• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44512390 44512381 BZxBZ
Infekcjom wirusowym towarzyszy większe ryzyko zaburzeń układu nerwowego
Świat Work&Life
44512363 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
technologia, cyfryacja, IT
Elektronizacja, AI i ESG, czyli nowe trendy w sektorze public
Branża IT Biznes
44511695 44511681 BZxBZ
Włochy: dzikie zwierzęta w zatłoczonych górach przechodzą na tryb nocny
Świat
44511374 44511372 BZxBZ
Klimatolog z IMGW-PIB: miniony rok był drugim z najcieplejszych w Europie od ponad 70 lat
Pogoda i nauka Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: “Wykorzystaliśmy szansę” – Piotr Pawłowski, Dyrektor ds. Technologii w Grupie CCC
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > MAGAZYN > “Wykorzystaliśmy szansę” – Piotr Pawłowski, Dyrektor ds. Technologii w Grupie CCC
MAGAZYN

“Wykorzystaliśmy szansę” – Piotr Pawłowski, Dyrektor ds. Technologii w Grupie CCC

Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny 12 miesięcy temu 6 min czytania
Udostępnij
6 min czytania
Piotr Pawlowski Dyrektor ds. Technologii w Grupie CCC7 1
Udostępnij

Ostatnie dwa lata pokazały, że elastyczność w biznesie i stawianie na technologię sprawdza się zarówno w długiej perspektywie, jak i w przypadku konieczności nagłego wprowadzania zmian. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę CCC, które nie próżnowało w czasie ograniczeń handlu tradycyjnego, stawiając na wielokanałową sprzedaż, o czym w rozmowie z Piotrem Pawłowskim, Dyrektorem ds. Technologii w Grupie CCC.

Zawartość
Bartosz Martyka, BrandsIT: CCC prowadzi sprzedaż zarówno poprzez e-commerce, jak i stacjonarnie. Czym różnią się te kanały sprzedaży pod kątem potrzeb technologicznych?B.M.: Z jakimi wyzwaniami wiąże się prowadzenie obu tych kanałów na tak ogromną skalę?B.M.: Obecne przychody CCC osiągacie niemal w równym stopniu z obu wspomnianych kanałów sprzedaży. Jak udało się zbudować tak silny kanał sprzedaży online?B.M.: W zeszłym roku wdrożyliście e-kioski w 750 sklepach stacjonarnych. Jak sprawdza się to rozwiązanie?B.M.: W jakich jeszcze technologiach widzi Pan potencjał dla rozwoju podejścia omnichannel w branży retail?B.M.: Jak ocenia Pan wpływ pandemii na tempo wdrażania innowacji w CCC?B. M.: Co dalej? Jakie technologie zamierzacie wykorzystać w CCC w tym roku?

Bartosz Martyka, BrandsIT: CCC prowadzi sprzedaż zarówno poprzez e-commerce, jak i stacjonarnie. Czym różnią się te kanały sprzedaży pod kątem potrzeb technologicznych?

Piotr Pawłowski, Dyrektor ds. Technologii w Grupie CCC: Właściwie to coraz mniej się różnią. W naszej organizacji rozwijamy model omnichannel – oznacza to, że wszystkie nasze kanały wzajemnie się przenikają. I tak, sklepy stają się coraz bardziej cyfrowe. Z drugiej strony – możemy dokonać odbioru zakupu online w Galerii Handlowej. Niedawno jako pierwsi w Polsce, udostępniliśmy w naszej sieci stacjonarnej możliwość wykonania płatności odroczonych – usługi dotychczas szeroko wykorzystywanej podczas zakupów w Internecie. W sklepie stacjonarnym można natomiast wykonać skan stopy 3D, który pomaga dobrać odpowiednie obuwie online. To tylko kilka z wielu przykładów.

Zmiana ta pociąga za sobą jednak nowe wyzwania – uniwersalność i integralność narzędzi technologicznych; cyberbezpieczeństwo czy odpowiednie zarządzanie bazami produktów, które są dostępne zarówno online, jak i offline. To jeden z kluczowych obszarów, które obecnie rozwijamy.

B.M.: Z jakimi wyzwaniami wiąże się prowadzenie obu tych kanałów na tak ogromną skalę?

P.P.: Zależy nam, aby kanał online i offline współbrzmiały. Dlatego wspomniana integracja systemów jest tutaj kluczowa. Niedawno wprowadziliśmy system OMS (order management system), który pozwolił nam na udostępnienie zapasów sklepowych bezpośrednio w kanale e-commerce. Dywersyfikujemy metody dostaw, rozszerzając usługę ekspresowych dostaw o kolejne miasta, wrażamy kolejne innowacje wspierające zakupy. Wszystko to w celu zapewnienia jak najlepszych doświadczeń klientów.

Wyzwań jest dużo – od wyboru technologii, poprzez jej dostosowanie do operacji, wdrożenie zespołów logistyki i sprzedaży, po zarządzanie danymi. Mamy jednak świetny Zespół, który fantastycznie, elastycznie i na bieżąco opowiada na te potrzeby. Dzięki temu dzisiaj Grupa CCC jest jednym z liderów omnichannel. Oczywiście nieustannie poszerzamy także nasze kompetencje. W najbliższych latach będziemy chcieli zaprosić do naszego Zespołu ok. 200 osób.

B.M.: Obecne przychody CCC osiągacie niemal w równym stopniu z obu wspomnianych kanałów sprzedaży. Jak udało się zbudować tak silny kanał sprzedaży online?

P.P.: W pierwszej kolejności to efekt inwestycji w nowoczesne rozwiązania i angażującą komunikację, która przyciąga klientów. Mam tu na myśli chociażby rozwój platform e-commerce, aplikacji mobilnej, wprowadzenie usługi esize.me, chatoboty poprawiające client service czy wspomniane płatności odroczone.

Biznes w kanale internetowym jest dużo bardziej zwinny, daje nam większą możliwość reagowania na otoczenie, a jednocześnie, jeśli mamy przemyślaną architekturę, to jest on łatwy do skalowania. Jednorazową, początkową inwestycję można zatem wielokrotnie monetyzować, debiutując w kolejnych krajach. To zdecydowanie nasza duża przewaga, którą wypracowaliśmy w ostatnich kwartałach. Dziś jesteśmy obecni online na najważniejszych dla nas rynkach.

Prawdą jest też, że wraz z początkiem pandemii otoczenie mocno sprzyjało wzrostom online. Wykorzystaliśmy te szanse. Wciąż widzimy też potencjał do zwiększania konwersji klientów z offline do online. Przewidujemy, że do 2025 r. przychody z tego kanału będą oscylować na poziomie 60%.

B.M.: W zeszłym roku wdrożyliście e-kioski w 750 sklepach stacjonarnych. Jak sprawdza się to rozwiązanie?

P.P.: Bardzo dobrze. Wdrożone w sklepach stacjonarnych e-kioski to rozwiązanie, które łączy świat wirtualny i rzeczywisty.  To bardzo wygodne i intuicyjne narzędzie, które pozwala szybko sprawdzić dostępność towaru w poszukiwanym rozmiarze i znaleźć interesujące produkty z rozbudowanej oferty internetowej.

B.M.: W jakich jeszcze technologiach widzi Pan potencjał dla rozwoju podejścia omnichannel w branży retail?

P.P.: Wszystkie dotychczas wprowadzone technologie, takie jak aplikacja mobilna, esize.me, e-kioski czy zaawansowana analityka danych, nie tylko usprawniają procesy sprzedażowe, ale dają nam nowe możliwości interakcji z konsumentami. Na pewno będziemy dalej ten obszar rozwijać, aby polepszać ich doświadczenia zakupowe. Dzisiaj nie chciałbym im jednak psuć niespodzianki naszym klientom – o kolejnych “nowościach” będziemy informować w odpowiednim czasie.

B.M.: Jak ocenia Pan wpływ pandemii na tempo wdrażania innowacji w CCC?

P.P.: Wydarzenia ostatnich dwóch lat przede wszystkim przyspieszyły obserwowane już od dekady trendy – to znaczy migrację klientów do e-commerce. To natomiast spowodowało wcześniejsze wdrożenie niektórych naszych projektów. Wspomniany system OMS to jedna z inwestycji, którą planowaliśmy już jakiś czas wcześniej, a której realizacje przyspieszyliśmy. Dzięki temu nasze sklepy w Polsce stały się hubami logistycznymi. To z nich wysyłamy obecnie połowę krajowych zamówień internetowych.  Śmiało mogę powiedzieć, że to, czego dokonaliśmy od 2020 r., w normalnych warunkach zajęłoby prawdopodobnie kilka lat.

B. M.: Co dalej? Jakie technologie zamierzacie wykorzystać w CCC w tym roku?

P.P.: Idziemy po więcej! Dalej będziemy rozwijać model omnichannel, dbać o integralność systemów, testować i wdrażać nowe technologie, polepszające doświadczenia zakupowe klientów. Kolejnym, ważnym obszarem będzie także rozbudowa naszego hubu analitycznego. To on wyznacza nam kierunki rozwoju, dzięki którym efektywnie odpowiadamy, a nawet wyprzedzamy oczekiwania klientów.


Piotr Pawłowski, Dyrektor ds. Technologii w Grupie CCC
Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w strategicznym i operacyjnym zarządzaniu IT. Specjalizuje się w restrukturyzacji procesów biznesowych, skutecznie wspierając ich optymalizację i rozwój. Z Grupą CCC związany od 2016 roku, gdzie jako Dyrektor ds. Technologii odpowiada za digitalizację oraz wdrażanie systemów IT. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywał w takich organizacjach jak KGHM Polska Miedź S.A, Volvo czy PCC Group.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo