Aplikacja Threads od Mety jest dostępna w przeglądarce. Oczywiście, jeśli nie korzystasz z niej w Unii Europejskiej

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

W erze, w której media społecznościowe są nieodłącznym elementem naszego życia, każda nowa funkcja czy platforma staje się przedmiotem zainteresowania milionów. Ostatnio firma Meta, wcześniej znana jako Facebook, zrobiła krok naprzód, udostępniając swoją aplikację Threads w przeglądarce internetowej. Co więcej, to posunięcie może być kluczowe dla przyszłości Threads jako konkurenta dla innych gigantów mediów społecznościowych.

Błyskawiczny start i spadek zainteresowania

Threads zadebiutowała z impetem 5 lipca, ale jej popularność szybko spadła. Dane dotyczące użytkowania aplikacji były mniej obiecujące już pod koniec tego samego miesiąca. Udostępnienie wersji przeglądarkowej jest odpowiedzią na liczne prośby użytkowników i może być próbą ożywienia zainteresowania platformą.

Odpowiedź na prośby użytkowników

Adam Mosseri, szef Instagrama, który jest również częścią ekosystemu Meta, wcześniej wspominał o możliwości wersji internetowej Threads. Chociaż nie podał konkretnej daty, jego ostatnie ogłoszenia dotyczące nowych funkcji mogą sugerować, że firma intensywnie pracuje nad rozwojem aplikacji.

Wersja internetowa: co nowego?

Kilka tygodni temu, Mark Zuckerberg, założyciel i CEO Meta, również zasugerował, że wersja internetowa jest w drodze. Co więcej, zdradził, że firma pracuje nad ulepszeniem funkcji wyszukiwania w Threads, która obecnie pozwala użytkownikom wyszukiwać tylko według nazw użytkowników.

- Advertisement -

Konkurencja z Elonem Muskiem

Ciekawym aspektem jest to, że Threads została zaprojektowana jako główny konkurent dla platformy X Elona Muska. Na razie jednak Threads nie zdaje się odnosić sukcesów w tej roli. Trzeba przyznać Muskowi, że kontrolowany “kryzys” wizerunkowy spowodowany rebrandingiem z Twittera na X.com skutecznie zatrzymał wzrost popularności Threads, skupiając uwagę absolutnie każdego zainteresowanego mediami społecznościowymi jedynie wokół swojej platformy. Jeśli Musk w przyszłości nie będzie odpychał od X użytkowników i reklamodawców, to Threads może nigdy nie osiągnąć choćby połowy sukcesu dawnego Twittera. Kolejnym hamulcem w rozwoju Threads jest brak dostępności aplikacji w krajach europejskich ze względu na kwestie prywatności. Z takimi przeciwnościami raczej trudno sobie radzić, tym bardziej, że Musk tak łatwo nie odda swojej korony lidera. 

Udostępnienie Threads w przeglądarce internetowej to znaczący krok dla Meta w dążeniu do zwiększenia zainteresowania swoją platformą. Czy jednak będzie to wystarczające, aby stawić czoła konkurencji i zaspokoić potrzeby użytkowników? Tylko czas pokaże, ale jedno jest pewne: w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych, Threads będzie musiała nieustannie się adaptować, aby pozostać w grze.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -