Top 6 narzędzi do marketing automation!

W branży e-commerce coraz częściej stosuje się nowoczesne technologie, które mają na celu usprawnić działanie firmy oraz dotrzeć do nowych klientów. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych w celach reklamowych jest automatyzacja marketingu, czyli marketing automation. Na czym polega wyżej wymienione rozwiązanie? Jakie są najprzydatniejsze narzędzia służące do automatyzacji marketingu? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w tym artykule.

Co to jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu to wszelkiego rodzaju działania, które mają na celu usprawnić sprzedaż. Proces ten odbywa się przy użyciu specjalnych narzędzi. Jednym z głównych zadań marketing automation jest zbieranie kluczowych informacji na temat klientów po to, by dostarczyć im usługę najbardziej zbliżoną do ich preferencji. Narzędzia, które służą do automatyzacji marketingu, działają na podstawie algorytmów oraz sztucznej inteligencji. Dzięki takiemu rozwiązaniu osoba, która zajmuje się marketingiem, nie musi wykonywać poszczególnych czynności, ponieważ są one wykonywane przez odpowiednie narzędzie.

Marketing automation pozwala lepiej poznać potencjalnych klientów. Za pomocą określonych narzędzi można uzyskać dane dotyczące lokalizacji klientów oraz działań, które wykonują oni na danej stronie internetowej. To z kolei pozwala dowiedzieć się, którymi produktami potencjalni klienci są najbardziej zainteresowani. Zbieranie informacji na temat użytkowników danej witryny jest niezwykle istotne w kontekście planowania działań marketingowych i rozwoju sprzedaży. Posiadanie odpowiednich informacji na temat potencjalnych klientów pozwala na skonstruowanie spersonalizowanej oferty.

Na rynku istnieje wiele firm, które specjalizują się we wdrażaniu marketing automation w firmach e-commerce. Jedną z nich jest agencja Digitalk, która oferuje swoim klientom szereg przydatnych narzędzi służących do automatyzacji marketingu. Jeśli prowadzisz biznes e-commerce i chcesz zwiększyć renomę swojej firmy oraz wolumen sprzedaży, odwiedź stronę https://digitalk.pl/uslugi/e-mail-marketing-i-marketing-automation/  i zapoznaj się z ofertą agencji Digitalk.

 

Najlepsze narzędzia do marketing automation

Automatyzacja marketingu wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, które pozwolą usprawnić działania reklamowe. Takie narzędzia pozwalają na uzyskanie odpowiednich informacji na temat użytkowników danej witryny, dzięki czemu możliwe jest tworzenie spersonalizowanych ofert. Warto korzystać z narzędzi, które automatyzują i wspierają działania marketingowe, ponieważ pozwalają one zwiększyć wolumen sprzedaży oraz popularność naszej firmy.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do marketing automation jest User.com. Jest to system CMR, który umożliwia śledzenie ruchu użytkowników danej witryny. Oznacza to, że przy użyciu tego narzędzia jesteśmy w stanie sprawdzić, między innymi, które produkty oglądał potencjalny klient oraz jak dużo czasu spędził na stronie internetowej. Bardzo istotny jest fakt, że narzędzie User.com pozwala na marketerom na zbieranie informacji bez naruszania prawa do prywatności. Dzięki narzędziom takim jak User.com można bardzo łatwo tworzyć oferty dostosowane do preferencji klienta, co często przekłada się na wzrost sprzedaży.

Innym, bardzo popularnym narzędziem jest SALESmenago, czyli system marketing automation, który umożliwia profilowanie behawioralne klientów. To z kolei pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników naszej strony internetowej.

Bardzo przydatnym narzędziem służącym do automatyzacji marketingu jest również oprogramowanie GetResponse. Przy użyciu tego narzędzia można tworzyć skuteczne kampanie mailingowe. To narzędzie potrafi, m.in. wysyłać maile do klientów, którzy porzucili koszyk. Takie rozwiązanie skutecznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży.

Wśród najlepszych narzędzi do marketing automation można wymienić również Rating Captain oraz TrustMate. Oba wymienione narzędzia służą do zbierania opinii na temat danej firmy. Wartym uwagi narzędziem jest również HubSpot. Jest to oprogramowanie, które umożliwia, m.in. optymalizację treści na danej witrynie pod kątem SEO.

Skomentuj
- Reklama -

Boom na estoński CIT. Dane nie pozostawiają złudzeń

W zeszłym roku prawie 7,5 tys. spółek wybrało tzw. estoński CIT. W porównaniu z 2021 r. nastąpił wzrost aż o

7 min czytania

Będzie spadek taryf na energię w przyszłym roku? Prezes URE odpowiada

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE) Rafał Gawin spodziewa się spadku taryf na energię na 2024 rok dla gospodarstw domowych.

1 min czytania

Kryzys trzęsie rynkami finansowymi. Jak reaguje bitcoin?

W 2023 roku, mimo niepewności na rynkach i interwencji rządu USA w celu ratowania dwóch dużych amerykańskich banków, wartość bitcoina

3 min czytania