• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44513574 44513566 BZxBZ
Wiceszef MAP: 1,5 mln ton węgla trafiło już do samorządów
Branża przemysłowa Pieniądze Polska
44512645 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
44512390 44512381 BZxBZ
Infekcjom wirusowym towarzyszy większe ryzyko zaburzeń układu nerwowego
Świat Work&Life
44512363 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
technologia, cyfryacja, IT
Elektronizacja, AI i ESG, czyli nowe trendy w sektorze public
Branża IT Biznes
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Świat według Wilka: Żegnaj człowieku, witaj cyfrowy awatarze!
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Magazyn BrandsIT Luty 2022 > Świat według Wilka: Żegnaj człowieku, witaj cyfrowy awatarze!
Magazyn BrandsIT Luty 2022

Świat według Wilka: Żegnaj człowieku, witaj cyfrowy awatarze!

Grzegorz Wilk 12 miesięcy temu 4 min czytania
Udostępnij
4 min czytania
kobieta, technologia
Udostępnij

Przełom roku to dobry moment na uporządkowanie spraw w biznesie. To także czas na osobistą refleksję – czego dokonaliśmy w mijającym roku, jak się rozwinęliśmy i zmienialiśmy – zawodowo, sportowo, mentalnie. To czas realnych pochwał i wirtualnych „kudosów”. A także czas ostatnio modnych podsumowań i personalnych dokonań publikowanych w kanałach Social Media. Miałem okazję zobaczyć kilka takich postów w ostatnich tygodniach na portalu LinkedIn.

Zastanawia mnie cel takich publikacji i co chcemy w nich pokazać. Czy to jest już dziejąca się na naszych oczach meta-rewolucja? Piszemy, by pokazać nas jako ekspertów, ale także dzielimy się z odbiorcami informacjami o rzeczach dla nas trudnych, pisząc o rodzinie, emocjach czy hobby. Tak na naszych oczach powstaje „cyfrowy awatar” – meta-człowiek, który do aspektów człowieczeństwa dokłada cyfrowy wizerunek eksperta. I od razu jest wyceniany w realnych walutach czy ostatnio modnych tokenach NFT.

Ostatnio popularne hasło „metaversum” szturmem zdobyło listy przebojów PR-owców i wszelkich portali w ubiegłym roku po tym, jak właściciel platformy Facebook ogłosił zmianę nazwy swojej firmy. Być może już teraz chciał nam pokazać swoją wizję – nowy sposób budowania własnej, cyfrowej tożsamości w unikalnym świecie 3D.

“Na naszych oczach powstaje „cyfrowy awatar” – meta-człowiek, który do aspektów człowieczeństwa dokłada cyfrowy wizerunek eksperta. I od razu jest wyceniany w realnych walutach czy ostatnio modnych tokenach NFT.”

Po tym fakcie otrzymałem kilka telefonów z pytaniami, czy można w ten sposób zbudować nowy biznes, sprzedaż, własną markę eksperta. Nie podałem jednoznacznej odpowiedzi. I nadal nie wiem, jak odpowiedzieć. Stąd z dużą ciekawością śledzę rozwój tego projektu.

Większość firm swoje doświadczenia w komunikacji ze światem przez lata budowała często poprzez agencje PR. Płacono za ilość publikacji w mediach, „klikalność” nie była jeszcze aż tak ważna. Dziś kliknięcia, like czy komentarze to współczesna „cyfrowa waluta” – dowody naszej uważności i emocji w świecie wirtualnym. A firmy zrobią wszystko, by tą cyfrową walutę pozyskać i przekuć w realny biznes. 

Świat, który znamy, odszedł. W dobie szybkiego rozwoju technologii, systemów komunikacji, przetwarzania w chmurze, będą liczyły się inne umiejętności. Ważne będzie to, jak wyrazimy siebie „wirtualnie”, jak będziemy budować relacje on-line oraz jakimi kanałami będziemy się komunikować. Meta-człowiek to może być każdy z nas, kto:

o   będzie publikował, bez względu na to czy jest ekspertem czy dopiero zaczyna swoją przygodę z tekstem,
o   będzie tworzył własne, niezależne kanały publikacji,
o   będzie skupiał wokół siebie mikro-społeczności,
o   będzie nagradzał najbardziej zaangażowane społeczności,
o   skuteczność swojej marki osobistej zmierzy poprzez aktywność (zakupy usług/produktów) własnej społeczności czy wyceny w wirtualnych walutach.

“To nie jest droga dla wszystkich. Nie ma sensu sztucznie katować się kursami na mistrza lekkiego pióra czy montażystę filmów.”

Drodzy Czytelnicy, życzę Wam, abyście w tym roku świadomie zdecydowali, czy i jak chcecie budować Waszą tożsamość w nowym „meta- świecie”. Każdy musi sam odpowiedzieć sobie na pytanie, czy tego potrzebuje i jaki ma cel. 

To nie jest droga dla wszystkich. Nie ma sensu sztucznie katować się kursami na mistrza lekkiego pióra czy montażystę filmów. Początki bywają trudne a droga może być wyboista. Budowanie wizerunku to maraton, na końcu którego zawsze na horyzoncie pojawia się…meta. 

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo