników, w 2022 r. Snowflake przeniósł się do nowszego, większego obiektu na warszawskiej Woli. W 2023 r. udostępniono w ramach tej lokalizacji kolejne piętro. W efekcie mowa dziś o umiejscowionej na dwóch piętrach nowoczesnej przestrzeni biurowej o powierzchni blisko 7 tys. m kwadratowych, która wyposażona jest w setki wielofunkcyjnych stanowisk pracy, ponad trzydzieści sal konferencyjnych, taras oraz strefy relaksu. Na czele polskiego oddziału firmy stoi Grzegorz Kapusta.

– Dotychczasowe tempo wzrostu i nasze osiągnięcia przeszły moje oczekiwaniamówi Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake (na zdjęciu).Snowflake przyciąga dziś do siebie utalentowanych programistów, którzy mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie i rozwój platformy Snowflake. Rozwijamy się zarówno organicznie przy wsparciu rozbudowanego zespołu rekrutacyjnego, jak i poprzez akwizycje lokalnych firm programistycznychdodaje Grzegorz Kapusta.

Swoją przygodę na polskim rynku firma Snowflake rozpoczęła w 2021 roku od przejęcia studia deweloperskiego Polidea. W kolejnych latach przedsiębiorstwo dokonało akwizycji kolejnych lokalnych innowatorów, takich jak Pragmatists, Applica, czy – w ubiegłym roku – TouK.

- Advertisement -

Snowflake podaje, że w krótkim czasie zbudowano centrum badawczo-rozwojowym, a także pozyskano lokalnych klientów, do których należą dziś firmy, takie jak Żabka czy Respect Energy. 

Plany na 2024

Jak wskazuje szef warszawskiego biura Snowflake, rok 2024 jest dla firmy czasem dalszego wzrostu na rynku lokalnym.

 –  W nadchodzącym roku będziemy nadal koncentrować się na ulepszaniu Chmury Danych Snowflake dla naszych klientów, kontynuując pracę nad istniejącymi projektami i angażując się w nowe. Naszym priorytetem pozostaje też pozyskiwanie nowych pracowników. Chcemy bowiem rok 2024 zakończyć ze znacznie większą liczbą specjalistów na pokładzie. Planujemy pozyskiwanie inżynierów w kilku głównych obszarach: programistów, specjalistów infrastruktury chmurowej, jak i ogólnie rozumianego bezpieczeństwa danych oraz produktu. Kładziemy większy nacisk na rozwój funkcjonalności związanych ze sztuczną inteligencją, takich jak Document AI czy Snowflake Cortex, rozbudowanie oferty dla programistów chcących pracować z platformą Snowflake oraz narzędzi ułatwiających migrację do Chmury Danychwymienia Grzegorz Kapusta ze Snowflake.

Wzrost lokalnie i globalnie

Zarówno w regionie EMEA, jak i w skali globalnej firma rośnie w dwucyfrowym tempie. Sumaryczny przychód z produktu za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024 wyniósł 698,5 mln dolarów (wzrost o 34 proc. rok do roku). Według stanu na dzień 31 października 2023 Snowflake może się pochwalić obsługą 647 klientów z listy Fortune 2000, a łączna liczba klientów firmy wynosi ponad 8,9 tys. przedsiębiorstw.

Udostępnij
- REKLAMA -