• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Snowflake urósł w Polsce o 100 procent
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Biznes > Branża IT > Snowflake urósł w Polsce o 100 procent
Branża IT

Snowflake urósł w Polsce o 100 procent

Izabela Myszkowska 2 tygodnie temu 5 min czytania
Udostępnij
5 min czytania
Snowflake Warsaw 3
Udostępnij

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, zapowiada szybką rozbudowę warszawskiego centrum inżynierskiego i zatrudnienie kolejnych specjalistów w najbliższych latach. W związku z tym firma przenosi się do nowego, większego biura w Warszawie. Działające w stolicy biuro inżynierskie Snowflake jest jednym z pięciu takich jednostek na świecie, a polscy specjaliści podobnie jak ich koledzy w Berlinie, Toronto oraz Bellevue i San Mateo rozwijają kluczowe produkty firmy.

Snowflake oferuje zintegrowaną platformę zarządzania danymi, umożliwiającą klientom podłączenie się do Chmury Danych (Data Cloud), globalnej sieci, w której tysiące organizacji wykorzystują dane na niemal nieograniczoną skalę, we współbieżny i wydajny sposób. W ramach Chmury Danych organizacje łączą dane osadzone dotychczas w osobnych silosach oraz odkrywają nowe i bezpiecznie udostępniają zarządzane przez siebie dane, a także wykonują różnorodne działania analityczne.

Szybko rosnący popyt na usługi firmy spowodował, że spółka zwiększa skalę swojej działalności, stawiając na rozwój polskiego zespołu specjalistów działającego w ramach globalnej struktury. W ostatnich latach polski oddział Snowflake rozwijał się m.in. dzięki przejęciu specjalistów z firm Polidea i Pragmatists, a teraz dalej powiększa zespół inżynierski w regionie.

Snowflake szuka dziś specjalistów m.in. na stanowiska Junior i Senior Developerów, Product Managerów, Product Designerów i specjalistów od infrastruktury chmurowej. Firma uruchomiła również program stażowy, aby przyciągnąć utalentowanych studentów. Polskie biuro Snowflake w ciągu ostatniego roku podwoiło swoją wielkość i obecnie zatrudnia ponad 200 pracowników.

Na kanwie prognozowanego wzrostu zatrudnienia, firma zdecydowała o wynajmie większej przestrzeni i przeniesieniu swojego biura inżynieryjnego w Polsce. Nowa siedziba, do której firma przeniosła się pod koniec 2022 roku, jest zlokalizowana w budynku Lixa C przy ul. Kasprzaka 4 w Warszawie. Firma zajmie dwa piętra o łącznej powierzchni niemal 7 tys. metrów kwadratowych.

Nowe biuro Snowflake zaprojektowano z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Biurowiec posiada certyfikat środowiskowy BREEAM na poziomie Excellent. Elewacje zewnętrzne zostały wykonane w 75% z aluminium pochodzącego z recyklingu. Szklane powłoki od podłogi do sufitu zapewniają maksymalny dostęp światła dziennego i naturalną wentylację. Zewnętrzny taras, dziedzińce i podwórze są nawadniane przez przetworzoną wodę szarą. Na garażu budynku znajdują się stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Estetyka biura utrzymana jest w konwencji nawiązującej do sportów zimowych. Całość powstała w 80% w oparciu o globalne standardy projektowania biur Snowflake. Pozostałe 20% to styl lokalny, nawiązujący do warszawskiej i polskiej kultury.

Warszawskie centrum inżynierskie jest drugą tego typu – po Berlinie – placówką Snowflake w Europie.

– Warszawa, obok Berlina, skupia dziś europejską innowacyjność w obszarze usług chmurowych. Obecność specjalistów w Polsce świadczy o wysokiej reputacji, ale daje też naszym lokalnym klientom bezpośredni dostęp do zespołów produktowych. Skraca to czas potrzebny na otrzymanie informacji zwrotnej i pozwala im poznać nasze działania z pierwszej ręki. Już dziś solidny zespół ponad dwustu specjalistów pracuje nad innowacjami dotyczącymi platformy Snowflake. Innowacjami, które poprawiają jej wydajność i wpływają na pozytywne doświadczenia klientów w skali globalnej – podkreśla Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake.

Obecnie polski zespół R&D Snowflake skupia się na rozbudowie możliwości tworzenia aplikacji opartych na danych z silnym naciskiem na budowę platformy dla twórców tychże aplikacji. Polscy specjaliści rozbudowują również produkt w zakresie Data Engineering, tworząc interfejs użytkownika (UI) dla inżynierów danych oraz dostarczając zestaw konektorów, upraszczających proces migracji danych do Snowflake. W celu polepszania doświadczenia użytkownika (UX) wśród dostawców danych, firma rozwija także UI w obszarze Data Marketplace.

Snowflake, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie w obszarze usług chmurowych, rośnie w tempie ponad 67% rok do roku, a tylko w trzecim kwartale fiskalnym 2023 (na koniec października 2022 r.) całkowity globalny przychód z produktu wyniósł ponad 522 mln dolarów. W gronie ponad 7,2 tys. globalnych klientów Snowflake znajdują się Żabka, Western Union, Kraft Heinz, Adobe czy Allianz Benelux.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo