MARKETING

10 stanów USA oskarża Google’a o zmowę i preferencyjne traktowanie Facebooka

10 amerykańskich stanów na czele z Teksasem pozwało koncern Google, zarzucając mu sprzeczne z przepisami antytrustowymi porozumienie i preferencyjne traktowanie Facebooka, wspólnie z którym dominuje na rynku reklamy online - informuje w czwartek agencja Reutera.

Włochy wszczęły dochodzenie antytrustowe wobec Google’a

Włoskie organy antymonopolowe wszczęły wobec Google'a śledztwo. Dotyczy ono dominującej pozycji koncernu na rynku reklamy internetowej i nieuprawnionego budowania przewagi w tym segmencie - informuje agencja Reutera.

Parlament Europejski za uregulowaniem działania platform internetowych

Parlament Europejski przegłosował wytyczne dla Komisji Europejskiej odnośnie tzw. Aktu o Usługach Cyfrowych, czyli pakietu przepisów regulujących m.in. zasady działania platform internetowych, wprowadzającego surowe przepisy dotyczące nielegalnych treści w sieci.

Facebook blokuje miliony reklam zniechęcających do głosowania w USA

Facebook blokuje miliony reklam zniechęcających do głosowania w USA. Jak informują przedstawiciele koncernu Marka Zuckerberga, z głównej platformy firmy oraz z Instagrama usunięto już "miliony" tego rodzaju sponsorowanych komunikatów.

W. Brytania: Instagram utrudni influencerom zarabianie na ukrytych reklamach

Instagram wprowadzi pakiet obostrzeń ograniczających twórcom internetowym możliwość zarabiania na ukrytych reklamach. Będą oni musieli m.in. ujawniać, czy opublikowany materiał jest sponsorowany - poinformował w piątek brytyjski urząd ds. konkurencji.

Netflix nie będzie już udostępniał darmowego okresu próbnego użytkownikom w USA

Netflix nie będzie już udostępniał darmowego okresu próbnego użytkownikom w USA. Jak poinformowała ta największa na świecie platforma strumieniowania treści wideo na żądanie, serwis będzie poszukiwał innej strategii marketingowej na rodzimym rynku.

Facebook pozywa dwie firmy za gromadzenie danych użytkowników

Facebook złożył pozew przeciwko izraelskie firmie BrandTotal i amerykańskiej Unimania, zarzucając im bezprawne gromadzenie danych użytkowników serwisu w celach marketingowych. Spółki zachęcały internautów do instalowania aplikacji, które potem wykradały ich dane.

Media społecznościowe i reklamodawcy zdefiniowali mowę nienawiści

Platformy społecznościowe, w tym Facebook, YouTube i Twitter, wspólnie ze Światową Federacją Reklamodawców (WFA) ustaliły wspólną definicję treści szkodliwych, w tym materiałów zawierających mowę nienawiści, przy których nie powinny być publikowane reklamy.

Brytyjscy politycy chcą, żeby giganci IT zrezygnowali z reklam dla dzieci

Brytyjscy parlamentarzyści, akademicy i organizacje na rzecz praw dzieci zaapelowali w liście otwartym do firm technologicznych, w tym Google'a i Facebooka, o nie narażanie nieletnich na nieuczciwe praktyki marketingowe i usunięcie kierowanych do nich reklam.

Influencerzy promowali program testów na COVID-19 na zlecenie brytyjskiego rządu

Internetowi influencerzy na zlecenie brytyjskiego rządu promowali realizowany przez publiczną służbę zdrowia program szybkich testów na COVID-19 w Zjednoczonym Królestwie znany jako Test&Trace - informuje serwis BBC. Współpraca twórców z rządem miała być płatna.
- Reklama -
- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.