Technologia wspomagana głosem – nowa moda, czy poważna technologia usprawniająca procesy w Twojej firmie?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Podczas pierwszego boomu technologicznego z racji ograniczonych możliwości skupiliśmy się głównie na ich wizualnych aspektach, innowacyjni twórcy zwrócili ostatnio uwagę na inny zmysł – słuch i tak bardzo popularną obecnie komunikację głosową.

Interakcja głosowa składa się z dwóch głównych części: rozpoznawania mowy i udzielenia odpowiedzi. Aby wykonać te dwie złożone operacje, aplikacje internetowe korzystają z różnych technologii, takich jak Web Speech API.

Element rozpoznawania mowy działa poprzez analizę dźwięków, filtrowanie i rozpoznawanie wypowiedzianych przez użytkownika słów, a w efekcie przełożenie ich na cyfrowy język zrozumiały dla komputera. W tym celu wykorzystuje specjalnie zaprojektowane algorytmy, które uczą aplikacje służące do rozpoznawania mowy, naszego języka.

Machine learning może być wykorzystane do udoskonalenia tego procesu poprzez „nauczanie” maszyny, aby dostosowała swoje rozumienie do mowy ludzkiej. Google wybrało właśnie to podejście i udało mu się obniżyć wskaźniki niezrozumienia użytkownika o 30%.

Inteligentny asystent może wtedy przedstawić język wypowiadany, jako tekst pisany lub odpowiedzieć za pomocą zainstalowanego w nim syntezatora mowy. Użytkownicy Apple doskonale znają ją pod postacią Siri.

- Advertisement -

Codzienne wyszukiwanie to jedynie wierzchołek góry lodowej. Technologia głosowa ma ogromny potencjał dla biznesu. Korzystając z technologii głosowych na co dzień, nie zauważamy, w jaki wpływają one na nasze życie i zmieniają nasze utarte zachowania;

Szybciej powiedzieć „OK, Google”, niż wpisywać nasze żądania w pasku wyszukiwania. Nasze lenistwo wpływa bezpośrednio na to, w jaki sposób wyszukujemy rzeczy w internecie, a to zmienia sposób interakcji z markami i ich działaniami promocyjnymi.

Jakie korzyści przyniesie wdrożenia rozpoznawania głosu w swojej firmie?

  • Zaufanie klienta

Komunikacja z klientami za pomocą głosu generuje zaufanie. Jeśli potencjalny klient poświęca czas, aby zadzwonić do Biura Obsługi Klienta oznacza to, że ma pytanie, na które potrzebuje odpowiedzi na już lub jest gotowy do dokonania zakupu. Komunikacja z botem głosowym może skutecznie skrócić proces sprzedażowy.

  • Udoskonalona obsługa

Roboty rozpoznające głos mogą skutecznie angażować robiących zakupy za pomocą wbudowanych na stronie chatbotów. Po dodaniu do koszyka konkretnego produktu, system może zadać dodatkowe pytania dotyczące przedmiotu. Przedstawić inne, polecane akcesoria, a nawet przeprowadzić przez proces płatności. Upewniając się, że transakcja zostanie zakończona bez większych komplikacji.

  • Dodatkowe koszty chatbota

Chatboty głosowe i ich wdrożenie na witrynie nie jest takie proste. Aby system działał efektywnie, będziesz musiał zasilić go danymi od swoich klientów, a samo wdrożenie powinno zostać poprzedzone researchem, wskazującym, który obszar twojego biznesu najbardziej potrzebuje wsparcia. Po drugie, musisz zatrudnić specjalistów z odpowiednimi umiejętnościami, aby zainicjować oprogramowanie do uczenia maszynowego, co umożliwi botowi naukę.

Asystenci głosowi powoli podbijają rynki internetowe, co oznacza całkowitą zmianę w branży marketingowej. Analizując dane klientów i subtelnie integrując je z ogólną usługą, pomaga markom stać się bardziej osobistymi i tworzyć doświadczenie klienckie najwyższej rangi. Zacznij myśleć o Twoim wdrożeniu, zanim będzie za późno.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -