• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Sześć kluczowych trendów technologicznych w branży medialnej na rok 2023
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Technologia > Rozwiązania > Sześć kluczowych trendów technologicznych w branży medialnej na rok 2023
Rozwiązania

Sześć kluczowych trendów technologicznych w branży medialnej na rok 2023

Izabela Myszkowska 3 tygodnie temu 6 min czytania
Udostępnij
6 min czytania
technologia, media
Udostępnij

Postęp technologiczny, zmieniający się krajobraz transmisji, zwiększone koszty energii i dążenie do bardziej zrównoważonego rozwoju sprawią, że rok 2023 będzie rokiem zmian w branży medialnej i rozrywkowej. Według Oliviera Bovisa, menedżera ds. rozwiązań multimedialnych w Sony Europe, w nadchodzącym roku należy zwrócić uwagę na sześć kluczowych trendów technologicznych. „Zrównoważony rozwój, produkcja w chmurze i produkcja wirtualna, sieci oparte na protokole IP, wysoka jakość obrazu, Metaverse i bezpieczeństwo to ważne obszary zainteresowania w 2023 roku. Nadawcy i inni gracze z branży powinni zbadać te tematy, aby wyprzedzić konkurencję w roku innowacji pod presją kosztów”.

Zrównoważony rozwój jest w centrum uwagi branży, ponieważ widzowie coraz bardziej interesują się tym, czy treści są tworzone w sposób zrównoważony od początku do końca i na wszystkich poziomach produkcji. Firma Sony zawsze interesowała się tym tematem i dąży do osiągnięcia celu zerowej emisji netto do 2040 r., ale obecnie wszystkie firmy muszą się zastanowić, w jakim stopniu zrównoważone są ich praktyki.

Jednym z obszarów, w którym zrównoważony rozwój jest szczególnie gorącym tematem, jest produkcja na żywo, ponieważ wymaga transportu dużej ilości sprzętu i ludzi do różnych lokalizacji. Jak omówiono w raporcie Sony, coraz powszechniej stosowanym sposobem w celu uzyskania bardziej zrównoważonej produkcji na żywo jest wykorzystywanie rozwiązań modułowych. Zapewniają one lepiej dostosowaną konfigurację dla każdej transmisji co oznacza, że mniej sprzętu trzeba przewozić z miejsca na miejsce.

Przewiduje się, że produkcja w chmurze i produkcja wirtualna zdominują branżę rozwiązań medialnych w 2023 r.  Częściowo wynika to z tego, że wymagają mniej zasobów fizycznych niż bardziej konwencjonalne metody produkcji, co czyni je zrównoważoną opcją. Szybki rozwój technologii chmurowej i wirtualnej produkcjizapewnia również większą swobodę twórczą filmowcom. Dzięki możliwości tworzenia i wirtualnego przechowywania wysokiej jakości treści, twórcy mogą być bardziej kreatywni przy niższych kosztach i w mniej czasochłonny sposób. Jednym z głównych wyzwań stojących przed twórcami w 2023 roku będzie to, jak bardzo można polegać na chmurze w porównaniu z konwencjonalnymi metodami przechowywania. Platforma Creators’ Cloud Sony zapewnia wydajne dostarczanie i dystrybucję treści w optymalnych formatach dla różnych form dystrybucji oraz zapewnia wspólny system zarządzania identyfikatorami, uwierzytelnianie i usprawnione rozliczanie.

Organizacja pracy bazująca na protokole IP dla produkcji zdalnej i rozproszonejrównież staną się podstawą w 2023 roku. Podczas gdy zdalna produkcja zyskała popularność od czasu pandemii, to teraz ma stać się rutynową częścią branży ze względu na coraz lepsze technologie ułatwiające jej prowadzenie, a firmy będą miały większe oczekiwania co do możliwości tworzenia treści z pełną swobodą co do miejsca pracy ludzi i mocy obliczeniowej. Większy nacisk na zrównoważony rozwój oznacza, że wiele firm chce zminimalizować swój ślad węglowy i koszty.

Dzięki ulepszonej technologii, IP stało się elastycznym i niedrogim rozwiązaniem do produkcji na żywo. Ważną częścią tego procesu jest zdalna produkcja, podobnie jak Software Defined Network (SDN) i połączenia IP z systemami kontroli emisji, które sprawiają, że lokalna i zdalna produkcja jest bardziej wydajna i zrównoważona. Opracowane przez Sony i Nevion rozwiązanie Networked Live odpowiada na potrzebę modułowości i wydajności, która pojawia się wraz z IP.

Spragnieni treści widzowie poszukują dobrej jakości, więc najprawdopodobniej transmisje 4K staną się bardziej powszechne, a także zwiększy się obecność 8K UHD, ponieważ coraz więcej nadawców korzysta z technologii umożliwiającej nadawanie w tej jakości. Olivier Bovis sugeruje, że nadawcy również skłaniają się do używania bardziej kinowych obrazów, które nadają konwencjonalnym przekazom bardziej dramatyczny wygląd z małą głębią ostrości.

„Wrażenie kinowe staje się popularnym sposobem na dodanie głębi do produkcji na żywo, staje się to coraz bardziej popularne wraz z wprowadzeniem nowych kamer, które stwarzają nowe możliwości uzyskania efektów kinowych w produkcji na żywo. Na przykład Sony FR7, pierwsza kamera PTZ z wymiennymi obiektywami, to idealne urządzenie, które dodaje kinowego charakteru, jednocześnie wpasowując się w istniejące systemy produkcji na żywo.”

Bezpieczeństwo będzie szczególnie ważnym tematem w 2023 r., ponieważ coraz więcej treści jest przechowywanych w chmurze, a to naraża je na wyrafinowane cyberataki.  Coraz częściej stosuje się systemy w architekturze „Zero Trust”, wymagające silnej weryfikacji tożsamości w celu uzyskania dostępu do plików. Takie systemy wymagają weryfikacji na każdym etapie interakcji cyfrowej, co oznacza, że jedno hasło nie zapewnia dostępu do wszystkich plików, co ma duże znaczenie w przypadku przechowywania poufnych treści.

Na koniec – możliwości oferowane przez Metaverse, czyli wszyscy twórcy treści, pochodzący z różnych obszarów, którzy powinni dążyć do zarabiania i tworzenia pakietu treści dla nowego interaktywnego uniwersum. Wysokiej jakości treści wolumetryczne i fotogrametria będą kluczowe do zapewniania użytkownikom wiarygodnych i cenionych doświadczeń. Zestaw SDK firmy Sony, dostępny w przypadku coraz większej liczby kamer w ofercie, już teraz otwiera możliwości dla twórców zewnętrznych w zakresie tworzenia treści z myślą o Metaverse.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo